غذاهای معروف شیراز (انواع پلو)

غذاهای معروف شیراز (انواع پلو)

تور شیراز

غذاهای شیراز

غذاهای معروف شیراز (انواع پلو):

شیرازی پلو( ته چین مرغ و بادمجان):

پلوی مورد علاقه ی شیرازی ها که به شیوه ای خاص خود آن را تهیه می کنند. این پلوی لذیذ را با ترکیب برنج، بادمجان، مرغ، ماست، تخم‌مرغ، زیره تهیه می کنند.

ابتدا ماست و برنج و تخم مرغ و ادویه را ترکیب و در کف ظرف کمی از این مواد میریزند و روی آن را با مرغ و زرشک و بادمجان پر می کنند و به همین ترتیب لایه لایه از مایع برنج و مایع گوشتی میریزند و برای دم کشیدن به آن زمان می دهند.

هویج‌ پلو با گوشت:

از جمله پلوهایی که محبوبیت زیادی دارد و از غذاهای سنتی شیراز نیز بشمار می رود. هویج پلوبا گوشت به خاطر داشتن گوشت و هویج سرشار از پروتئین و انرژی است. از نامش مشخص است که مواد اصلی آن را هویج و گوشت و برنج شکل می دهند. در این غذا از شکر نیز استفاده می کنند و به همین خاطر مزه ای شیرین دارد. گوشت را بصورت قلقلی به این پلو اضافه می کنند. اگر خیلی غذای شیرین دوست ندارید نگران نباشید چرا که شیرینی این غذا در حدی نیست که اذیت کنند و بیشتر غذا را دلچسب کرده.

پاچه پلو شیرازی:

این پلوی خوشمزه را با برنج، لپه، کشمش، گوشت چرخ‌کرده (دم سینه)، سرکه شیره طبخ می کنند. این غذا مزه ای ترش و شیرین دارد که بخاطر ترکیب کشمش و سرکه شیره است و مزه ای فوق العاده پیدا می کند. با توجه به اینکه نه ترش است و نه شیرین بسیار محبوب هست و تقریبا کسی نیست که بگوید این غذا را دوست ندارد.

پلو اسفندی:

این پلوی خوشمزه بیشتر خاص منطقه آباده استان فارس است. مردم آباده پلو اسفندی را اغلب در اوایل اسفند هر سال با عدس، لوبیا، نخود، ماش، جو، میخک پودرشده، ادویه‌ پلویی، پیاز، برنج، گوشت گوسفند همراه استخوان، گندم، فلفل سیاه، کره، نمک و روغن کرمانشاهی ( روغن حیوانی )، طبخ و تهیه می کنند. ابتدا گوشت را با ادویه و زردچوبه می پزند و در ظرف بعدی برنج و حبوبات و ادویه پلویی را دم می کنند، بعد گوشت را میان برنج می ریزند و پس از آن  روغن حیوانی داغ شده را به غذا اضافه می کنند.

لوبیا پلو شیرازی:

این لوبیا پلو با آن لوبیا پلویی که در ذهن دارید و همیشه مصرف می کنید کاملا فرق دارد. در شیرازی مردم لوبیا پلویی طبخ می کنند که با استفاده از لوبیا چشم بلبلی تهیه می شود.

این لوبیا پلو نیز بسیار خوشمزه است و پای ثابت خیلی از مهمانی های مردم شیراز است. برای تهیه این غذا از برنج، لوبیا چشم‌ بلبلی، شوید، زعفران، پودر دارچین، نمک و روغن استفاده می کنند. حیف است که تا شیراز بروید و این پلوی سنتی شیرازی را امتحان نکنید.

غذاهای معروف شیراز (انواع پلو)Reviewed by Yeganeh on May 17Rating: 3.0غذاهای معروف شیراز انواع پلواگر مایلید در تور شیراز جاذبه های شیراز را ببینید و با غذاهای شیراز آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان شیراز را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور شیراز جاذبه های شیراز را ببینید و با غذاهای شیراز آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان شیراز را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی