باغ کاخ باغچه جوق

باغ کاخ باغچه جوق

تور آذربایجان

باغ کاخ باغچه جوق

باغ کاخ باغچه جوق:

باغ وسیع و زیبا:

سردر کاخ باغچه جوق از سبک روسی و بالای آن از سبک قاجاری پیروی کرده. هشتی آن دارای نقوش گچی و نقاشی های رنگ روغن بسیار جذاب در زیر سقف است که با خطوط طلایی و نیلی جلوه ای دو چندان پیدا کرده اند.

بعد از ورودی پا به باغی می گذارید پر از درختان کهنسال که بسیار رویایی است. باغ این عمارت به خودی خود بسیار منحصربفرد است چرا که در نزدیکی با فرهنگ های دیگر ساخته شده و ساخت آن نیز به دوران قاجار باز می گردد، از این دو جهت این باغ بسیار حائز اهمیت است.

باغ کاخ در کوهستان ساخته شده و باغی کوهپایه ای شناخته می شود. از غرب و جنوب با دامنه کوه های چرکین و چشمه کلیسه محاصره شده و مشرف بر دره ماکو نیز هست.

در این باغ درختان میوه ای همچون زردآلو، به، گیلاس، آلو، فندق، گلابی، بادام و سیب دارد که درختان زردآلو قسمت اعظمی از زمین باغ را به خود اختصاص داده اند. اقاقیا، تبریزی، بوته های برگ رز و. .. هم گیاهانی هستند که در جای جای باغ قابل مشاهده اند. در گذشته فضای حیاط گل کاری های بسیار زیبایی داشت که حالا بخش ناچیزی از آن برجای مانده. این باغ با تلفیق و در کنار هم قرار گرفتن درختان زینتی و بارده و حوض‌ به محلی رویایی و اشرافی مبدل گشته.

این باغ مانند باغات ایرانی نیست چرا که شکلی نامتقارن دارد، با این وجود طراحی بخصوص آن نظر بازدیدکنندگان را جلب می کند. قسمت روبه رویی باغ از طرحی یکنواخت و منظم پیروی می کند که بوسیله نرده های چدنی از سایر بخش های باغ تفکیک شده. در شرق و غرب محوطه دو ورودی فرعی وجود دارد که با حصار درونی محاصره شده اند. ورودی شرقی منتهی به ساختمان خدمات همچون عمارت سنگی، حمام، انبارها و. .. می شود و ورودی غربی شما را به پیاده راه اصلی می رساند. در جلوی کاخ طاقی بسیار دیدنی و زیبا جلوه گری می کند. تراس بالای ساختمان نیز توسط یک پلکان دو طرفه به حیاط وصل می شود.

یک حوض در جنوب کاخ یعنی نمای اصلی وجود دارد که جوی آبی از آن به جای جای باغ در حرکت است. در شمال کاخ نیز یک حوض مستطیلی وجود دارد. در بخش غربی کاخ حوض بیضی شکل دیگری چهره ای متفاوت به باغ می دهد. چشمه آبی در یک کیلومتری بالا دست باغچه وجود داشت که در گذشته با استفاده از آن گل و گیاهان باغ را آبیاری می کردند. قبل از سال 1356 خورشیدی، آب چشمه یک هفته در اختیار باغ بود و یک هفته در اختیار روستاییان ولی حالا بخاطر کم آبی ها این آب کاملا در اختیار روستاییان است. گیاهان باغ نیز، تنها از آب برف های ذوب شده کوهستان و بارندگی ها و آب های فصلی و بعد از اتمام آب کوه ها، از مازاد آب روستا آبیاری می شوند. برای این منطور یک استخر در غرب عمارت سنگی وجود دارد.

بخش هایی از باغ نیز دارای کف سنگی است. کالسکه‌ای که در باغ خواهید دید به سردار تعلق دارد. در قسمت دیگر یک تراس گچبری شده خواهید دید که با آجرهای رنگی مزین شده و با پلکانی به حیاط وصل می شود. اینجا محل سخنرانی سردار بود.

باغ کاخ باغچه جوقReviewed by Yeganeh on Oct 20Rating: 3.0باغ کاخ باغچه جوقاگر مایلید که در تور آذربایجان غربی سفر کنید، تور ماکو را نیز که یکی از شهرهای مرزی ایران است را تجربه کنید و جاذبه های آذربایجان را ببینید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان آذربایجان را برای خود رقم بزنید.

اگر مایلید که در تور آذربایجان غربی سفر کنید، تور ماکو را نیز که یکی از شهرهای مرزی ایران است را تجربه کنید و جاذبه های آذربایجان را ببینید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان آذربایجان را برای خود رقم بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی