غذاهای سنتی شیراز (قسمت 2)

غذاهای سنتی شیراز (قسمت 2)

تور شیراز

غذاهای شیراز

غذاهای سنتی شیراز:

(قسمت 2)

غذاهای شیرازی:

سفر رفتن و دیدن مناطق و سرزمین های دیگر نه تنها به علم و آگاهی ما می افزاید که باعث سلامت و شادابی روح و جسم نیز می شود. برخی تنها با هدف آشنا شدن با آداب و سنن یک منطقه و یا شناخت فرهنگ غذایی آن شهر و کشور مقصد اقدام به سفر میکنند. نوع غذاها و آداب مهمانی دادن و غذا خوردن هر منطقه منحصربفرد است و اطلاعات زیادی از فرهنگ مردمان آن منطقه در اختیارمان قرار می دهد.

خوب است که در سفرتان به شیراز نیز این فرصت را از دست ندهید و بجای مصرف غذاهای فست فودی و آماده با چشیدن و امتحان کردن غذاهای سنتی مردم این استان با فرهنگ غذایی آن ها نیز آشنا شوید و ضمن آن از تجربه طعم های جدید نیز بی نسیب نمانید.

چراکه شیراز از جمله شهرهای معروف کشورمان است و به لحاظ گردشگری حتی در دنیا نیز شناخته شده است. کسی نیست که به این شهر زیبا سفر کند و کوله باری از خاطره با خود به خانه نبرد. اگر به شیراز سفر می کنید باید از هر لحظه بودن در این شهر استفاده کنید. جاهای دیدنی زیادی هستند که باید ببینید و غذاهای خوشمزه ای هستند که توصیه می کنیم حتما امتحان کنید.

در این بخش نیز قرار است با برخی از این غذاهای سنتی و معروف آشنا شوید:

دمپختک عدس و کلم:

دمپختک از جمله غذاهای بسیار قدیمی و سنتی فارس است بسیار هم طرفدار دارد.

بانوان کدبانوی شیرازی این غذا را با برنج، عدس، پیاز، کلم‌پیچ، هویج، ترخون، شوید، ریحان، روغن تهیه می کنند. این غذا بخاطر داشتن مقادیر زیادی سبزیجات و حبوبات بسیار مغذی و انرژی زاست.

رب پلو:

پلویی پر از رب ولی بسیار خوشمزه. اینجا منظور رب گوجه نیست بلکه حرف از رب انار می زنیم. رب پلو با موادی همچون برنج، کشمش و گردو، رب انار و شکر بدست می آید.

برای تهیه این غذا کشمش و گردو و پیاز داغ را ترکیب و در ظرفی رب انار و روغن و شکر را نیز مخلوط می کنند، هنگام دم گذاشتن برنج مخلوط رب انار را اضافه می کنند، سپس کشمش، گردو و پیاز داغ را میان برنج میریزند و بار دیگر دم می گذارند. رب پلو با ماهیچه هم مزه ای عالی دارد.

قنبر پلو:

قنبر پلو نیز تقریبا مثل رب پلوست با این فرق که با کوفته ریزه تهیه می شود.

سالاد شیرازی:

در کنار تمام غذاهای لذیذ شیرازی حتما جای خالی چیزی حس می شود که آن سالاد شیرازی است. سالادی که اشتها را بیشتر هم می کند و نتنها شیرازی ها که همه ایرانی ها عاشقش هستند. مواد آن را همه می دانند چیست و چگونه آماده می شود. تنها باید تمام مواد را نگینی کنید و با آبغوره تازه و نعناع خشک و آبلیمو مزه دار نمایید.

غذاهای سنتی شیراز (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on May 17Rating: 3.0غذاهای سنتی شیراز قسمت دوماگر مایلید در تور شیراز جاذبه های شیراز را ببینید و با غذاهای شیراز آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان شیراز را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور شیراز جاذبه های شیراز را ببینید و با غذاهای شیراز آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان شیراز را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی