زوریخ سوئیس

زوریخ سوئیس

تور سوئیس شهر زوریخ

زوریخ سوئیس

شهر زوریخ سوئیس

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهر در کشور زیبای سوئیس می‌باشد. این شهر در شمال مرکزی سوئیس، در دامنهٔ کوه‎های آلپ و در كنار دریاچه ی زوریخ و رود لیمات (Limatt River) قرار گرفته. زوریخ در طی سالیان بسیاری مركز اقتصادی كشور سوئیس بوده و به دلیل حضور تمامی بانک‌های بزرگ دنیا، برای سایر كشورهای جهان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین از زوریخ ﺑﻪعنوان پایتخت فرهنگی سوئیس شناخته می‌شود. در حالی که پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود.هوای پاکیزه، خانه‌هایی با سقف های شیروانی و معماری ساده و زیبا، کلیساهای متعدد، محیط آرام، دریاچه، تراموا و جاذبه‌های دیگر شاید نخستین تصویری باشد که در نمایی کلی از شهر زوریخ در ذهن هر فرد نقش می بندد.
با اول تور همراه باشید تا زوریخ را بیشتر بشناسیم.

زوریخ همواره میزبان تعداد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان بوده است. علاقه‌مندان تاریخ، برج ساعت قدیمی و بناهای تاریخی زوریخ را می‌پسندند. علاقه‌مندان ادبیات و فرهنگ به موزه‌ها و دانشگاه‌هایی که تا کنون 21 برنده جایزه نوبل از آن‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند علاقه دارند و گردشگرانی که به هدف تفریح به این شهر سفر می‌کنند، مناطق تفریحی و رستوران‌های مجلل، میزبان اصلی آن‌ها خواهند شد.

بهترین زمان سفر به زوریخ

ماه‌های فروردین تا خرداد که هوا کم کم رو به متعادل تر شدن می‌رود بهترین زمان برای سفر به زوریخ خواهد بود. هنوز برف دیده می شود  اما شكوفه‌های زیبای درختان را هم در حال جوانه زدن می‌توان مشاهده کرد. تابستان‌های زوریخ نیز با هوای خوب و معتدل همراه است و زمان مناسبی برای گردش در شهر است. البته در تابستان ها ممکن است بارش باران هم اتفاق بیافتد که هوا را کمی خنک میکند.

مهم ترین ویژگی زوریخ در زمینه حمل و نقل عمومی، تجهیز این شهر به خطوط تراموا است به طوری که انواع خطوط تراموا در این شهر پراکنده هستند و رفت و امد را برای همگان راحت کرده‌اند. این شهر در زمینه همکاری در زمینه انتقال خطوط تراموا به سایر شهرهای جهان در رتبه‌های نخست قرار دارد، به طوری که سال 2005 شهردار سانفرانسیسکو از شهرداری زوریخ درخواست کرد تا ترامواهای زوریخ را به سانفرانسیسکو نیز ببرند. اما در ساختار شهرسازی زوریخ علاوه بر تراموا، قطارهای محلی، اتوبوس های دیزلی و برقی و همچنین قایق‌های مخصوص حمل مسافر در دریاچه نیز برا یجابجایی افراد مستقر هستند.

زیبایی‌های زوریخ منحصر به فرد هستند. دریاچه ی زوریخ (Lake Zurich)  جنگل نیو واید (Neue Waid)، كلیسای سنت پیترز (St Peters Cathedral)  كلیسای فرامونستر (Fraumunster) و منطقه ی میتنكای (Mythenquai) از جاذبه‌های توریستی و معروف این شهر هستند. خیابان مشهور بانهوف (Street  Bahnhof) مركز رستوران‌ها، كافه‌ها، مراكز خرید و گالری‌های هنری متنوع است. میزان مالیات در این شهر پایین است و به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب كرده است. مقر فدراسیون فوتبال جهانی (FIFA) در این شهر قرار دارد. قدم زدن در كنار دریاچه ی زوریخ و تماشای آسمان آبی و مناظر چشمگیر كوه آلپ برای تمامی گردشگران دل انگیز است و خاطره بسیار دل انگیزی را برای مسافران به یادگار می‌گذارد.

زوریخ سوئیسReviewed by نویسنده تور on Oct 6Rating: 3.5زوریخ سوئیسآشنایی با بهترین شهرهای دیدنی گردشگری توریستی سوئیس - زوریخ سوئیس - راهنمای سفر به اروپا

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهر در کشور زیبای سوئیس می‌باشد. این شهر در شمال مرکزی سوئیس، در دامنهٔ کوه‎های آلپ

1 دیدگاه

  1. سیاوش.ترابی گفت:

    ممنونم بابت این اطلاعات مفیدتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی