چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان

تور گلستان

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان:

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور داخلی شرکت کنید، ما تور گلستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این استان داریم:

چشمه گل رامیان:

نگین فیروزه ای گلستان:

از جاده شاهرود-رامیان، مسیر خود را که عوض کنید و تابلوی راهنمای چشمه گل را دنبال کنید، جلوه ای خارق العاده از طبیعت بکر گلستان را در برابر خود خواهید دید. چشمه ای فیروزه ای با طول 90 و عرض 80 متر در دامنه کوه که 720 مترمربع از ناحیه را دربرگرفته است. این چشمه زیبا و دیدنی از سه سو به جنگل و از یک سو به اراضی اهالی منطقه راه دارد و در مسیر خود زیبایی فوق العاده ای پدید آورده. در نگاه اول چیزی که نظرتان را جلب می کند رنگ چشمه رامیان است. به چشم که نزدیک شوید آن را سبز تیره می بینید چرا که عمق زیادی دارد و اغلب آن را چشمه ای فیروزه ای معرفی می کنند. طبق اسناد موجود از زمان سعدالله خان ایلخانی -حاکم بخش فندرسک در زمان مظفرالدین شاه- این چشمه و زمین های اطرافش وقف حوزه علمیه سعدیه رامیان شده.

این چشمه یک استخر طبیعی هم دارد که از آن آب سرد می جوشد از زمین، این استخر در میان درختان محاصره شده است. عمق این چشمه در کتب تاریخی 44 متر تخمین زده شده و امروزه حتا تا 80 متر هم تخمین زده می شود. در برخی از منابع این چشمه عنوان عمیق ترین چشمه آب سرد دنیا  را دارد. البته در بعضی از منابع آن را بعد از چشمه آب سرد دیگری در ایالات متحده آمریکا، به عنوان دومین چشمه آب سرد دنیا شناخته می شود.

 مطالعات زمین شناسی و جغرافیایی نشان می دهد که، چشمه گل رامیان شبیه یک چاله بیضی است و نیمرخی تشتی دارد. بخاطر این چاله یک نقطه فرو رفته در سطح لایه آهکی زمین پدید آمده و آب چشمه آهکی است. آب حاصل از سرریز چشمه گل رامیان به رودخانه قره چای رامیان می ریزد و زمین های کشاورزی اطراف گرگان را سیراب می کند.

افسانه محلی ها در مورد چشمه گل:

گل رامیان یکی از نمادهای مهم در فرهنگ و هنر گلستان است و برای مردم منطقه جایگاه خاصی دارد. هویت باستانی، تاریخی و طبیعی چشمه گل سبب شده تا داستان ها و نقل های زیادی با موضوع آن بوجود آید. مردم رامیان باوری عجیب و جالب دارند آن ها می گویند اگر کسی به داخل چشمه گل شیرجه بزند، مرد می شود یعنی به بلوغ می رسد. این افسانه ناشی از این علت است که رامیان عمق زیادی دارد و در قدیم پریدن در آن جرات زیادی می خواست. این اعتقاد و باور اهالی رامیان را میتوان در برخی از فیلم ها نیز دید.

چشمه گل رامیانReviewed by Yeganeh on Feb 19Rating: 3.0چشمه گل رامیاناگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور داخلی شرکت کنید، ما تور گلستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این استان داریم.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور داخلی شرکت کنید، ما تور گلستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این استان داریم.

1 دیدگاه

  1. باغ موزه هنر ایرانی گفت:

    چقد جای بکر و قشنگیه مرسی که معرفی کردین ،عجله دارم زودتر برم،ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی