جمهوری خلق چین

جمهوری خلق چین

تور ارزان چین

تور چین

آشنایی با چین

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، پرجمعیت ترین کشور دنیا با بیش از 1/3  میلیارد نفر سکنه است. این کشور که در شرق قاره آسیا واقع شده توسط  حزب کمونیست چین در قالب نظام تک حزبی اداره می شود . جمهوری خلق چین با حدود 9/6 میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب های داخلی) است. پایتخت چین شهر پکن و بزرکترین شهر چین شانگهای است ،  و واحد پول چین یوان می باشد .

چین چشم انداز طبیعی متنوعی دارد، از استپ های جنگلی و بیابان هایی چون گبی و تکله مکان در ناحیهٔ خشک شمالی نزدیک به مغولستان و سیبری روسیه گرفته تا جنگل های زیرگرمسیری در سرزمین های مرطوب جنوبی نزدیک به ویتنام، لائوس و برمه. مناطق غربی کشور ناهموار است و رشته کوه های هیمالیا و تیان شان مرز طبیعی آن را با هند و آسیای میانه ترسیم می کنند .

تاریخچه

تمدن چین باستان یکی از کهن ترین تمدن های تاریخ است که در سواحل حاصل خیز رود زرد که در دشت شمال چین جاری ست شکوفا شد. نظام سیاسی چین بیش از 6 هزار سال مبتنی بر سلطنت مطلقه موروثی بـود. اولین دودمان پادشاهی چین دودمان شیا در حدود دو هزار سال قبل از میلاد مسیح بود ، چین در نیمه اول سده بیستم میلادی در دریایی از اختلافات و جنگ های داخلی غوطه ور بود که کشور را به دو اردوگاه سیاسی عمده تقسیم کرده بود ، دو حرب کومینتانگ و حزب کمونیست چین ، و سپس با پیروزی حزب کمونیست جمهوری خلق چین تاسیس شد .

این کشور هم اکنون بزرگترین صادرکننده و دومین واردکنندهٔ بزرگ کالا است و دومین اقتصـاد بزرگ دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. چین عضو دائم شورای امنیـت سازمان ملل و سازمان های چندجانبه ای همچون سازمان تجارت جهانی ، اوپک ، سازمان همکاری شانگهای و گروه 20 است .

آب و هوای چین

آب و هوای کشوری با وسعت چین، بیشتر از دیگر کشورها مورد توجه قرار می گیرد، زیرا آب و هوای آن، از شمال تا جنوب متفاوت است؛ به ویژه در زمستان. برای مثال در حالی که دمای هاربین در زمستان حدود -30 درجه ی سانتی گراد است، ،دمای هوای شانگهای 35 درجه است . پس بهتر است قبل از سفر به این کشور، اطلاعات آب و هوای آن را بررسی کنید . بارش باران در چین به صورت منظم است و میانگین بارش سالانه حدود 6000 میلیمتر است ، فصولی که بیشترین بارش را دارند ماه می و سپتامبر هستند ، وزش بادهای موسمی جنوب شرقی از غرب اقیانوس آرام و بادهای موسمی جنوب غربی از اقیانوس هند بر روی سرزمین چین علت اصلی بارش باران است که در ماه های آوریل و می شروع می شود .

فرهنگ مردم چین

سنت ها و فرهنگ مردم چین همواره برای بسیاری از مردم جهان بسیار جالب توجه بوده و موضوع بسیاری از تحقیق ها و پژوهش های علاقه مندان است. البته بیشترین دلیل این امر این است که این مردم در هر کجای دنیا که زندگی کنند، هم چنان زندگی شان با فرهنگ کهن کشورشان آمیخته است و این دلیل جذابیت آن برای سایر مردم در سراسر دنیاست. با نگاهی به فیلم های چینی یا سرزدن به یک رستوران چینی یا گشت و گذاری در یک محله چینی با فستیوالی از رنگ ها روبرو می شوید؛ رنگ های زرد، قرمز و سبز یا طلایی. بیش از هزاران سال است که مردم چین از رنگ های درخشان استفاده می کنند. اندیشه سنتی چین بر اساس پنج عنصر آب، آتش، چوب، فلز و زمین استوار است که به ترتیب با رنگ های سیاه، قرمز، فیروزه ای، سپید و زرد مرتبط هستند. اگرچه امروزه در چین استفاده از رنگ قرمز بسیار متداول است اما بر اساس باور عموم، مردمان قدیم چندان توجهی به رنگ قرمز نداشته اند .

جمهوری خلق چینReviewed by اول تور on Jun 20Rating: 4.5تور ارزان چینتور ارزان چین جاذبه گردشگری چین - بهترین جاهای دیدنی توریستی - آشنایی با کشور چین

4 دیدگاه ها

  1. چکامه گفت:

    چه جالب بود مطلبتون ، مرسی از سایت خوبتون

  2. طاها گفت:

    همیشه فرهنگ و سبک زندگی چینی ها برای من جالب بوده ، اینکه به اصول اخلاقی بسیار پایبند هستند بهترین شیوه زندگی میتونه باشه

  3. ناشناس گفت:

    آدرس سفارت چین رو میخوام . کسی در مورد ویزای چین اطلاعاتی میتونه به من بده لطفا

  4. mahnoush گفت:

    بازار های چین فوق العادس .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی