منطقه آزاد انزلی گیلان

منطقه آزاد انزلی گیلان

بندر انزلی گیلان

منطقه آزاد انزلی گیلان:

اگر علاقمندید در یک تور ارزان شرکت کنید و تور گیلان را در برنامه ایرانگردی خود دارید، در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این استان زیبا برای شما داریم. در ادامه با یکی از بنادر مهم و جاذبه های گردشگری معروف گیلان، بندر انزلی آشنا خواهید شد:

این شهر قدیمی و زیبا، به عنوان مهمترین بندر شمالی ایران در حاشیه جنوب غربی دریای خزر و در فاصله 40 کیلومتری شهر رشت واقع شده و از دو قسمت غازیان و انزلی تشکیل گردیده است که در گذشته به وسیله پلی متحرک از یکدیگر جدا می شده اند.

این شهر از دو جهت دارای اهمیت است یکی اینکه مهمترین بندر تجاری ایران در ساحل دریای خزر به شمار می رود و دیگر اینکه با توجه به قرار گرفتن در ساحل ماسه ای، این دریا از موقعیت مناسبی برای جذب گردشگران به منظور تفریح و استراحت برخوردار است. این بندر زیبا دارای امکانات اقامتی، پذیرایی و اماکن تفریحی بسیار زیادی می باشد که می تواند به گردشگران عرضه نماید.

در خصوص نام انزلی نظرات متعددی وجود دارد. از جمله ساکنان قدیمی انزلی روس ها بودند که آن را زنزلی نامیده اند(به معنی بمان و توقف کن) و در روایتی دیگر آمده است که فرمانده قشون عزب به منظور استراحت سپاهیانش در این مکان گفت انزل یعنی فرود آیید و در بعضی مناطق انزلی را به معنی لنگرگاه و یا دروازه می نامند. اما عده ای معتقدند دو برادر به نام های غازان خان و انزل خان بانیان این شهر بوده اند که نام دو بخش شهر انزلی از آنها اقتباس شده است.

بندر انزلی از دیرباز با روسیه سابق در تماس بوده و در نتیجه یکی از راه های ارتباط با غرب به شمار می رفته است و به همین خاطر به دروازه اروپا مشهور است. حصیر بافی، نازک کاری چوب و معرق و نقاشی مینیاتور از عمده تولیدات صنایع دستی این شهرستان می باشد.

موقعیت و پتانسیل های گردشگری بندر انزلی:

منطقه آزاد انزلی در همجواری روستای فتاتو قرار گرفته که به لحاظ بافت جنگلی نمونه نادری است مشتمل بر جنگل های توسکای قشلاقی حاشیه دریای خزر که به عنوان یک میراث طبیعی تلقی می گردد. این منطقه با تالاب انزلی همجوار بوده که از نظر ملی و بین المللی و به لحاظ ارزش های علمی و فرهنگی، تاریخی، چشم اندازها و مناظر طبیعی، از نظر زیبایی شناسی و ارزش های اقتصادی اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

از مجموع 140گونه پرنده مهاجر به ایران، گونه های بسیاری به تالاب انزلی مهاجرت می کنند. این تالاب به خاطر همجواری با جنگل و رودخانه قابلیت زیادی برای فعالیت های گردشگری دارد. مجاورت با دریای خزر و سواحل بکر و ماسه ای به همراه غلظت کم نمک آب آن، محیط مناسبی جهت شنا و دیگر تفریحات بوجود آورده است. این دریا به عنوان اصلی ترین مکان گردشگری و توریستی استان گیلان مطرح می باشد که همه ساله صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می نماید.

وجود طرح ساحلی با کلیه امکانات رفاهی و بهداشتی شامل آلاچیق، وسایل بازی کودکان، طرح شنای بانوان و آقایان و پارکینگ، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب معروف به نستراک که شمال اروپا را از طریق روسیه به بنادر شمال و جنوب دریای خزر، بنادر خلیج فارس و سپس کشورهای جنوب و شرق آسیا متصل می کند.

از نظر اقتصادی دارای امکانات بندری و کشتیرانی، تجهیزات و تاسیسات پیشرفته ای جهت تخلیه، بارگیری و انبار داری است.

اتصال این بندرگاه به آزاد راه و راه آهن قزوین رشت انزلی که بدین وسیله توان حمل و نقل و ترانزیتی منطقه به بیش از چندین برابر افزایش خواهد یافت. همچنین دارای مجتمع های تجاری، نمایشگاهی با جدود 2080غرفه تجاری، جهت ارائه محصولات تولیدی، صنایع منطقه در آنها و ارائه تسهیلات و فرصت استفاده از فضای نمایشگاهی جهت عرضه مستقیم محصولات می باشد.

منطقه آزاد انزلی گیلانReviewed by Yegane on Apr 12Rating: 3.0منطقه آزاد انزلی گیلاناگر علاقمندید در یک تور ارزان شرکت کنید و تور گیلان را در برنامه ایرانگردی خود دارید، در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این استان زیبا برای شما داریم. در ادامه با یکی از بنادر مهم و جاذبه های گردشگری معروف گیلان، بندر انزلی آشنا خواهید شد.این شهر قدیمی و زیبا، به عنوان مهمترین بندر شمالی ایران در حاشیه جنوب غربی دریای خزر و در فاصله 40 کیلومتری شهر رشت واقع شده و از دو قسمت غازیان و انزلی تشکیل گردیده است که در گذشته به وسیله پلی متحرک از یکدیگر جدا می شده اند.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان شرکت کنید و تور گیلان را در برنامه ایرانگردی خود دارید، در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این استان زیبا برای شما داریم. در ادامه با یکی از بنادر مهم و جاذبه های گردشگری معروف گیلان، بندر انزلی آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی