پارچه های سنتی اصفهان

پارچه های سنتی اصفهان

تور اصفهان

صنایع دستی اصفهان

پارچه های سنتی اصفهان:

مسافر اصفهان که باشید حتما زمانی را صرف خرید سوغاتی نیز خواهید کرد. از جمله محصولات پرطرفدار و باکیفیت بازار اصفهان پارچه هایش است:

پارچه های زرباف:

زرباف، زَربَفْت یا زَری بافی پارچه‌ای ظریف و ارزشمندست که تار آن از ابریشم خالص و پودهایش ابریشم رنگی است. یکی از پودهایش باید نخ گلابتون باشد به رنگ نقره ای و طلایی.

این پارچه گرانترین و قدیمی ترین پارچه ی ایرانی بشمار میرود که در دوران رواج و رونق خود شهرتی جهانی داشته است.

پارچه های قلمکار:

قلمکارسازی سابقه اش به دوره ی صفویه باز می گردد. در قلمکار برروی پارچه نقش میزنند، که به چیت سازی معروف است. در هنر قلمکار استفاده از نقوش مناظر تاریخی، جانوران متفاوت، مینیاتور، رامشگران، گل و اسلیمی، تصاویرشعرا، کتیبه، زورخانه داستانهای کهن،عشاق ایرانی، اشعار محتشم کاشانی، داستانهای حماسی عاشورا و... بسیار رایج است. بیشتر در اصفهان نقوش بته جقه محبوبیت دارد.

پارچه های سنتی اصفهانReviewed by Yeganeh on Jun 23Rating: 3.0پارچه های سنتی اصفهاناگر مایلید در تور اصفهان با صنایع دستی اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور اصفهان با صنایع دستی اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی