معرفی پارک ملی تفلیس

معرفی پارک ملی تفلیس

تور تفلیس

پارک ملی تفلیس

معرفی پارک ملی تفلیس:

پارک ملی تفلیس:

پارک ملی تفلیس بزرگترین و نزدیک ترین پارک ملی گرجستان است. برای بازدید و گردش در این پارک زیبا باید به شمال شهر تفلیس سفر کنید. حدودا 25 کیلومتر که از شهر خارج شوید به پارک ملی تفلیس می رسید. این پارک بخشی از فضای سبز تفلیس نیز بشمار می رود. گرجستان در مجموع 9 پارک ملی دارد که پارک ملی تفلیس، اولین آن هاست. پارک ملی تفلیس در سال 1973 در محل حفاظتگاه ملی ساگورامو و قدیمی ترین پارک ملی گرجستان بصورت رسمی به بهره برداری رسید. این مجموعه فضای سبز حدود 243 کیلومتر وسعت دارد. پارک ملی تفلیس میان دامنه های جنوبی رشته کوه ساگوراما، شرق رودخانه آراگوی و حوضه آبریز رود کُر ساخته شده است و طبیعتی زیبا را در بر می گیرد. طبیعتا با توجه به محل قرار گیری این پارک باید در نظر داشته باشید که قرار است فراز و نشیب های زیادی را طی کنید. ارتفاعات این پارک از 600 تا 1,345 متر بالاتر از سطح دریا متغیر است.

اگر تصمیم گرفتید که از پارک ملی تفلیس دیدن کنید، مطمئن باشید که حسابی از این گردش لذت خواهید برد و خاطره ای به یادماندنی از این گردش در ذهنتان ثبت خواهد شد. این پارک بزرگ طبیعتی دلبریا و بکر دارد و علاوه بر عنصار متفاوت طبیعت حیوانات متفاوت زیادی را نیز در خود جای داده. علاوه بر اینها در این پارک چندین کلیسا و صومعه قدیمی و یک دریاچه بسیار زیبا و دیدنی را نیز خواهید دید. این پارک تنها امکانات ابتدایی را دارد و با اینکه بسیار به تفلیس نزدیک است اما نمی توان در مورد امکانات تفریحی و رفاهی از آن انتظار چندانی داشت. در ضمن مرکز اطلاعات این پارک نیز نسبت به خود پارک از شهر بسیار دورتر است. مسیرهای دوچرخه سواری و ماشین سواری از جمله ویژگی های این پارک ملی است و این امکان را برای گردشگران فراهم می کند که بتوانند چند ساعتی در این پارک مشغول دوچرخه سواری شوند. این مسیرها با مشارکت سازمان جهانی گردشگری در سال 2013 ساخته شده اند.

این پارک را با هدف حفظ منابع طبیعی جنگلی گرجستان ساخته اند، به علاوه در این منطقه سعی می شود که از زیستگاه جانداران در حال انقراض و بومی نیز مراقبت کنند.

در ادامه کمی از تاریخچه این پارک ملی خواهیم گفت:

تاریخچه پارک ملی تفلیس:

در ژانویه سال 1973 بعد از کنفرانس استکهلم ، چندین مقاله درمورد بهبود مدیریت حیات وحش انتشار یافت که بر روی تصمیمات دولت گرجستان درمورد افزایش و حفاظت فضای سبز تفلیس بسیار موثر بودند. در نهایت مناطق جنگلی گلدانی، مارتکوپی، گلولبی و ... را به عنوان پارک ملی تفلیس انتخاب کردند. اما محل دقیق این پارک یکسال بعد در 1 ژانویه 1974 تعیین شد.

علاوه بر اینکه مسئولین سعی در حفاظت، گیاهان و جانوران کمیاب این منطقه داشتند، بناهای تاریخی این منطقه نیز نیاز به مراقبت داشتند که با افتتاح این پارک بخش هایی از تاریخ و فرهنگ تفلیس نیز وارد این قلمرو شد.

معرفی پارک ملی تفلیسReviewed by Yegane on Dec 14Rating: 3.0معرفی پارک ملی تفلیساگر مایلید در تور گرجستان تور تفلیس را هم تجربه کنید و جاذبه های تفلیس را ببینید اول تور به شما تور ارزان تفلیس را پیشنهاد می کند.

اگر مایلید در تور گرجستان تور تفلیس را هم تجربه کنید و جاذبه های تفلیس را ببینید اول تور به شما تور ارزان تفلیس را پیشنهاد می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی