غذاهای سنتی اصفهان (قسمت 1)

غذاهای سنتی اصفهان (قسمت 1)

تور اصفهان

غذاهای اصفهان

غذاهای سنتی اصفهان:

(قسمت 1)

فرهنگ غذایی اصفهان:

استان اصفهان نیز همچون سایر استان های کویری و خشک کشورمان ایران خوراک ها و غذاهایی مناسب ذائقه مردم این استان دارد، که در طعم و مزه نیز بسیار متفاوت و لذیذ هستند و خلی از آن ها نیز در کل کشور شهرت زیادی دارند. مواد غذایی که اصفهانی ها در طبخ غذاها استفاده می کنند نیز بسیار متمایز هستند و اگر به خوراکی ها و غذاهای مردم این خطه توجه کنید، متوجه می شوید که غذاهای این استان بیشتر بصورت حلیم هستند و با نان سرو می شوند. البته استفاده از گوشت هم در غذاهای اصفهان بسیار دیده می شود. اغلب غذاهای این استان بصورت تریدی مصرف می شوند. یعنی آب گوشتی دارند که باید با نان خرد شده ترکیب شوند. از جمله غذاهای اصفهان بسیار شهرت دارد و همراه آبگوشت ترید می شود بریانی است. بریانی را اکثر رستوران های اصفهان طبخ و سرو می کنند. در کنار بریانی نیز کاسه ای حاوی آبگوشت و نان قرار می دهند.

پیشنهاد می کنیم که در اصفهان از خوردن غذاهای فست فود و تکراری دست بردارید و غذاهای سنتی اصفهان همچون خورشت ماست و بریانی را میل کنید.

کوفته شوید باقالی:

کوفته از جمله غذاهای مرسوم در شهرهای مختلف ایران است. کوفته شوید باقالی نیز خیلی با سایر کوفته ها فرقی ندارد.

برای تهیه اش از مخلوط گوشت چرخکرده، باقالی سبز، برنج خیس خورده، تخم مرغ، پیاز، و ادویه که خوب ورز داده می شوند بدست می آید. کوفته های بدست آمده را در مایعی از پیاز داغ، زردچوبه، نمک و فلفل و رب می اندازند تا بپزند. معمولا برای خوشمزه شدن آن در مایع کوفته آلو خشک هم اضافه می کنند.

کباب مشتی یا کباب زردک اصفهان:

کباب مشتی اصفهان را همه میشناسند مخصوصا اگر به اصفهان سفر کرده باشند. این غذا شباهت زیادی به کتلت دارد با این تفاوت که کمی شیرین است.

برای تهیه کباب مشتی معروف اصفهان گوشت چرخکرده را با پیاز، زردک یا همان هویج ایرانی که فصل برداشتش زمستان است و یا هویج خام رنده شده، آرد نخودچی و ادویه جات خوب ورز می دهند. از این مواد به اندازه ی یک گردو و یا بزرگتر گرد می کنند و بعد در روغن سرخ می کنند. سپس باید سرکه و شیره به آن افزوده شود تا به غلظت برسد. البته کسانی هم در عوض سرکه و شیره از شکر و آب و زعفران حرارت دیده استفاده می کنند. این کباب معمولا با نان سرو می شود.

شله بریون زیره اصفهانی:

شله بریون زیره یکی دیگر از غذاهای اصفهان است که سریع آماده می شود و شبیه حلیم است.

گوشت گوسفند، پیاز و ادویه را نیم پز می کنند و بعد برنج نیم دانه را به آن اضافه می کنند. سپس زیره سیاه دانه را می افزایند و بار دیگر روی حرارت می گذارند. وقتی مواد خوب پخت آن را می کوبند و نهایتا حلیمی خوشمزه آماده می شود.

به پلو اصفهانی:

برای تهیه این غذای سنتی اصفهان، ابتدا به را سرخ می کنند. در ظرفی دیگر گوشت را با آلو و زعفران می پزند. سپس مواد را بصورت لایه لایه به برنج آبکش اضافه می کنند و اجازه می دهند تا دم بکشد.

غذاهای سنتی اصفهان (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 23Rating: 3.0غذاهای سنتی اصفهان قسمت اولاگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی