جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت دوم

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت دوم

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت دوم

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت دوم

جزیره آکدامار:

جزیره آکدامار دومین جزیره بزرگ وان محسوب می شود و مساحت آن حدودا 0.7 کیلومتر مربع است. برای اینکه از آکدامار به ساحل برسید فقط باید 3 کیلومتر راه بروید. علاوه بر چشم اندازهای زیبا و بکری که در خود دارد یک کلیسای ارمنی نیز در آن وجود دارد که بسیار قدیمی و تاریخیست.

برای اینکه بتوانید خوب آکدامار و زیبایی هایش را ببینید به طرف غرب آن بروید و صخره ای بلند با ارتفاع 80 متر را مشاهده کنید. در ضمن در سمت شرق آکدامار نیز یک چشمه وجود دارد که همواره از آب لبریز است.

از دیدنی های جذاب این جزیره همانطور که گفته شد کلیسای ارمنی است که به نام صلیب مقدس شهرت یافته. این مکان زیبا دقیقا در مجاورت ساحل جای دارد و ساخت آن به قرن دهم میلادی برمیگردد. در سال 921 میلادی حاکم وقت یک کاخ، کلیسا و مکان زندگی برای راهبان در جزیره اکدامار ساخت. اما اکنون تنها قسمت های بسیار ناچیزی از آن کاخ و صومعه برجای مانده. خوشبختانه کلیسای صلیب مقدس از این وقایع در امان مانده و هیچ تخریب و آسیبی را متحمل نشده است و بازدیدکننده ها از دیدن نقش برجسته های زیبا و هنرمندانه و حکاکی های بسیار لذت می برند.

این حکاکی ها بی معنا نیستند و در حقیقت زندگی و داستان های پیامبران مختلف را بیان می کنند. در سویی می توانید حضرت آدم و حوا را ببینید و در سویی  دیگر یونس و نهنگ را مشاهده کنید. در سمت دیگر کلیسا حکاکی ها از زندگی حصرت داوود و سرنوشت قوم جالووت می گویند و قسمتی نیز  از قصه زندگی حصرت ابراهیم حکایت می کنند. در داخل  کلیسا نیز میتوانید از این قبیل حکاکی ها را ببینید اما قدری کمرنگ تر هستند.

برای ورود به این جزیره هر نفر باید 5 لیر ترکیه بپردازند.

جزیره آدیر:

جزیره آدیر وسیع  ترین قسمت و از جزایر دریاچه وان محسوب می شود که همانند اکدامار کلیسایی بسیار قدیمی با نتم سنت جرج را در خود دارد این کلیسا نیز متعلق به ارامنه بوده است. محققان سال ساخت  این بنای قدیمی را به سال 1305 میلادی تخمین میزنند و معتقدند که این بنا تا قرون هفده و هجده همچنان به فعالیت خود ادامه میداده.

از عللی که سبب معروف شدن این جزیره می شود خاطرات سیاه و نقش بزرگ آن در نسل کشی ارامنه بوده که در اوایل قرن بیستم رخ داده است. در حقیقت در این هنگام  تقریبا 12 هزار زن و مرد ارمنی برای اینکه بتوانند جان خود را نجات دهند به آدیر فرار کردند و چند روز در آن پناه گرفتند.

دیگر جزایر وان:

به جز جزایر بزرگی که در وان وجود دارند، جزایر کوچکی هم به اسم های جارپاناک (Çarpanak) و کوش (Kuş) در آن جای دارند که هیچکس در آن زندگی نمی کند و همواره در سکوت است. در گذشته های بسیار دور کسانی بودند که در این جزایر زندگی می کردند که از وجود بقایای سازه ها و کلیساها می توان به این مسئله پی برد.

در ضمن کوش را با اسم پرنده نیز معرفی می کنند، چون همواره میزبان انواع گونه  های مختلف پرندگان در خود است.

 سفر به ترکیه و دیدنیهای ترکیه. همیشه گردشگران را جذب میکند.

 

جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت دومReviewed by مهدی on Jun 25Rating: 3.5جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه قسمت دومدر یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ترکیهاست .

در یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از جاذبه های دیدنی دریاچه وان ترکیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ترکیهاست .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی