فرهنگ و آداب و رسوم تایلند

فرهنگ و آداب و رسوم تایلند

تور تایلند آداب و رسوم

آداب و رسوم تایلند

فرهنگ و آداب و رسوم تایلند

هر مسافر به محض ورود به تایلند با چیزی که همیشه لبخند است مواجه میشود . خنده و یا لبخند بدون مقدمه شاید در کشورهای دیگر با تعجب و یا فکر غلطی برای مخاطب باشد ولی در تایلند خنده و لبخند بخشی از طبیعت انسان های این دیار را تشکیل داده است . لبخند تایلندی ها معانی مختلفی دارد . تایلندی ها اگر خوشحال باشند می خندند . برای عذرخواهی نیز از لبخند استفاده می کنند . برای تشکر نیز لبخند می زنند . در صورت خجالت زدگی خنده ی مخصوص خود را دارند که نشانگر شرمندگی است .خنده ی دیگری که بعضا تایلندی ها در مواقعی که مشکل دارند و یا عصبانی هستند می کنند که این عمل باعث می گردد که بعدا پشیمان نباشند و یا احتمالا حرف بدی را به کسی نگفته باشند .

تایلندی ها بسیار میهمان نواز هستند اما در عین حال فاصله طبقاتی برای آنها مهم است . آنها انسان هایی صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی ،گردشگران باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته و بدون کفش وارد این آثار باستانی شوند . فرهنگ تایلندی ریشه در فرهنگ هند دارد و دوران طلایی آن به زمان پادشاهی آیوتایا باز می گردد که آثار تاریخی بی نظیر و هم چنین رقص و نمایش تایلندی بر جای گذاشته است . 

تایلندی‌ها همگی علاوه بر نام اصلی خود، دارای نام غیررسمی و معمولا کوتاهی نیز هستند که با آن یکدیگر را صدا می زنند. تایلند کشور بودایی است که در آن تصاویر بودا مقدس شمرده می شوند. مجازات توهین به مقدسات زندان است حتی اگر توریست خارجی مرتکب این عمل شود.

دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند. کتاب ها از جمله اشیای پر ارزش برای آنها به شمار می روند، بنابراین نباید آنها را روی سر یا روی زمین قرار داد. در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند. زرد رنگ روز دوشنبه است و از جایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده است، رنگ زرد نیز رنگ سلطنتی است و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی است. مردم تایلند رابطه ای نزدیک با فیل ها دارند و این حیوانات جایگاه بالایی نزد این مردم دارند. اهمیت فیل ها در نمادین بودن آنها برای پادشاهی، مذهب و ملت است زیرا در تاریخ و افسانه های مردم تایلند، این حیوانات همواره نقشی برجسته داشته اند .

تایلند کشوری پادشاهی است و پادشاه در نزد مردم از بالاترین جایگاه برخوردار است. از شما بعنوان مهمان انتظار می رود که به پادشاه احترام بگذارید .

زنان گردن دراز تایلند

در تایلند در قبیله پاودانگ زنان از سن 5 سالگی حلقه های مسی به دور گردن خود میبندند ، و زمانی که به بزرگسالی میرسند طول گردن آنها به 20 سانتی متر می رسد ، در انتهای یک جاده در عمق جنگل های تایلند، گروهی از زنان در سایه نشسته اند که یک لوله برنجی مانند مار دور گردن بسیار بلند آنها پیچیده شده است و با این شکل، به آنها نمی توان خیره نشد. 

سالهاست که این زنان گردن دراز در روستای کایان تایلند در نزدیکی مرز برمه که در شمال غربی تایلند قرار گرفته است ، از جاذبه های گردشگری پر طرفدار این کشور شده اند .

احترام به بودا

هنگام بازدید از معابد و مجسمه های بودا، داشتن رفتار و پوشش مناسب مهم است. قبل از ورود به اماکنی که دارای تصویر یا مجسمه ای از بودا باشند باید کفش هایتان را در آورید . زنان نباید به راهب ها و وسایل آنها دست بزنند . هنگام عکس انداختن نباید دست یا پا را به هر نوع مجسمه بودا تکیه داد و حتی با پا به طرف مجسمه ها اشاره نکنید . بازدید از مساجد مسلمانان تایلند، مادامیکه مراسم مذهبی در آن برگزار نمی شود آزاد است. اما هنگام بازدید باید لباس مناسب داشت مردان باید با کلاه و زنان باید با شال موهای خود را بپوشانند .

سلام کردن در تایلند

وی " wai " تنها سلام با به کار  بردن همین کلمه نیست، بلکه به عنوان یک عمل محترمانه نیز قلمداد می‌شود، اصولا این حرکت و یا عمل ساختار اجتماعی تایلندی ها را استوار تر نشان می دهد. مردم تایلند با بهم چسباندن کف دو دست و آوردن آنها به مقابل صورت و خم کردن سر به طرف جلو، به همدیگر سلام می کنند و جوان ترها اول به بزرگتر‌ها سلام می‌کنند، هنگام سلام کردن به یک تایلندی دست ندهید یا با تکان دادن دست سلام نکنید.

فرهنگ و آداب و رسوم تایلندReviewed by نویسنده تور on Jul 25Rating: 4.5فرهنگ و آداب و رسوم تایلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی تایلند - فرهنگ و آداب و رسوم - تور ارزان تایلند

2 دیدگاه ها

  1. مهسا گفت:

    مردم تایلند خیلی خوش برخورد و مهربون هستند، تمام مردم کشور با این برخورد عالی به پیشرفت صنعت توریسم کمک میکنند

  2. سانا گفت:

    وای زنهای گردن درازشون چقدر عجیبن، چه رسمای عجیبی دارن بعضی اقوام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی