جشنواره‌های سوئیس

جشنواره‌های سوئیس

تور سوئیس بهترین جشنواره‌ها

جشنواره‌های سوئیس

جشنواره‌های سوئیس

در کشور زیبای سوئیس به مناسبتهای بسیاری جشنواره‌ها و فستیوالهای دیدنی ای برگزار میشوند، در هر فصل از سال که باشد چه در زمستان که سرمای هوا بسیار سوزناک است و همه‌جا یخبندان است، و چه در فصل تابستان که بهترین فصل سفر به سوئیس است، سوئیسی‌ها با شور و هیجان هرچه تمام تر در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند و همچنین این برنامه‌ها برای توریستهایی که به سوئیس سفر می‌کنند نیز از جذابیت بسیار برخوردار هستند.
در این مطلب با اول تور همراه باشید تا تعدادی از معروف‌ترین و بهترین جشنواره‌های سوئیس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

جشنواره ژانویه سوئیس

جشن سال نو در سوئیس نیز مانند جاهای دیگر است اما در منطقه Appenzell در شمال شرق سوئیس، جشن سال نو با توجه به سنت‌های دیرینه و قدیمی برگزار شده و رنگ و بوی دیگری دارد.

در اواسط ژانویه که تقربا در تمام شهرهای سوئیس یخبندان می‍شود جشنواره جهانی برف گریندولدال سوئیس برگزار می‌شود، زمستان در سوئیس زمانی مناسب برای هنرمندان و مجسمه سازان است که هنر و تخصص خود بر روی یخ را به نمایش بگذارند. هر سال مجسمه سازان از سراسر جهان در گریندولدال در نزدیکی اینترلکان جمع می شوند. در این جشنواره ی شش روزه،خیابانهای شهر به موزه ای جذاب و موقتی تبدیل می شود.

در اواخر ژانویه، جشنواره بین المللی بالون سوئیس که یکی از زیباترین جشنواره‌ها در اروپاست برگزار می‌شود، در طی این جشنواره هشت روز رنگارنگ را در اواخر ژانویه در سوئیس خواهید دید. روستای آلپین حدود 80 بالن گرم از 20 کشور مختلف را در اختیار دارد. بالن‌هایی که دارای شکل و اندازه‌های متفاوتی هستند و در سراسر آلپ به پرواز در می آیند.

جشنواره ماه مارس

در اوایل مارس جشنواره بازل فانشت سوئیس برگزار می‌‌شود، حدود 700 سال است که هر ساله هزاران نفر از ساکنان بازل در ساعت 4 صبح در هوای سردسیر جمع شده و منتظر صدای ناقوس می مانند تا این کارناوال مهیج را شروع کنند. شرکت کنندگان در کارناوال ماسک‌ها و لباس‌های رنگارنگ می پوشند و به راهپیمایی و شادی در خیابان می پردازند.

جشنواره ماه آپریل

در اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل، جشنواره موسیقی کلاسیک اینترلکان سوئیس برگزار می‌شود، جشنواره موسیقی اینترلکان یکی از مهمترین رویدادها در تقویم جشنواره ی سوئیس است. هنرمندان در این جشنواره بین المللی هم به صورت ارکستر و هم تکنواز شرکت می‌کنند. کنسرت سمفونی و موسیقی محلی نیز در تمام سالن‌های مهم شهرها اجرا می‌شوند.

جشنواره موسیقی بین‌الملل

این جشنواره در عید پاک تابستان و نوامبر، یعنی سه مرتبه در طول هر سال به نام جشنواره لوسرن سوئیس برگزار می‌شود، هنرمندان برجسته موسیقی از سراسر جهان ارکسترها، سرپرستان، تک نوازان، در لوسرن برای برگزاری این جشنواره موسیقی با شکوه و پر طرفدار گرد هم می ایند. حدود 120 هزار نفر از بازدیدکنندگان در این سه فستیوال حضور پیدا می‌کنند که بزرگترین آن در تابستان با حضور صدها اجرا کننده‌ی موسیقی مدرن و کلاسیک برگزار می شود. جشنواره عید پاک از 1 تا 9 آپریل، جشنواره تابستان 11 آگوست تا 9 سپتامبر، و جشنواره لوسرن 18 تا 26 نوامبر می‌باشد.

جشنواره ماه می

در اواخر ماه می و اوایل ماه جون، تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی آسکونا سوئیس است، جشنواره موسیقی آسکونا جشنواره موسیقی معتبری در سوئیس است که در شهر زیبای آسکونا برگزار می شود. این شهر در کنار دریاچه ی باشکوه Maggiore واقع شده که منظره ای زیبا برای برگزاری جشنواره ایجاد می کند.

جشنواره ماه جون

در ماه جون جشنواره جاز لوگانو سوئیس برگزار می‍شود، برای پنج روز در شهر قرون وسطی‌ای لوگانو، 17 کنسرت جاز آزاد برگزار می شود که طرفداران موسیقی جاز از سرتاسر جهان را به سوی سوئیس می کشاند. در حال حاضر یکی از بزرگترین جشنواره‌ها در اروپا در نوع خود است.

جشنواره بین المللی هنرمندان خیابانی اینترلکان سوئیس، در این جشنواره هنرمندان در سراسر جهان شرکت می کنند تا هنرهای خود مانند آکروبات ، کمدی، خوانندگی، نوازندگی و…را به نمایش بگذارند. این جشنواره در تاریخ 29 تا 31 جون اجرا می‌شود.

جشنواره ماه جولای

در اواخر ماه جون و اوایل جولای تاریخ برگزاری جشنواره زوریخ سوئیس می‌باشد،جشنواره زوریخ هر ساله در ماه دوم تابستان برگزار می‌شود و در آن کارهای فرهنگی نظیر اپرا، کنسرت، رقص، تئاتر و هنر اجرا می‌شود. این جشنواره دیگر تبدیل به یک سنت شده است.

همچنین در این ماه جشنواره جاز مونترئوس سوئیس نیز اجرا می‌شود، جشنواره جاز مونترئوس در ساحل شرقی دریاچه ژنو برگزار می شود. برجسته ترین‌های این هنر از سرتاسر جهان در زمینه راک،جاز،پاپ اجرا دارند. در همان سال‌های آغاز این جشنواره نیز،افراد معروف در موسیقی جهان در آن شرکت می کردندو

در اواسط جولای نیز جشنواره موسیقی گورتن، برن به اجرا در می‌آید، این جشنواره موسیقی در تقویم جشنواره‌های موسیقی سوئیس بسیار برجسته است و در شهر برن برگزار می شود.این رویداد به مدت چهار روز اجرا می‌شود و هزاران جوان را جذب می کند. حدود 60 دی جی با گروههای موسیقی سوئیس از سراسر جهان در آن شرکت دارند و از موسیقی پاپ، راک، الکترو، پانک، روح، هیپ هاپ و بلوز پخش می‌کنند.

جشنواره ماه آگوست

در ماه آکوست در شهر ژنو جشنواره جالبی اجرا می‌شود، در کنار دریاچه ژنو، سالانه رویدادی توریستی اتفاق می افتد که دارای صدها کنسرت رایگان در سوئیس، سرگرمی، بازی، نمایش ،آتش بازی ،موسیقی و…است. این جشنواره از 4 تا 14 آگوست اجرا می‌شود.

روز ملی سوئیس که برابر با 1 آگوست می‌باشد، همیشه برای خانواده به معنی آتش بازی،شادی،باربیکیو و..است. کودکان را با فانوس‌های کاغذی و شمع‌های روشن می توان دید. در این روز در کل سوئیس جشن و شادی برگزار است که شرکت در این مراسم میتواند برای توریستها نیز بسیار جالب و خاطره ساز باشد.

جشنواره بین المللی فیلم لوسرن، هر ساله در ماه آگوست 160 هزار دوستدار سینما،1000 نفر روزنامه نگار و 3000 فرد حرفه ای در صنعت فیلم در گردهم می آیند تا نشان دهند برای این هنر هیچ مرز،سبک و یا موضوع جداکننده ای وجود ندارد. جشنواره بین المللی فیلم لوسرن از 2 تا 12 آگوست اجرا می‌شود.

جشنواره ماه اکتبر

در اوایل ماه اکتبر، جشن پاییز اجرا می‌شود، که در شهر لوگانو سوئیس برگزار می‌شود، هر ساله در این زمان، ساکنان و گردشگران در لوگانو با تابستان خداحافظی می کنند و به پاییز خوش آمد می گویند. این جشن همراه با اجرای موسیقی و غذاهای محلی می باشد.

جشنواره‌های سوئیسReviewed by اول تور on Oct 13Rating: 4.0جشنواره‌های سوئیسآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی و بهترین جشنواره های اروپا - جشنواره‌های سوئیس - راهنمای سفر به اروپا

آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی و بهترین جشنواره های اروپا – جشنواره‌های سوئیس – راهنمای سفر به اروپا

1 دیدگاه

  1. مهرانه.گیلانی گفت:

    وای عزیزممممم چقدر جذاب و زیبا . خیلی زیباس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی