میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

تور اصفهان میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان و بناهای تاریخی آن

          میدان نقش جهان اصفهان برای تمام مسافران تورهای اصفهان شناخته شده است و شهرت جهانی دارد ، در آثار ملی ایران و همچنین در یونسکو ثبت رسمی شده است ،  و برای اهالی شهر اصفهان نیز از محل های محبوب برای گشت و گذار و وقت گذرانی به همراه خانواده هایشان میباشد .

          تمامی توریستهایی که به بازدید اصفهان می آیند در مورد میدان نقش جهان شنیده اند ، این میدان یکی از زیبا ترین و بزرگترین میدانها در دنیاست که در دوران صفویه شکل اصلی آن ساخته شده است و البته مانند سایر آثار تاریخی در طی دورانهای مختلف دستخوش ویرانی ها و تغییرات بسیاری شده است .

          بناهای تاریخی و دیدنی اطراف میدان و معماری خود میدان و هماهنگی بناها با یکدیگر گویی مسافران تور اصفهان را به گذشتگان بسیار دور میبرد و ساعاتی فرد را از دنیای پر شتاب و مدرن و پیچیده امروزی جدا میکند، در گذشته فضای میانی میدان برای مسابقات ورزشی و بازی چوگان استفاده میشده است ، همچنین به هنگام پذیرایی از مهمان ها و سفرای خارجی که مهمان پاشاهان بوده اند در این میدان مراسم و جشنهایی برگزار میکرده اند .

          بناهای اطراف میدان نقش جهان اصفهان هر کدام به تنهایی بسیار دیدنی هستند ، و اما اینکه مجموعه ای منحصر به فرد از آثار تاریخی ملی و جهانی  در کنار هم قرار گرفته اند جذابیت گشت و گذار در این محل را برای مسافران تور های اصفهان دو چندان میکند ، بناهای اطراف میدان مثل سر در و بازار قیصریه ، مسجد شیخ لطف الله ، عمارت عالی قاپو ، و مسجد امام و همچنین در انتهای بازار قیصریه عصار خانه ، آثار تاریخی زیبا و معماری بسیار هنرمندانه ای را در بناهای خود جای داده اند و گنجینه ای بسیار با ارزش و دیدنی را تشکیل داده اند ، و همچنین در بازار اطراف میدان که همچنان ظاهر تاریخی خود را حفظ نموده ، مسافران تور اصفهان میتوانند از صنایع دستی با ارزش اصفهان و سوغاتی ها و خوراکی های محلی اصفهان  نیز خریداری نمایند .

          یکی از تفریحات جالب در این میدان درشکه سواری است که با درشکه های ستنی با تزئینات زیبا مسافران را در فضای میانی میدان میگردانند و عکسهای یادگاری در داخل درشکه ها میگیرند.

          تعداد حجره های بازارچه سنتی دور میدان 200 تا هستند که در دو طبقه ساخته شده اند و عموما محل عرضه صنایع دستی اصفهان هستند.

میدان نقش جهان اصفهانReviewed by تور ارزان on Jan 9Rating: 4.5میدان نقش جهان اصفهانتور ارزان اصفهان - جاهای دیدنی - جاذبه های گردشگری میدان نقش جهان اصفهان

اگر به دنیال جاهای دیدنی اصفهان هستید دیدن میدان نقش جهان را از دست ندهید. در تور اصفهان با دنیایی از زیبایی و هنر روبرو خواهید شد.

1 دیدگاه

  1. رویا گفت:

    میدون نقش جهان منو یاد خاطرات کودکیم میندازه که زیاد به اصفهان سفر میکردیم ، درشکه سواری یکی از هیجان انگیز ترین تفریحاتم بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی