جشنواره قایق اژدها چین

جشنواره قایق اژدها چین

بهترین تور ارزان چین جشنواره قایق اژدها

جشنواره قایق اژدها چین

جشنواره قایق اژدها چین

جشن زیبای قایق اژدها یکی دیگر از جشن‌های سنتی کشور چین است که هر سال در پنجمین روز ماه می، در تقویم قمری چینی برگزار می‌شود. این جشن به منظور گرامی‌داشت شاعر وطن‌پرست و سیاست‌مدار چینی، «کویوان»، برگزار می‌شود که به منظور اعتراض رسمی ضد حکومت فاسد زمان، خودش را به رودخانه اسطوره‌ای «میلو» در «هونان» پرتاب کرده‌است. البته این روز یک روز تعطیلی شاد به حساب می‌آید. آداب و رسوم این جشن به این ترتیب است:

- خوردن پیراشکی برنج
خوراکی مخصوص جشن قایق اژدها، پیراشکی مثلثی‌شکلی به نام «زونگ زی» است که از برنج چسبناک تهیه و داخل آن با مواد مختلفی مانند خرما، آجیل و حبوبات پر می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها این پیراشکی را در منزل درست می‌کنند. روش تهیه این پیراشکی به این صورت است که برنج چسبناک را با مواد میانی دلخواه پر کرده و داخل برگ می‌پیچند و به شکل مثلث در می‌آورند. سپس آن را به مدت 20 دقیقه در آب می‌جوشانند.

- مسابقه قایق‌های اژدها
یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشن قایق اژدها، برگزاری مسابقه قایق‌ها به افتخار شاعر فقید «کویوان» است. این مسابقه میان دو تیم برگزار می‌شود و قایقی که زودتر به مقصد برسد برنده است و گفته می‌شود که تیم برنده برای روستای خود شادی و برکت به همراه خواهدبرد. روش مسابقه به این شکل است که یکی از اعضای تیم در جلوی قایق می‌ایستد و برای بالا بردن روحیه تیم شروع به نواختن طبل می‌کند. اساس این رقابت داشتن روحیه کار تیمی است.

- ساختن کاردستی‌های معطر برای بچه‌ها
یکی از مهم‌ترین کارهای مردم چین در این روز، آویزان کردن «برنجاسف کوهی» (گیاهی که در ایران به نام «بومادران» شناخته می‌شود) به نام «آی» به درب منازل است. آنها این کار را به منظور دور کردن ارواح شیطانی انجام می‌دهند. علاوه بر این، زنان چینی کاردستی‌هایی معطر در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف درست می‌کنند و آنها را به گردن کودکان آویزان می‌کنند و برای سلامتی و شادی آنها دعا می‌کنند.

برای سفر به چین و شرکت در مراسم سنتی باشکوه آن با اول تور همراه باشید

مطالب مرتبط:
جشن سال نو چین-جشن فانوس چین

جشنواره قایق اژدها چینReviewed by تور ارزان on Sep 8Rating: 3.5جشنواره قایق اژدها چینجشن زیبای قایق اژدها یکی دیگر از جشن‌های سنتی کشور چین است. از آداب و رسوم این جشن می‌توان به خوردن پیراشکی برنج، مسابقه قایق‌های اژدها و ساختن کاردستی‌های معطر برای بچه‌ها اشاره کرد.

1 دیدگاه

  1. دلسا.امیری گفت:

    وای چقدر هیجان انگیز . خیلی جالب بود ممنون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی