برن سوئیس

برن سوئیس

تور سوئیس شهر برن

برن سوئیس

برن پایتخت سوئیس

          سوئیس کشور زیبایی‌های طبیعی، کوه‌های آلپ با قله‌های برفی زیبا، رودخانه‌های پر آب و خروشان، ساختمانهای بسیار قدیمی اما با زیبایی فریبنده، و جذاب‌تر از همه شکلات‌های معروف و دلربای سوئیسی...
پایتخت این کشور بی نظیر شهر برن، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر بخصوص در بین اروپائیان است، و گرچه سفر به سوئیس تا حدودی گران تمام می‌شود اما واقعا حیف است که قبل از دیدن زیبایی‌های این شهر از این دنیا برویم!
در این مطلب با اول تور همراه باشید تا شهر زیبای برن پایتخت سویس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

برن یکی از شهرهای محبوب برای گردشگران است. خیابان‌های سنگ فرش شده، بناهای با سبک معماری قرون وسطایی، قرار گرفتن در کنار رودخانه آیره و نزدیکی به کوهستان آلپ باعث شده‌اند که هر گردشگری که به برن سفر می‌کند، روزها بدون اینکه خسته شود در آن به گشت و گذار بپردازد. گشت و گذاری که گویی آنها را به سفری به قرن شانردهم می‌برد. از آنجایی که این شهر، شهر کوچکی است، به راحتی می‌توانید جاذبه‌های متعدد آن را ببینید و لذت ببرید.

قسمت شهر قدیم برن که به عنوان میراث جهانی یونسکو هم برگزیده شده است، میزبان خیابان‌های سنگ فرش و زیبا و فواره‌های قرن شانزدهمی است. رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ، جذابیت این بخش از شهر زیبای برن را بیشتر کرده‌اند. از تپه‌های اطراف شهر منظره‌ی زیبایی از خانه‌هایی با شیروانی قرمز، زمین‌های سرسبز و رود آیره را خواهید دید که از میان آن می‌گذرد.

هر گوشه‌ای از این شهر زیبا که قدم بگذارید، جاذبه‌ای وجود دارد که شما را حیرت‌زده خواهد کرد. موزه‌های فوق‌العاده، پارک خرس‌ها، طبیعت چشم‌گیر منطقه و اهالی خوش‌رو و مهمان‌نواز شهر، همگی دست به دست هم می‌دهند تا سفر به برن، یکی از بهترین سفرهای زندگی شما بشود.

آب و هوای برن

آب و هوای برن معمولا سرد یا معتدل است. در این شهر بارش باران اتفاقی معمول است و حتی در ماه‌های خشک سال هم احتمال بارش باران وجود دارد. میانگین دمای هوای سالانه 11 درجه‌ی سانتیگراد است. میانگین میزان بارندگی هم به 866 میلی‌متر می‌رسد. بیشترین میانگین دمای هوا مربوط در ماه جولای و در حدود 25 درجه‌ی سانتیگراد است. ژانویه با میانگین دمای منفی 4 درجه، سردترین ماه سال در برن است.

بهترین زمان برای سفر به برن از ماه آوریل تا سپتامبر یعنی در فصل بهار و تابستان است. اواخر بهار به خاطر روزهای طولانی‌تر و آب و هوای مطبوع، زمان خوبی برای سفر است. البته بسیاری از گردشگران در تابستان به این کشور سفر می‌کنند که هوا ملایم است. از جولای تا اواسط آگوست فصل تعطیلات در برن است و به همین دلیل شاید برخی از رستوران‌ها تعطیل باشند. در حدود 1700 ساعت آفتابی در طول سال در برن وجود دارد. آب و هوای تابستان‌های برن متغیر است بنابراین باید انتظار بارش باران به صورت کاملا ناگهانی را در طول روز داشته باشید.

یک پیشنهاد جالب که برای گردش در برن وجود دارد استفاده از سیستم کرایه‌ی دوچرخه در سطح شهر است، با این روش شما نه تنها در هزینه رفت و آمد در شهر به میزان زیادی صرفه جویی می‌کنید، بلکه مناظر دیدنی را نیز سوار بر دوچرخه و یا اسکیت‌های برقی بهتر میتوانید ببینید و لذت بیشتری از سفر خود ببرید.
همچنین در برن به منظور رفاه بیشتر مسافرین ایده جالبی در نظر گرفته شده، به این ترتیب که اگر شما حتی فقط برای یک شب در یکی از مراکز اقامتی شهر رزرو داشته باشید، در صورتی که پرینت رزرو خود را به مراکز حمل و نقل شهری ارائه کنید، به شما کارتی به نام کارت برن داده می‌شود، که با استفاده از این کارت می‌توانید در بیشتر مناطق شهر به صورت رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برن سوئیسReviewed by اول تور on Oct 2Rating: 4.0برن سوئیسآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی سوئیس - برن سوئیس - راهنمای سفر به اروپا - پایتخت سوئیس

یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر بخصوص در بین اروپائیان است، و گرچه سفر به سوئیس تا حدودی گران تمام می‌شود اما واقعا حیف است که قبل از دیدن زیبایی‌های این شهر از این دنیا برویم!

1 دیدگاه

  1. علی عظیمیان گفت:

    خدای مننننن چقدر این شهر زیباااااااس . واقعا عالیه خیلی خوشم اومد . ممنون اول تور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی