سفر به شهر املش گیلان

سفر به شهر املش گیلان

تور گیلان

املش گیلان

سفر به شهر املش گیلان:

اگر علاقمندید در یک تور ارزان داخلی و بخصوص تور گیلان شرکت کنید، ما برای گیلان گردی شما در اول تور پیشنهادهای خوبی داریم. در ادامه با شهرستان املش و برخی جاذبه های معروف آن آشنا خواهید شد:

شهر املش:

شهر تاریخی املش ور فاصله 75کیلومتری رشت در منطقه کوهپایه ای واقع شده است. رودخانه شلمان رود این شهر را به دو قسمت تقسیم می نماید و با توجه به راکد بودن آب این رودخانه در گذشته به آبلش معروف بوده که به تدریج به املش تغییر نام یافته است. مردم آن در ساخت ظروف سفالی و نمد مالی مهارت خاصی دارند و سه شنبه بازار املش نمونه کاملی از بازارهای سنتی گیلان است، که مردم این منطقه با حضور گسترده خود رونق خاصی به آم می بخشند.

 

مردم این شهر روزهای بازار را گالش بازار می نامند. این شهرستان شامل دو بخش مرکزی و رانکوه بوده و اقتصاد این منطقه برپایه کشاورزی و دامداری است. از محصولات مهم کشاورزی املش می توان چای، برنج و گندم را نام برد. ساکنین جلگه به پرورش گاو، طیور و کرم ابریشم مشغولند و در مناطق کوهپایه ای و کوهستانی به پرورش زنبور عسل می پردازند.

رومن گیرشمن باستان شناس معروف فرانسوی، اشیای به دست آمده از املش را متعلق به قرن 8و9قبل از میلاد می داند و معتقد است اطلاعاتی که از دوران آغاز تمدن ایرانی به دست آمده نتیجه کشفیات اتفاقی دهقانان در ناحیه جنوب غربی دریای خزر است. پروفسور آندره گدار که اولین رئیس موسسه ی باستان شناسی ایران بود، جنس اشیای به دست آمده از گورستان های نواحی املش، پیرکوه، دیلم و دیگر روستاها را بیشتر از سفال سرخ رنگ دانسته است.

طبق نظر او در گورستان های دیلم، اشیای سفالی منقوش اگر هم داشته باشد کشف نشده است، اما مقدار زیاد اشیای طلا و نقره کشف شده در این ناحیه نشان می دهد تزئینات آنها گاهی با هنر یونانی ها یا هنر آتروسک وابسته بوده است.

از آثار کشف شده از املش باید از دو چشم بند برنزی مربوط به زین و یراق اسب نام برد که کتیبه ای به خط میخی بر روی آنهاست و اسامی دو تن از شاهان مانایی و اورارتویی یعنی منوا و آرگیشتی بر روی آن حک شده است.

جاذبه های تاریخی و گردشگری املش:

آبی بیجار

برج تاریخی میل امام با ارتفاع 7متر

خانه های قدیمی خاندان صوفی

شاه نشین قلعه

غار تلابن گورج و هفت خم تله سر

چشمه معدنی لوزان

تالاب بیجار و پارک های قدیمی گلستان و ... چندین جاذبه دیگر.

در ادامه با یکی از جاذبه های املش یعنی میل امام آشنا خواهید شد:

میل امام املش:

میل امام که در میان مردم به برج امام و همچنین آتشکده دوران ساسانی معروف است، در فاصله یک کیلومتری شمال شرق روستای قدیمی و زیبای امام از توابع دهستان سمام بخش رانکوه شهرستان املش قرار دارد و دسترسی به آن از روستای سمام امکان پذیر است.

میل امام بر فراز قله ای سنگی و خاکی از سنگ نتراشیده و گج بنا شده است. شکل این میل، استوانه ای است که کمی روی مخروط قرار دارد و روی سراسر بدنه ی خارجی را با گچ غربالی و درشت، سفید کرده بودند تا از دور نمایان شود، این برج را باید جزء برج های راهنما دانست.

سفر به شهر املش گیلانReviewed by Yegane on Feb 17Rating: 3.0سفر به شهر املش گیلاناگر علاقمندید در یک تور ارزان داخلی و بخصوص تور گیلان شرکت کنید، ما برای گیلان گردی شما در اول تور پیشنهادهای خوبی داریم. در ادامه با شهرستان املش و برخی جاذبه های معروف آن آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان داخلی و بخصوص تور گیلان شرکت کنید، ما برای گیلان گردی شما در اول تور پیشنهادهای خوبی داریم. در ادامه با شهرستان املش و برخی جاذبه های معروف آن آشنا خواهید شد.

2 دیدگاه ها

  1. رضا گفت:

    شهر املش گیلان ی شهر خیلی زیبا و دیدنی

  2. رضا گفت:

    اااااااا شهر ما 😍😍😍

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی