معبد سپیده دم وات آرون

معبد سپیده دم وات آرون

معرفی معبد سپیده دم وات آرون

معبد سپیده دم وات آرون

بهترین قسمت های معبد سپیده دم وات آرون:

 

   پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هرکاری به طرف برج مرکزی معبد حرکت کنید، پله‌های برج را بالا بروید تا به انتهای آن برسید. هیچ تفاوتی ندارد که چه هنگام از ساعات روز از وات آرون صعود کنید هر زمانی که به این مکان مراجعه کنید با چشم انداز فوق العاده و زیبای رودخانه چائوفرایا و شهر همواره پرهیاهو و در حال فعالیت پایتخت (بانکوک) رو برو خواهید شد.

 همانگونه که گفته شد این معبد مساحت  چندانی ندارد و خیلی بزرگ نیست؛ ولی با این وجود علاوه بر برج مرکزی مهبد وات آرون شما می توانید چهار برج دیگر را هم ببینید که در نزدیکی معبد سپیده دم قرار دارند که پیشتر درمورد آن ها گفته شده و به علاوه قسمت های دیگری هم دارد که با آن ها آشنا خواهید شد:

سالن تشریفات:

دقیقا در کنار برج میانی معبد، یک تالار تشریفات جای دارد که سقف آن مخروی و بسیار زیباست. سقف این تالار از سنگ ها و آجرهای نارنجی و سبز ساخته شده و معماری آن بیشتر مربوط به سبک و روش آیوتایا می باشد. پایه ها و ستون های این تالار همه سفید رنگ و هشت ضلعی هستند و بالای تمامی ستون ها به شکل نیلوفر است، تمامی  این سرستون ها به رنگ طلایی هستند که شکوه تالار را چندبرابر می کند. هنگامی که به طرف تالار تشریفات حرکت می کنید، ابتدا نخستین چیزی که نظرتان را جلب خواهد کرد تندیسهای عظیم الجثه هستند که در طرفین دروازه جای دارند و محافظت از تالار را برعهده دارند.

چنانچه از درون قصر بزرگ بانکوک یا معبد سپیده دم دیدن کرده باشید، خواهید فهمید که ظاهر و قیافه این مجسمه ها شباهت زیادی با 12 تندیس عظیمی که در آنجا هست؛ وجود دارد. چیزی که این تندیس ها را منحصر بفرد میکند این است که آنها را طبق روایات و افسانه های معروف رامایانا ساخته اند. این دو تندیس نام های متفاوتی هم دارند مجسمه سمت راست سفید رنگ است و به ساهاساتجا آن را میشناسند و مجسمه سمت را با نام تاساکانس معرفی می کنند که رنگ آن سبز است.

هنگامی که وارد تالار شوید، مجسمه عظیمی از بودا را می بینید که داخل محیطی پر از نگاره های دیواری بی نظیر جای گرفته. بیشتر اهالی این منطقه معتقدند که  شاه رامای دوم کسی بوده که این تندیس را به معبد اضافه کرده است. قابل به ذکر است که نقاشی های دیوارها در زمان رامای پنجم کشیده شده اند. اگر در تالار بچرخید مجسمه های دیگری را نیز گرداگرد سالن خواهید دید. تمامی آثار هنری بر روی دیوارها گواهی بر زندگی و اتفاقات دوران بودا هستند.

معبد یا ویهان:

در سمت غرب برج مرکزی و جنوب تالار تشریفات، بنای ویهان (معبد) جای دارد. این بنا با معماری و سبک ناحیه تنبوری ساخته شده و جداره های بیرونی آن با سنگ هایی رنگی تزئین و زیباسازی شده است. سقف عبادتگاه با سنگ های نارنجی و سبز کار شده و داخل معبد ویهان، مجسمه ای از جنس مس و طلا از بودا جای دارد که مربوط به سلطنت رامای سوم است و در زمان به معبد افزوده شد. این قسمت به مدت 5 سال هم میزبان مجسمه بودای زمردین بوده است.

معبد سپیده دم وات آرونReviewed by اول تور on Apr 23Rating: 4.0معبد سپیده دم وات آرون معبد سپیده دم وات آرون  . هیچ تفاوتی ندارد که چه هنگام از ساعات روز از وات آرون صعود کنید هر زمانی که به این مکان مراجعه کنید با چشم انداز فوق العاده و زیبای رودخانه چائوفرایا و شهر همواره پرهیاهو روبه رو میشید .

معبد سپیده دم وات آرون  . هیچ تفاوتی ندارد که چه هنگام از ساعات روز از وات آرون صعود کنید هر زمانی که به این مکان مراجعه کنید با چشم انداز فوق العاده و زیبای رودخانه چائوفرایا و شهر همواره پرهیاهو روبه رو میشید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی