مزه ها و پیش غذاهای ترکیه قسمت اول

مزه ها و پیش غذاهای ترکیه قسمت اول

تور ترکیه ، تور ارزان ترکیه

مزه ها و پیش غذاهای ترکیه قسمت اول

مزه ها و پیش غذاهای ترکیه قسمت اول

نگاهی به فرهنگ غذایی ترکیه

 خصوصیات فرهنگی فرمانروایی عثمانی اثرات به سزایی را در فرهنگ غذایی کشور ترکیه داشته. توسعه صنعت گردشگری و ویژگی های تاریخی و اقلیمی ترکیه باعث شده که  غذاهای ترکیه نیز معروف شوند و به عنوان یکی از لذیذترین و اشتها آورترین خوراک های دنیا در سطح جهان شناخته شوند. خوراک های قدیمی عثمانی حاصل تلفیق انواع سبک های پخت و پز و مواد اولیه ی خوراک ها در کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان است و در حقیقت از چند فرهنگ غذایی بوجود آمده است.

جالب است بدانید خوراک های ترکیه از غذاهای غنی دنیا محسوب می شود چون سبزیجات و ماهی تازه و روغن زیتون در اکثر غذاهایشان وجود دارند. در کل گوشت، سبزیجات و حبوبات موادی هستند که در اکثر غذاهای ترکی استفاده می شوند و چون خیلی غذای آبکی می خورند نان هم زیاد مصرف می کنند.

صبحانه، نقش و جایگاه خاصی در رژیم غذایی مردم ترکیه دارد. آن ها معمولا صبحانه خود را از موادی سالم، مغذی و خوشمزه تهیه می کنند، اما در هر منطقه ظاهر صبحانه ها فرق دارد حتی نحوه سرو آن هم متفاوت است. انواع سبزیجات، فلفل، گوجه فرنگی و خیار از مواد پایه ای هستند که با صبحانه با پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، خامه وشیر سرو می شود. انواع نان ها: نان ذرت و نان حلقه ای نیز یکی از حذف نشدنی های وعده صبحانه هستند. اهالی ترکیه معمولا برای روز های یکشنبه صبحانه کاملی تدارک می بینند و در این روز همه خانواده دور هم جمع می شوند.

همانند کشور ما ولی خیلی بیشتر کباب و غذاهای کبابی اهمیت و جایگاه ویژه ای در فرهنگ غذایی کشور ترکیه و مردمان آن دارند. کباب های ترکی به روش های مختلفی طبخ و سرو می شوند حتی در نحوه برش فرق دارند. معمولا مردم ترکیه همراه کباب ها بسته به مواد تشکیل دهنده برنج، برنج بلغور و سبزی هم میل می کنند.

در ادامه قرار است با برخی از مزه ها و سالادهای معروف ترکیه آشنا شوید.

جاجیک:

غذایی که در نگاه اول تصور می کنید همان آبدوغ خیار خودمان است و با آن فرقی ندارد. برای آماده کردن جاجیک ماست را با آب رقیق می کنند، خیار را خرد می کنند و به آن می افزایند و طبق ذائقه به مخلوط نمک اضافه می کنند. برای اینکه مزه آن بهتر شود سیر، نعنا و روغن زیتون هم در آن می ریزند. 

البته بستگی دارد که آشپز چه چیزی دوست داشته باشد شاید به آن سرکه، آبلیمو و سماق اضافه کند.

 جاجیک به صورت اصیل خود ، نباید خیلی رقیق شود، ولی سایر محتویات حتما باید وجود داشته باشند.

کیسیر:

کیسیر از مزه های ترکی معروف و بسیار لذیذ است که با اسم سرما ایجی (sarma içi) هم آن را معرفی می کنند. کیسیر را با ترکیبی از بلغور، رب گوجه فرنگی، جعفری، پیاز، سیر، رب انار و تلفیقی از طعم دهنده ها و ادویه های خوش عطر و طعم اماده می کنند. بعضی وقت ها لیمو و خیار و برگ کاهو هم در این غذا استفاده می شود.

مزه ها و پیش غذاهای ترکیه قسمت اولReviewed by مهدی on Dec 6Rating: 3.0مزه ها و پیش غذاهای ترکیه قسمت اولدر یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از مزه ها و پیش غذاهای ترکیه که خیلی خوشمزه و دیدنی هستند را امتحان کنید

در یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از مزه ها و پیش غذاهای ترکیه که خیلی خوشمزه و دیدنی هستند را امتحان کنید

1 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    جاجیک یک غذای خوشمزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی