بخش های مختلف کلیسای جامع تثلیث (قسمت 1)

بخش های مختلف کلیسای جامع تثلیث (قسمت 1)

تور گرجستان

کلیسای جامع تثلیث

بخش های مختلف کلیسای جامع تثلیث:

(قسمت 1)

 در ادامه تعدادی از مهمترین بخش های این کلیسا را به شما معرفی می کنیم. لازم است ذکر کنیم که سامبا چند بخش دیگر نیز دارد، از جمله ساختمان کوچکی با سقف قرمز رنگ در سمت راستش؛ اما در منابع مختلف، راجع به این بخش ها و کاربری شان مطلبی وجود ندارد.

محوطه خارجی کلیسا:

 همان طور که پیشتر گفتیم سامبا بر روی یک تپه قرار گرفته و همین سبب شده است تا یکی از زیباترین چشم اندازها را به شهر تفلیس داشته باشد. دور تا دور ساختمان اصلی درختان زیبایی در یک حیاط بزرگ کلیسا را محاصره کرده اند. این قسمت انقدر زیباست که بسیار از گردشگران دوست دارند ساعاتی در آن مشغول قدم زدن شوند. اگر از این کلیسا دیدن می کنید حتما در حیاطش نیز چرخی بزنید. داخل محوطه نیمکت هایی برای راحتی بازدیدکنندگان و عبادت کنندگان فراهم شده که می توانید لحظاتی روی یکی از آن ها بشینید و فضای زیبای کلیسا را تماشاگر باشید. شب ها اگر در کلیسا باشید چراغانی این محل شما را به وجد خواهد آورد که با نورهای الوان خود زیبایی محوطه و ساختمان سامبا را چندبرابر می کنند. البته خیلی ها به این زیبایی های کلیسا اعتراض دارند و می گویند با وجود تکدی گران خارج از کلیسا این هزینه ها تجمل گرایی محسوب می شود و اصلا کلیسا به چنین چیزهایی احتیاج ندارد.

 لازم است بدانید این محوطه بعد از دروازه بزرگ جای گرفته؛ ولی دیدن آن کاملا رایگان است.

کل این حیاط زیبا، باغ گل های رز زیباسازی شده که چنانچه فصل بهار انتخاب سفر شما به اینجا باشد با ورود به آن با چشم اندازی حیرت انگیز مواجه خواهید شد. در سمت چپ ورودی برج ناقوس جای گرفته. در ادامه یک مسیر پیش رو دارید که شما را به سمت ساختمان کلیسا و ستون های سنگی اش هدایت می کند. هر یک از ستون ها، نقشی از صلیب بر خود دارند. اطراف خود ستون ها نیز با شمایل چند تن از قدیسان برجسته مسیحیت مزین شده است. ستون ها را که پشت سر بگذارید، راه پله ای پیش رویتان قرار می گیرد آن را طی می کنید تا به ورودی تالار اصلی کلیسا برسید. درهای چوبی و منبت کاری این ورودی جلال و شکوه خاصی به سالن اصلی کلیسا بخشیده.

ساختمان برج ناقوس:

 برج ناقوس بخش دیگری که از خارج کلیسا قرار قابل مشاهده است و تقریبا قشنگ ترین قسمت سامبا محسوب می شود. برجی دو طبقه شامل:

 طبقه ای برای استراحت و اقامت اسقف اعظم کلیسا و کشیشان روحانی و بعضی دانش آموزان تحت آموزش این کلیسا. طبقه دوم جایی برای برگزاری کارگاه های آموزشی متفاوت است که در رابطه با مسحیت ارتدکس تشکیل می شوند. بعد  از این طبقات یک بالکن جای گرفته که با 8 ستون آجری زیباسازی و البته مستحکم شده. زنگ و یا ناقوس کلیسا نیز دقیقا در این بخش جای گرفته و در حقیقت کلیسای تثلیث را با وصف زیبایی بالکن این کلیسا می شناسند. در برج ناقوس، ۹ زنگوله که ساخت کشور آلمان هستند نصب شده؛ هشت هزار کیلوگرم وزن بزرگترین زنگوله این برج ناقوس است.

بخش های مختلف کلیسای جامع تثلیث (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jul 7Rating: 3.0بخش های مختلف کلیسای جامع تثلیث قسمت اولچنانچه علاقمندید که در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید ما تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم. در ادامه در اول تور درباره این مقصد گردشگری و جاذبه هایش بیشتر خواهیم گفت. اینبار مقصد ما کلیسای جامع تثلیث در تفلیس خواهد بود.

چنانچه علاقمندید که در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید ما تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم. در ادامه در اول تور درباره این مقصد گردشگری و جاذبه هایش بیشتر خواهیم گفت. اینبار مقصد ما کلیسای جامع تثلیث در تفلیس خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی