جاذبه های میدان کنکورد پاریس

جاذبه های میدان کنکورد پاریس

تور فرانسه

میدان کنکورد پاریس

جاذبه های  میدان کنکورد پاریس:

چنانچه می خواهید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در این بخش با میدان کنکورد پاریس، جاذبه های میدان، جاذبه های اطرافش و سرگذشت  این میدان پر حادثه و معروف آشنا خواهید شد:

دیدنی های میدان کنکورد:

خود میدان کنکورد، دو فواره و یک هرم ‌سنگ باستانی دارد. هر یک از بخش های این میدان داستان خود را دارند که در ادامه بیشتر از آن ها خواهیم گفت:

ابلیسک اقصر:

جالب ترین بخش میدان کنکورد، ابلیسک یا هرم‌سنگی آن محسوب می شود. ابلیسک وسط میدان جای دارد و 23 متر ارتفاع و 220 تُن وزن را داراست. روی این هرم‌سنگ، نوشته هایی به خط هیروگلیف (1) در مدح و ستایش فرعون رامسس دوم حک شده. ابلیسک میدان کنکورد در سال 1829، با یک ابلیسک دیگر، توسط خدیو (2) مصر، محمد علی پاشا، به فرانسه تقدیم گردید. ابلیسک در 21 دسامبر 1833، به پاریس رسید و 3 سال پس از آن، در 25 اکتبر 1836، به فرمان پادشاه، لویی فیلیپ اول، در وسط میدان کنکورد نصب شد. پس از آن دیگر هدیه ای از سوی مصر به فرانسه فرستاده نشد. مصری ها مشکلات زیادی برای منتقل کردن ستون دوم به فرانسه داشتند و در نهایت، در دهه 1990 رئیس جمهور وقت فرانسه، فرانسوا میتران، ابلیسک دوم را دوباره به مصر بخشید و هیچوقت به فرانسه فرستاده نشد.

ابلیسکی که حالا در میدان کنکورد مشاهده می کنید در حقیقت نماد میدان کنکورد محسوب می شود. جالب است بدانید که این ابلیسک در گذشته، در ورودی معبد اقصر مصر جای گرفته بود و به همین علت آن را به  نام ابلیسک اقصر معرفی می کنند.

 مطمئنا انتقال دادن چنین سازه ای از مصر تا فرانسه کار سختی بود ولی همه می دانند چگونه صورت گرفته چون روی پایه ستون نحوه جا به جا کردنش را حک کرده اند.

این ستون کلاهکی با روکش طلا دارد، ولی کلاهکِ اصلی ستون محسوب نمی شود. کلاهک اصلی، در قرن ششم بعد از میلاد به سرقت برده شد. این کلاهک دوم در سال 1998 میلادی، روی هرم‌سنگ نصب شد.

پاورقی:

( 1 ) اولین خط مصری ها جهت نوشتن. هیروگلیف یکی از قدیمی ترین روش های نوشتن است.

( 2 ) لقب امیر مصر در گذشته.

فواره ها:

در طرفین ابلیسک دو فواره خودنمایی می کنند. سازه های شاخص دوره لویی فیلیپ که الگویی بودند برای ساخت سایر فواره های پاریس. 12 مجسمه ساز ماهر، شبانه روز مشغول ساخت این فواره بودند. این فواره ها در سال 1840 ساخته شدند. طراحی فواره ها را ژاک اینیاس هیتورف انجام داد. او در اینکار از معماری و فواره های کشور ایتالیا الهام گرفت. توجه او بیشتر معطوف فواره میدان های ناونا و سن پیر بود. هر دوی این نمونه ها نیز فواره و ابلیسک دارند.

این فواره ها در امتداد شمال به جنوب و خیابان رویال جای گرفته اند و ابلیسک در مرکزشان.

 طراحی فواره ها:

طراح این فواره ها از مناظر طبیعی نیز ایده گرفته و در طراحی آن ها از دریاها و رودخانه ها استفاده کرده. به همین علت این دو فواره را با اسم فواره دریاها و فواره رودخانه ها معرفی می کنند. چون میدان به ساختمان وزارت دریانوردی و رودخانه سن نزدیک بود چنین طرحی را برای فواره ها در نظر گرفته اند. هر دو از سنگ ساخته شده اند و شش شمایل از نیادها (1) یا تریتون (2 ( را برخود دارند که تمامشان به اساطیر یونانی مرتبط هستند.

شمایلی که انگار چندین ماهی از آب پرید را به دست گرفته. 

طبقه بالای فواره ها چهار تندیس مشاهده می شوند. تندیس هایی از جنس آهن و برنز که، روکشی از برنز دارند. تندیس هایی نیمه برهنه که، دستبند، گردنبند و تزیینات دیگر روی سر خود دارند و یادآور صدف، گل، میوه و مرجان هستند.

فواره دریاها:

فواره دریاها برای پاسداشت دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و به یاد تجارت و صنعت دریایی فرانسه ساخته شده. نمادهای بالای آن نیز به ناوبری، دریانوردی، بازرگانی و ستاره شناسی فرانسه اشاره می کنند. طبقه پایین، شامل مجسمه های نماد مدیترانه، اقیانوس و ماهیگیری است.

فواره رودخانه ها:

فواره رودخانه ها نمادهایی از ناوبری و بازرگانی دارد. این فواره به دو رودخانه رون و راین اشاره می کند. البته چیدن گندم و انگور را هم نشان می دهد. تمام اجزای این فواره، کشاورزی، ناوبری و صنعت فرانسه را نشان می دهند.

پاورقی:

۱ : نیادها یکی از سه دسته اصلی حوری‌های آبی در اساطیر یونانی هستند.

۲ :در اساطیر یونان، تریتون، پسر پوزئیدون و آمفیتریت است و به عنوان پیام آور آب های اقیانوس معرفی می شود. او مردماهی است با بالاتنه انسان است اما با دم ماهی. برخی منابع معتقدند که، او پاهایی مانند سم اسب دارد.

جاذبه های میدان کنکورد پاریسReviewed by Yeganeh on May 20Rating: 3.0جاذبه های  میدان کنکورد پاریسچنانچه می خواهید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در این بخش با میدان کنکورد پاریس، جاذبه های میدان، جاذبه های اطرافش و سرگذشت  این میدان پر حادثه و معروف آشنا خواهید شد.

چنانچه می خواهید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در این بخش با میدان کنکورد پاریس، جاذبه های میدان، جاذبه های اطرافش و سرگذشت  این میدان پر حادثه و معروف آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی