کرابی تایلند

کرابی تایلند

تور تایلند کرابی

کرابی تایلند

کرابی تایلند

کرابی یکی از استان‌های کشور زیبای تایلند است که شامل چندین جزیره در جنوب این کشور می شود. این استان به دلیل دارا بودن طبیعتی بی‌نظیر و سواحل دیدنی انتخاب بسیاری از افراد در دنیا برای گشت‌ و گذار شده است . سواحل شنی همراه با آب‌های گرم و خوش رنگ در کنار غارهای آهکی بی‌شمار و صخره‌های مرجانی در اشکال مختلف، این منطقه را به دنیایی از دیدنی‌ها و تفریحات در تایلند مبدل کرده است. کرابی بیش از صد جزیره را داراست که بسیاری از این جزیره‌ها با مهیا کردن خدمات بسیار مناسب توریستی میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی هستند. این شهر جایی برای خستگی باقی نمی‌گذارد، به قدری زیبایی در خود دارد که فکر بازگشت به خانه از یادتان خواهد رفت. سواحل عالی و پوشش انبوه گیاهی در اینجا امکان فعالیت در ورزش‌های مهیج را مهیا کرده‌اند .

با توجه به خط ساحلی بسیار جذاب و دیدنی، پوشش گیاهی انبوه، امکان انجام فعالیت‌های آبی متنوع و کوهنوردی و همچنین غذاهای خوب اصلا جای تعجب نیست که این منطقه با این سرعت رشد کرده است. مرکز این استان شهری به همین نام (کرابی) است. شهر بندری کرابی هم برای ماهیگیران و هم برای گردشگران اهمیت زیادی دارد.

آب و هوای کرابی

آب و هوای کرابی گرمسیری است و دمای آن چیزی حدود 8 درجه بالاتر از دمای خط استوا است. همچنین در کل سال به ندرت دمای این منطقه به زیر 27 می‌رسد. بادهای موسمی در اینجا گاهی باعث بارش باران‌های معمولی و گاهی باعث ریزش باران‌های سیل آسا می‌شود. اگر قصد سفر به کرابی دارید باید بگوئیم بهترین زمان سفر به این منطقه از اواخر ماه ژانویه تا مارس است که بارش باران شدید نیست. در این زمان گردشگران زیادی برای تفریح به کرابی می‌آیند. به خاطر بسپارید، با نزدیک شدن کریسمس و تعطیلات قیمت‌ها در اینجا افزایش پیدا می‌کنند .

دانستنی های ضروری در کرابی


اختلاف ساعت با تهران:
۳:۳۰+

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول: بات تایلند (THB)

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت/۵۰ هرتز (دوشاخه تایلندی، دوشاخه‌های نوع A, B, C, F)

کد کشور: ۶۶+

کد ناحیه: ۰۷۵

پلیس: ۱۹۱

آمبولانس: ۱۶۶۹

آتشنشانی: ۱۹۹

پلیس گردشگری: ۱۱۵۵

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی کرابی (KBV)


گردشگری در کرابی

جزایر فی فی

در سفر به کرابی با 45 دقیقه قایق‌سواری سریع به این جزایر بی‌نظیر می‌رسید. سواحلی گرمسیری با عارضه‌های سنگی و آب‌های خوش رنگ بهترین لحظه‌ها را برایتان رقم می‌زنند.

ساحل ریلی

ساحل ریلی در جنوب ساحل مشهور آ او نانگ و نزدیک به یک دماغه‌ی سنگی قرار دارد. در اینجا انتظار مکانی آرام با ماسه‌های شنی و نرم، آب‌های شیشه‌ای، غارهای دیدنی و در یک کلام، چشم‌اندازی فوق‌العاده را داشته باشید. برای دسترسی به این ساحل بایستی از قایق استفاده کنید.

خلیج فانگ انگا

خلیج فنگ انگا با صخره‌های آهکی معروفش همان جای دیدنی است که روی کارت پستال‌های تایلندی نقش بسته است. تورهای معروف جزیره‌ی جیمز باند از همینجا آغاز می‌شوند و گردشگران می‌توانند در این تورها از تماشای غارهای دریایی، روستاهای بومی و جزایر دیگر لذت ببرند

جزیره  پودا

جزیره پودا شامل 4 جزیره است که پودا با مساحت یک کیلومتر بزرگ‌ترین آنهاست. در اطراف این جزیره‌ی کوچک سواحل شنی سفید و درختان نخل زیبایی را خواهید دید.

استخر زمردی

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کرابی استخر زمردی است که بسیار تماشایی است. این استخر زیبا که دارای تنوع زیستی شگفت‌انگیزی است در پارک جنگلی طبیعی ثانگ تیا او قرار گرفته است.

وات تام سوا

وات تام سوا یا تایگر کیو (Tiger Cave) یکی از مشهورترین غارهای این ناحیه است که در نزدیکی شهر کرابی قرار دارد. معبد تایگر کیو غارهای طبیعی احاطه شده با جنگل‌های  انبوه و  بخشی از یک مجموعه معبد است که راهبانی درون  آن‌ها زندگی می‌کنند و به عبادت می‌پردازند. درون یکی از غارها می‌توان اثری را دید که به نظر می‌رسد جای پنجه‌ی ببر باشد. با این وجود جاذبه‌ی اصلی که مردم را به سمت این مکان می‌کشاند،1277 پله‌ای است که باید برای رسیدن به برج سنگ آهکی و تماشای جای پای بودا طی کرد. در این معبد که در 3 کیلومتری شهر کرابی واقع شده است، می‌توان مجسمه‌ی بزرگی از بودا را هم تماشا کرد که اطراف آن را مناظری بسیار زیبا فرا گرفته است.

شهر کرابی

کرابی شهر جذابی است که شخصیتی منحصر به فرد دارد. این شهر مرکز استان کرابی به شمار می‌رود که تضاد جالبی با سواحل این ناحیه دارد. اگر مشتاق یادگیری فرهنگ تایلندی، تماشای روزمرگی‌های مردم بومی و خرید کردن هستید، نباید بازدید از این شهر کوچک را از دست بدهید.

راه های سفر به کرابی

امروزه طبق امار آژانسهای مسافرتی ،برای بسیاری از گردشگران، کرابی به مقصدی جذاب تری از پوکت تبدیل گردیده است وتعداد زیادی از گردشگران فقط برای رفتن به کرابی تایلند را برا سفرانتخاب کرده و مابقی هم کرابی را در برنامه سفرآینده خود قرارخواهند داد.

برای رفتن به این منطقه ی زیبا راهنماییتان میکنیم تا راههاي سفر به كرابي  را دخاطر بسپارید. هر روز اتوبوس هایی بین پوکت و کرابی در رفت و امد میباشند . به خاطر داشته باشید که كرابي فرودگاه بين المللي دارد ویکی از بهترين گزينه های سفر به این منطقه ، سفر هوايياز طريق فرودگاه بانكوك است . همچنین سفر با قطار گزينه دوم سفر به كرابي میباشد و از طريق زميني نيز مي توان از بانكوك و يا پوكت به اين شهر زيبا سفرکرد.

کرابی تایلندReviewed by اول تور on Jul 31Rating: 4.5کرابی تایلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی تایلند - استان کرابی تایلند -شهر های دیدنی تایلند

4 دیدگاه ها

  1. گلی گفت:

    برای اینکه بشه همه ی این جاها رو دید چند روز وقت کافیه؟ این جاهایی که معرفی کردید به هم نزدیک هستند؟

  2. بورالان گفت:

    سلام
    ممنون پست کامل و مفیدی بود

  3. لاله گفت:

    تور تایلندی داریم که فقط برای کرابی باشه؟ یا فقط تور ترکیبی میفروشن؟

  4. کیاناز.مطهری گفت:

    عجب طبیعت ها و جاهای دیدنی بکر و قشنگی .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی