صنایع دستی معروف شیراز (قسمت 2)

صنایع دستی معروف شیراز (قسمت 2)

تور شیراز

صنایع دستی شیراز

صنایع دستی معروف شیراز:

(قسمت 2)

سرامیک:

استهبان بهترین ظروف سرامیکی شیراز را تولید می کند و از این منطقه به عنوان منطقه ویژه تولید سفال سرامیک ایران یاد می شود. جالب است بدانید سفال سرامیک استهبان یکی از میراث معنوی فارس است و در فهرست آثار معنوی ایران هم ثبت شده.

گچ بری:

در این هنر نقوش زیبایی را با گچ روی بنا و سقف ایجاد می کنند. فارس سابقه بسیار و هنرمندان معروفی در این زمینه دارد که بسیار درخور توجه هستند.

رنگرزی فارس:

رنگرزی گیاهی صنعت دیگر فارس است که بانوان قشقایی انجامش میدهند. بانوان قشایی در زمینه ساخت رنگ بسیار ماهرندولی رنگ های آن طبیعیست و از گیاهانی چون نیل، اسپرک، خوشک، روناس و ... بدست می آید. نمونه این رنگ ها زاج سفید، زاج سیاه و زاج سبز است. از این رنگ ها برای رنگ دادن به ابریشم و خامه و الیاف استفاده می کنند.

صنایع دستی معروف شیراز (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Jul 18Rating: 3.0صنایع دستی معروف شیراز قسمت دوماگر مایلید در تور شیراز جاذبه های شیراز را ببینید و با صنایع دستی شیراز آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان شیراز را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور شیراز جاذبه های شیراز را ببینید و با صنایع دستی شیراز آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان شیراز را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی