جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت اول

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت اول

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت اول

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت اول

شهر احلات:

احلات از جاذبه های بسیار زیبای وان است، قدمت این شهر به 2900 سال می رشد و در قسمت شمالی این دریاچه جای دارد، بیشتر معروفیت این شهر باستانی به سبب داشتن چند قبرستانی است که در آن وجود دارد. هنگام بازدید از شهر و گورستان ها می توانید خطوط و اشکال غجیب و چند بعدی را ببینید که در نوع خود بی نظیرند و عمر و قدمتشان به قرون وسطی برمیگردد.

نا گفته نماند که درمورد اینکه؛ این قبرهابه کدام دوره و حکومت تعلق دارند همواره اختلاف نظرهایی وجود داشته؛ ولی اکثر محققان این قبرها را به دوران سلجوقی و حکومت سلجوقیان منسوب می کنند. در بررسیهای متعدد و اطلاعاتی که از اثار شهرداری شهر احلات بدست آمده نشان می دهند که این گورها به دوران حکومت ایوبیان، مغول ها، صفویان و پادشاهان ارمنی تعلق دارند. تمامی این اطلاعات و نظرات متفاوت نشان دهنده این مهم هستند که این گورها در قرون 112تا15 میلادی بوجود آمده اند.

گورستان گواش:

شهر گواش در جنوب دریاچه واقع شده و بسیار کوچک و کم وسعت است. گواش نیز مثل احلات بخاطر داشتن چند ثبرستان قدیمی معروف شده. گورستان های گواش اما به قرون 14 تا 17 تعلق دارند. از جاذبه های دیدنی که در این گورستان نظر هر بیننده ای را جلب خواهد کرد قبر حلیمه خاتون است، این قبر عجیب و چند ضلعی متعلق به یکی از افراد خانواده سلطنتی ترکمنی قراقویونلو است.

موزه احلات:

موزه احلات موزه ای باستانی و قدیمی است که مجموعه اشیای قدیمی احلات در آن گردآوری شده است. این موزه به دهه 1970 میلادی تعلق دارد و زمان بازدید از آن مجموعه ای از آثار باستانی مثل طرف های سفالین و سرامیک و تندیس هارا که به حکومت سلجوقی تعلق دارند می توانید ببینید. بعضی از وسایل این موزه پیشینه ای 4 هزار ساله دارند و باستان شناسان آن ها را از داخل قبرهای احلات یافته اند. این اشیای باستانی و قدیمی در 15 کیلومتری احلات جمع آوری شده اند و اغلب آن ها  به عصر آهن تعلق دارند.

لوازم و اشیای  باستانی این موزه به سه قسمت متفاوت تقسیم می شود:

کاشی ها، چپق و چراغ های نفتی مربوط به روم باستان

وسایلی از حکومت آرارات در عصر آهن. لوازمی مثل قفل، گیره لباس و کمربند و سکه هایی در اشکال متفاوت از ادوار گوناگون.

کلیسای آلتینساج:

از کلیساهای دیگری که در دریاچه وان خواهید دید کلیسای آلتینساج است و در بخش غربی وان جای دارد. از این کلیسا به خوبی مراقبت می شود و همواره مورد نطافت و مرمت قرار میگیرد در ضمن بخاطر اینکه بر روی تپه قرار گرفته، چشم انداز زیبایی به سمت دریاچه وان دارد.

دسترسی:برای اینکه به آلتینساج برسید، باید از جزیره آکدامار به طرف شهر تاتوان رفته و جاده ای 12 کیلومتری را طی کنید. بعد از اینکه به تقاطع رسیدید به سمت راست بروید و و از علامت ها و تابلوها کمک بگیرید و پیش بروید. بعد از پیمودن 3 کیلومتر جاده آسفالته به اتمام می رسد و وارد مسیری خاکی و سنگلاخی می شوید. بقیه راه را در کنار دریاچه خواهید بود و 14 کیلومتر تا روستای آلتینساج را باید طی کنید. هنگامی که به آلتینساج برسید تا کلیسا 2کیلومتر دیگر نیز راه خواهید داشت.

در یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ترکیهاست .

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت اولReviewed by مهدی on Jun 24Rating: 3.0جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت اول از جاذبه های ترکیه میتوانیم به جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ترکیه، دیدنیهای ترکیهرا از دست ندهید.

از جاذبه های ترکیه میتوانیم به جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ترکیه، دیدنیهای ترکیه را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی