پارک ملی کائو یای تایلند

پارک ملی کائو یای تایلند

تور تایلند پارک کائو یای

پارک ملی کائو یای تاینلد

پارک ملی کائو یای تایلند

پارک ملی کائو یای (به انگلیسی khao yai) اولین پارک ملی ثبت شده در تایلند است که امروزه ازنظر مساحت جزء سه پارک ملی بزرگ این کشور شناخته می‌شود. طبیعت دوستانی که خواستار سفر به تایلند هستند می‌توانند به این پارک که در 180 کیلومتری شمال بانکوک واقع است سر بزنند.

این پارک زیبای طبیعی بین 4 استان پراچین بوری ،سارابوری ،ناخون راتچاسیما و ناخون نایوک واقع شده است ولی قسمت اعظم آن در جنوب غربی استان ناخون راتچاسیما است. این پارک ملی با مساحتی بیش از 300 کیلومتر مربع سومین پارک ملی تایلند و یکی از غنی ترین آنها از لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری است ،بطوریکه بیش از 3000 گونه گیاهی و 320 نوع پرنده و 66 گونه جانوری وحشی خصوصا فیل ،میمون ،خرس سیاه ،آهو ،گراز وحشی و… دارد.این پارک ملی شامل جنگل های انبوه بارانی و استوایی و کوهستان و دره های زیبا و صخره های زیبا می باشد.بلندترین نقطه آن 1400 متر ارتفاع دارد و هوای ملایم و مطبوعی داشته بطوریکه دمای متوسط آن بین 13 تا 23 درجه در تغییر است.آبشار های زیبا و متعدد آن نیز از شهرت برخوردارند .معروفترین آنها آبشار namtok heo narok با ارتفاع 80 متر و ابشارnamtok heo suwat با ارتفاع مستقیم 20 متر بوده که استخر های بزرگی نیز در پایین آنها وجود دارد که برای شنا بسیار مناسب است.رودخانه های متعددی نیز در این پارک ملی وجود دارد.

از کارهایی که می توان در این پارک ملی انجام داد کایاک سواری و رفتینگ در رود خانه ها ،شنا و شیرجه در اب رودخانه ها و آبشار ها و دریاچه های ایجاد شده در پایین آبشارها ،کمپ زدن در کوهستان و جنگل و محل هایی که تعبیه شده است و طبیعت گردی و جنگل و کوهستان گردی در حدود 50 کیلومتر مسیر علامت گذاری شده و دارای نقشه گردشگری برای دیدن حیوانات و طبیعت وحشی است ،همچنین مناظر صبحگاهی به همراه مه صبح که در منطقه کوهستانی زیر پای شما قرار می گیرد می تواند بسیار مفرح باشد .

اگر تمایل دارید که شبی را در این پارک بگذرانید باید بگویم که کمپ هایی برای این منظور در پارک تعبیه شده اند که با اجاره یک چادر می توانید شبی را به آسودگی در این پارک صبح کنید و بهتر از همه این که نیازی به اوردن وسایل خواب ندارید چرا که هر آنچه که نیازتان باشد در این چادر ها به شما داده خواهد شد.تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که خوراکی های خود را به داخل چادر نبرید و آنها را خارج از چادر بگذارید تا مورد آزار میمون ها واقع نشوید. 

چندین هتل در این منطقه هستند که زمین های عالی برای گلف بازی دارند.همچنین محل اجرای کنسرت در طبیعت نیز در همین ناحیه که در شمال کائو یای قرار دارد،و چندین مرتبه در سال در همین مکان کنسرت برگزار می شود. در کل ناحیه کائو یای حدود 250 هتل وجود دارد که از هتل هایی ساده تا هتل های پنج ستاره با تمام امکانات تا هتل هایی به سبک شهرک ها و روستاهای سنتی اروپایی را شامل می شود و این ناحیه را به قطب گردشگری طبیعت تبدیل کرده است .

این پارک ملی پوشیده از جنگل‌های بارانی و استوایی جذاب، کوهستان‌های بلند و دره‌های دیدنی است. به دلیل پوشش نسبتا کوهستانی، آبشارهای متعددی در این پارک وجود دارند که بر جذابیت آن افزوده است. هوای این منطقه به خاطر ارتفاع آن از اطراف خنک‌تر است دمای متوسط آن حدود 27 درجه است. ازلحاظ بارش اما پارک ملی کائویای پر بارش است پس در ماه‌های می تا اکتبر چتر خود را همراه ببرید.

پارک ملی کائو یای تایلندReviewed by نویسنده تور on Aug 11Rating: 4.5پارک ملی کائو یای تایلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی تایلند - طبیعت گردی تایلند - پارک ملی کائو یای تایلند - راهنمای سفر به تایلند

3 دیدگاه ها

  1. رعنا گفت:

    وااای چقدر جذابه… خیلی عالیه

  2. amir گفت:

    واقعا زیبا و عالیه. کاش توی ایران هم همچین فضاهاایی داشتیم که می شد به راحتی از اون ها استفاده کرد و لذت برد

  3. ناتاشا.م گفت:

    قربون خدا بشم عجب مناطقی . چه طبیعت هایی. جاهای دیدنی تایلند عالیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی