جشن سال نو چین

جشن سال نو چین

تور چین سال نو

جشن سال نو چین

جشن سال نو چین

          در کشور چین سال نو را مصادف با اولین ماه قمری جشن میگیرند ، که به مدت 15 روز به جشن و مراسم مختلف آغاز سال اختصاص دارد و مهمترین جشن برای چینی ها محسوب میشود ، یک هفته تعطیل رسمی در چین به صورت قانونی در نظر گرفته شده و در این مدت به هر منطقه ای از چین بروید مردم را خوشحال و آراسته و خانه ها و فروشگاه ها را تزئین شده با نوارهای رنگی خواهید دید.

          تاریخ سال نوی چینی در دو هفته بین آخر ژانویه و اول فوریه است ، که با رسیدن بهار نیز مصادف میباشد ، به همین دلیل به جشن سال نو چینی جشن بهار نیز گفته میشود.

          در روزهای نخستین سال نو تمام افراد خانواده دور هم جمع میشوند و به یکدیگر هدایایی تقدیم میکنند ، همچنین در رسومی که ریشه در باورهای بودایی دارد گفته میشود روشن نمودن آتش و میل کردن گوشت و استفاده از کارد در روز اول سال خوش یمن نمیباشد ، بنابر این چینی ها غذای روز اول سال را از قبل آماده میکنند .

          یکی دیگر از رسوم دیدنی سال نو چین رقص شیر است که با عروسکهایی که به شکل شیرهای خیالی و با تزئینات مختلف درست میشوند توسط گروههای رقص انجام میشود ، این رسم را برای دور نمودن ارواح خبیث و شر و بدی ها انجام میدهند تا سال جدید را با خوبی و خوشی شروع نمایند.

          پس از اینکه جشن های اولیه تمام شد نوبت به جشن فانوس میرسد که در ادامه برای شما عزیزان در مورد آن توضیح خواهیم داد.

          یک نکته مهم برای سفر به چین در زمان سال نو چین این است که حتما توجه داشته باشید که در روزهای تعطیلات رسمی سال نو و نزدیک به آن اکثر پروازها و هتلها خیلی زود پر میشوند ، بنابر این برای تهیه تور ارزان چین باید خیلی زودتر از زمان سفر نسبت به رزرو تور خود اقدام نمایید.

          مطالب مرتبط :

     چین هیولای زرد

     ویزای توریستی چین

     سفارت چین در تهران

     سفارت ایران در چین

     جشن فانوس چین

جشن سال نو چینReviewed by اول تور on Jun 30Rating: 4.5جشن سال نو چینآشنایی با بهترین آداب و رسوم چین - جشن سال نو چین - راهنمای تور چین - بهترین تور ارزان چین

3 دیدگاه ها

  1. ستاره گفت:

    همه مراسم های چینی ها قشنگ هستن به نظرم ، کلی رنگ و هیجان دارن ، خیلی مردم خوش انرژی ای هستند . ممنون از سایت خوب شما که مطالب خوبی میذارید

  2. پاسدی گفت:

    رنگ قرمز در چین نماد قدرت است.

  3. eminm گفت:

    مراسم های چینی عالیه . خیلی یجان انگیزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی