چین هیولای زرد

چین هیولای زرد

تور ارزان چین هیولای زرد

چین هیولای زرد

چین هیولای زرد

          چهارمین کشور پهناور جهان ، که به هیولای زرد نیز معروف شده ،کشور چین با جمعیتی بیشتر از 1.3 میلیارد نفر پر جمعیت ترین کشور دنیا محسوب میشود و پهناور ترین کشور قاره آسیا میباشد.

          کشوری که پیشینه فرهنگی و هنری و تاریخی بسیاری دارد که به طور اختصاصی مربوط به خود کشور چین میباشد و از کشور های دیگر این فرهنگ کهن را به اقتباس نگرفته است ، و از کهن ترین تمدن های بشری است که صنعت کاغذ سازی و نحوه ساخت پودر ساچمه تفنگ را به جهانیان معرفی کرد ، و امروزه نیز به یکی از اصلی ترین قطب های اقتصادی و سیاسی دنیا تبدیل شده است به طوری که در رقابت تنگاتنگ با مدرن ترین کشور ها مثل امریکا قرار گرفته است ، اولین شکلهای تمدن چین حدود هفت هزار سال پیش و در کناره های رود زرد و یانگ تسه ایجاد شده اند .

          در آبادی هایی که در اوایل تشکیل جوامع بشری در چین ایجاد شدند برنج و ذرت کاشته میشد ، و جوامع سازمان یافته ای با تمدن های پیچیده در آن دوران شکل گرفت ، اما به دلیل خروشان شدن رود  خانه ها در طی سالیان از بین رفتند و بعد ها جوامع انسانی به مناطق دیگری نقل مکان نمودند ، اما در کاوشهای باستان شناسی توانسته اند بقایای بسیار شگفت انگیزی از تمدن کهن چین را در کناره های رود زرد و یانگ تسه کشف کنند .

          امروزه جمهوری خلق چین توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک حزبی اداره میشود ، زبان رسمی این کشور ماندارین است که شاخه ای از زبان چینی بوده و واحد پول چین یوان است ، پایتخت کشور چین شهر پکن است که دومین شهر بزرگ چین بعد از شانگهای میباشد.

سال نوی چینی


          تقویم کشور چین ترکیبی از دو تقویم شمسی و قمری است به این صورت که در این تقویم روزهای سال بر مبنای حرکت ماه و ستارگان و خورشید محاسبه میشوند ، و سال نوی چینی نیز در اوسط ماه ژانویه مصادف با اوایل بهمن ماه که این جشن را چینی ها به جشن بهار نیز میشناسند با جشنهای بسیار با شکوه آغاز میکنند و به مدت دو هفته به جشنها و مراسم سنتی زیبا میپردازند .

          در کشور چین مراسم مختلفی برگزار میشود که از مهمترین آنها جشن سال نو ، که تعطیلات رسمی بوده و جشنواره فانوس که بسیار دیدنی و زیباست ، زاد روز گوان یین یا الهه بخشش که در معابد بودایی برگزار میشود ، روز غبار روبی مزارها ، روز کار ، جشنواره قایق اژدها نشان ، روز میانی پاییز و روز ملی چین ، جشنواره آب پاشی ، زاد روز مازو یا ایزد بانوی دریا ، و مراسم سنتی دیگری که در این کشور زیبا و پهناور برگزار میشو را میتوان نام برد .

          مطالب مرتبط :

          دیوار بزرگ چین

          شهر های مهم چین

چین هیولای زردReviewed by اول تور on Jun 3Rating: 5.0چین هیولای زردتور ارزان چین - بهترین تور خارجی - جاذبه های گردشگری چین

در کشور چین مراسم مختلفی برگزار میشود که از مهمترین آنها جشن سال نو ، که تعطیلات رسمی بوده و جشنواره فانوس که بسیار دیدنی و زیباست ، زاد روز گوان یین یا الهه بخشش که در معابد بودایی برگزار میشود

2 دیدگاه ها

  1. هدیه گفت:

    چه مطلب خلاصه و مفیدی ، ممنون

  2. تارا.شوقی گفت:

    تیتر چین هیولای زرد خیلی باحال بود خوشم اومد . سایتتون خیلی خوبه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی