شهر ژنو سوئیس

شهر ژنو سوئیس

تور سوئیس شهر ژنو

شهر ژنو سوئیس

شهر ژنو سوئیس

ژنو ‏ دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس پس از زوریخ و پرجمعیت‌ترین شهر روماندی (بخش فرانسوی زبان سوئیس) و مرکز استان ژنو سوئیس است. این شهر پیشرفته و دلفریب در کناره غربی دریاچه ژنو واقع شده است. شهر ژنو با قرار گرفتن در کنار دریاچه ژنو و دامنه کوه‌های آلپ، طبیعتی چشم نواز و شگفت انگیز دارد و شاید کمتر شهری در اروپا توان رقابت با طبیعت ژنو را داشته باشد.
موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ژنو باعث شده است که این شهر یکی از اصلی ترین قطب‌های مالی و سیاسی در دنیا باشد، شهری که بیشترین تعداد شعبه‌های مرکزی از شرکت‌های بین المللی را در خود جای داده است و مرکز بزرگ ترین تحولات سیاسی دنیاست.
ژنو شهری است که با سلیقه هر گردشگری جور در می آید، اگر قصد دیدن مکان‌های تاریخی، موزه، کوه‌های آلپ، سواحل زیبا، اسکی، دوچرخه سواری و یا خرید را دارید، ژنو بهترین‌ها را برای شما خواهد داشت.

طراحان اولیه شهر ژنو، نهایت استفاده را از محیط کنار دریاچه ژنو برای هرچه زیباتر جلوه دادن شهر برده اند. پارک‌های زیبا و دلپذیر ( شامل یک ساحل شهری ) در امتداد ساحل دریاچه ایجاد شده است. دریاچه به اندازه تنها ده دقیقه پیاده روی از ایستگاه مرکزی ترن کورناوین( Cornavin )واقع شده است و امروز یکی از مراکز تجاری و فرهنگی پرازدحام ژنو است که شمار زیادی از بهترین رستوران‌ها ، بوتیک‌ها ، هتل‌ها ، موزه‌ها و دیگر مراکز تفریحی در آن واقع شده اند. در ادامه با اول تور همراه باشید تا ژنو زیبا را بیشتر بشناسیم.

در شهر ژنو سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و اروپایی زیادی قرار دارند و به همین دلیل یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود و میزبان بیشترین تعداد نهادهای بین‌المللی در جهان می‌باشد. همچنین دومین قطب اقتصادی کشور سوئیس و نهمین مرکز اقتصاد رقابتی جهان و سومین در اروپا بعد از لندن و زوریخ است. شهر ژنو در سال 2009 مقام سومین شهر از نظر کیفیت زندگی در جهان را بعد از وین و زوریخ به دست آورد.

آب و هوای ژنو

آب و هوای ژنو معتدل اقیانوسی است. زمستان‌های ژنو سرد و همراه با یخبندان است که البته یخ و برف در طول روز آب می‌شود. تابستان‌های ژنو گرم و دلپذیر است. بارندگی در این شهر فراوان است و معمولا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد اما فصل پاییز از سایر فصل‌های سال بارندگی بیشتری دارد.
بهترین زمان برای سفر به ژنو در ماه‎های جولای و آگوست در فصل تابستان است که هوا معتدل است و دریاچه ژنو، میزبان دوستداران ورزش‌های آبی می شود.

اگر قصد داشتید در تابستان به ژنو سفر کنید، سفرتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید در این دو فستیوال مهم این شهر شرکت کنید. یکی لیک پرید (Lake Parade) در ماه جولای و دیگری جشن ژنو (Fêtes de Genève) که در ماه آگوست برگزار می‌شوند، زیرا این دو جشنواره از مهم ترین و جالب ترین جشنواره‌های ژنو هستند.
از سپتامبر تا نوامبر، در فصل پاییز، اگر دوست دارید سفر در پاییز ملایم و رنگارنگ ژنو را امتحان کنید، این مدت بهترین زمان برای سفر است. در این زمان، دمای هوا به طور میانگین بین 10 تا 12 درجه است و از جمعیت زیاد گردشگران خبری نیست و همچنین قیمت‌ها پایین‌تر از فصل تابستان است.
و از دسامبر تا آوریل در زمستان‌های ژنو سرمای استخوان‌سوز از سمت دریاچه‌ی ژنو و کوهستان آلپ پوشیده از برف را تجربه خواهید کرد. دمای هوا در این زمان از سال به کمتر از  2درجه زیر صفر هم می‌رسد. این فصل بهترین زمان برای دوستداران اسکی است. اگر علاقه‌مندان به اسکی برای لذت بردن از این موقعیت به منطقه‌‌ی Jungfraujoch سفر می‌کنند. برای سفر در این فصل هم حتما سعی کنید حداقل از سه ماه قبل، هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. قیمت‌ها در روزهای کریسمس و ایستر افزایش می‌یابند.

شهر ژنو سوئیسReviewed by نویسنده تور on Oct 4Rating: 4.0شهر ژنو سوئیسآشنایی با بهترین شهرهای توریستی گردشگری اروپا - شهر ژنو سوئیس - راهنمای سفر به سوئیس

در شهر ژنو سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و اروپایی زیادی قرار دارند و به همین دلیل یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود و میزبان بیشترین

1 دیدگاه

  1. سحر . مروجی گفت:

    شهر ژنو سوئیس عالی و تماشائیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی