جشن نیمه پاییز چین

جشن نیمه پاییز چین

بهترین تور ارزان چین جشن نیمه پاییز

جشن نیمه پاییز چین

جشن نیمه پاییز چین

یکی دیگر از جشن‌های مهم کشور چین، جشن «نیمه پاییز» است که هر ساله در تاریخ پانزدهم آگوست سال قمری چینی برگزار می‌شود. در روز جشن نیمه پاییز، قرص ماه کامل می‌شود که در این کشور نمادی از تجدید دیدار است. بنابراین جشن نیمه پاییز را جشن «تجدید دیدار» و همچنین «جشن ماه» نیز می‌نامند. همچنین روز سنتی تعطیلی برای عاشقان است. این جشن آداب و رسوم خاص خود را دارد که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

- خوردن کیک ماه
کیک مخصوص جشن نیمه پاییز که کیک ماه نام دارد، کیکی است که با استفاده از آرد درست شده و با انواع آجیل، تخم مرغ، حبوبات یا میوه پر می‌شود و با ظرافت خاصی تزیین می‌شود. از آنجا که ماه در فرهنگ چینی، نمادی از تجدید دیدار با خانواده‌هاست، کیک ماه را نیز به شکل ماه و به صورت دایره تهیه می‌کنند و به همین خاطر است که خوردن این کیک باعث دلتنگی برای افراد غایب خانواده می‌شود.

- عبادت ماه
سنت دیرینه عبادت ماه به دوران سلسله «ژو» باز می‌گردد که از نسلی به نسل دیگر رسیده است. در دوران مدرن امروزی، مردم میزی از انواع میوه‌ها و کیک ماه در حیاط قرار می‌دهند و پس از اینکه ماه، از کیک ماه خورد، میز را عقب کشیده و ماه پرستش شده را به نیت سلامتی و شادی به همراه اعضای خانواده میل می‌کنند.

- تقدیر از ماه
تقدیر از ماه، یکی دیگر از سنت‌های جشن نیمه پاییز است. در شب جشن نیمه پاییز، قرص ماه کامل و درخشان‌تر از همیشه می‌شود. در این هنگام، تمام اعضای خانواده دور یکدیگر نشسته و هم‌زمان با میل کردن کیک ماه از ماه تجلیل می‌کنند. در این شب اما، افرادی که دور از خانواده هستند به شدت دلتنگ شده و در حالی که در تنهایی به تماشای ماه می‌نشینند برای اعضای خانواده خود آرزوهای خوب می‌کنند.

- رقص‌های محلی
از دیگر فعالیت‌های هیجان‌انگیز جشن نیمه پاییز، می‌توان به رقص شیر و راه رفتن با پاهای چوبی اشاره کرد.
در رقص شیر، دو رقصنده یکی در قسمت سر و یکی در قسمت دم شیر قرار می‌گیرند و قدم‌های موزون و هماهنگ با موسیقی بر می‌دارند. گاهی نیز می‌پرند و گاهی غرش می‌کنند.
در یک مراسم دیگر در این جشن، افراد ماهر روی پاهای چوبی ایستاده و با آنها در میان مردم راه می‌روند. اجراکنندگان این رقص لباس‌های رنگارنگ و باشکوهی می‌پوشند و شخصیت حیوانات مختلف، راهبان، دلقک‌ها، ماهی‌گیران و ... را تقلید می‌کنند که بسیار دیدنی و پرطرفدار است.

برای سفر به چین و شرکت در مراسم سنتی باشکوه آن با اول تور همراه باشید

مطالب مرتبط:
جشن سال نو چین-جشن فانوس چین

جشن نیمه پاییز چینReviewed by اول تور on Sep 10Rating: 4.0جشن نیمه پاییز چینیکی دیگر از جشن‌های مهم کشور چین، جشن «نیمه پاییز» است. در این روز قرص ماه کامل می‌شود که در این کشور نمادی از تجدید دیدار است.

1 دیدگاه

  1. بهنام . صادقی گفت:

    ممنون خیلی مطالبتون زیباس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی