راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیه

راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیه

معرفی راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیه

راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیه

معرفی راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیه

 همانگونه که پیش تر درمورد این معبد گفتیم، معبد آرتمیس نزدیک شهر سلجوک و ازمیر ترکیه واقع شده است. برای اینکه از بقایای این معبد دیدن کنید، چند انتخاب دارید:

تورهای بازدید از شهر افسوس:

 برای دیدن شهر تاریخی افسوس و بقایای این معبد می توانید از تورهای این شهر بهرمند شوید. در این قسمت برای نمونه تعدادی از تورهای افسوس و هزینه های آن ها را گردآوری کرده این:

 تور بازدید از افسوس و معبد آرتمیس از استانبول: از  350 دلار (معادل 3,570,000 تومان) به بالا

 تور خصوصی آرتمیس و افسوس که از شهر کوش آداسی شروع می شود: از 50 دلار (معادل 510,000 تومان) به بالا

وسایل حمل و نقل عمومی:

 قبل از هرچیزی باید به شهر ازمیر بروید. برای رسیدن به این شهر می توانید از شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا و با اتوبوس، هواپیما، تاکسی و یا قطار به طرف این شهر بروید. در ازمیر اول به ایستگاه اتوبوس یا ترمینال اصلی ازمیر مراجعه و از آن جا بلیت اتوبوس شهر سلجوک یا کوش آداسی را تهیه کنید. بعد از رسیدن به سلجوک با استفاده از مینی بوس تا ورودی شهر افسوس می توانید بروید.  البته یادتان باشد که نزدیک منطقه معبد آرتمیس هیچ وسیله نقلیه ای نیست و باید بقیه مسیر را پیاده بروید. 

 هزینه ورودی: رایگان

ساعات بازدید:

 نیمه اول سال: 8:00 تا 19:00 است.

نیمه دوم سال: 8:30 تا 18:00 است.

آدرس: ترکیه، ازمیر، سلجوک، بلوار دکتر صبری یایلا، محله آتاتورک

دیدنی های اطراف معبد آرتمیس:

داخل سلجوک و در اطراف معبد آرتمیس، یادگاری ها و دیدنی های تاریخی زیادی وجود دارد که توصیه می کنیم دیدن از آن ها را در برنامه سفرتان جای دهید:

کلیسای باستانی مری | Ancient Church of Mary: فاصله 2.4 کیلومتر

حمام تاریخی سلجوک | Selçuk Hamamı: فاصله 1.9 کیلومتر

مسجد عیسی بی | İsa Bey Mosque: فاصله 2 کیلومتر

کتابخانه باستانی سلسوس | Celsus Library: فاصله 4.4 کیلومتر

مجموعه باستان شناسی افسوس | Ephesus Archaeological Museum: فاصله 1.6 کیلومتر

دانستنی های  معبد آرتمیس:

▪آنتیپاتر سیدونی، یکی از اولین اشخاصی است که فهرست عجایب هفتگانه دنیا را جمع آوری کرده، او معتقد است که معبد آرتمیس بهترین مورد در میان سایر آثار است. 

▪معبد سومی که در این منطقه احداث شد، حدود 600 سال و یا شاید بیشتر پا برجا بود تا اینکه بدست قبیله ای از آلمان شرقی از بین رفت.

▪اگر به آثار به جا مانده از اولین معبد توجه کنید، می توانید بقایایی از تندیس ها و مجسمه های ایزدبانوان ببینید؛ ولی درمورد دین و مذهب آن ها اطلاعات درستی بدست نیامده است. روایات و نقل های ادبی، آیین مردم افسوس را آمازونی معرفی می کنند.

▪این معبد در دوره های متفاوت، به عنوان مرکزی برای امور تجاری و معنوی کاربرد داشت.

▪حالا فقط یک ستون و بقایای کمی از این معبد بر جای مانده و دیدن از آن خیلی توصیه نمی شود. در حقیقت این معبد ویرانه تنها برای کسانی جذابیت دارد که علاقه تخصصی زیادی به تاریخ و باستان‌شناسی داشته باشند.

▪یکی از علل دوباره نساختن معبد آرتمیس، هزینه بسیار بالای مرمت آن بود.

▪امروزه بعضی از بقایا و قطعات زیبای این معبد در موزه بریتانیای لندن حفظ و نگهداری می شود. 

▪به عقیده یکسری از منابع، معبد آرتمیس حدود هفت بار نابود و مرمت شده. البته مدرکی دقیقی در این رابطه وجود ندارد و باستان شناسان تنها اسناد سه بار تخریب را دارند.

راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیهReviewed by مهدی on Oct 19Rating: 3.0راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیهراهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیه - همانگونه که پیش تر درمورد این معبد گفتیم، معبد آرتمیس نزدیک شهر سلجوک و ازمیر ترکیه واقع شده است.

راهنمای بازدید از معبد آرتمیس ترکیه – همانگونه که پیش تر درمورد این معبد گفتیم، معبد آرتمیس نزدیک شهر سلجوک و ازمیر ترکیه واقع شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی