وضعیت حمل و نقل شهر ترابزون ترکیه

وضعیت حمل و نقل شهر ترابزون ترکیه

حمل و نقل در شهر ترابزون

وضعیت حمل و نقل شهر ترابزون ترکیه

وضعیت حمل و نقل شهر ترابزون ترکیه

حمل و نقل عمومی در ترابزون:

 در سال های اخیر ترکیه به لحاظ خدمات رفاهی و امکاناتی که به شهروندان و توریست ها ارایه می دهد، توسعه زیادی یافته. اطلاع دارید که شهر استانبول به لحاظ وسایل نقلیه عمومی از وضعیت خیلی خوبی برخوردار است و همه خیلی راحت می توانند با انتخاب یکی از آن در شهر تردد کنند. سعی شده که این بستر حمل و نقل خوب در سایر شهرهای ترکیه هم بوجود آید. برای گردش در ترابزون می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید؛ ولی یادتان باشد که این شهر فاقد سیستم حمل و نثل مترو است:

  در این قسمت با سیستم حمل و نقل ترابزون بیشتر آشنا می شوید تا در جابجایی در سفرتان در شهر ترابزون راحت باشید.

اتوبوس:

 مناسب ترین وسیله برای گشت و گذار در شهر ترابزون اتوبوس های شهر خواهد بود. می توانید با اتوبوس به تورها و  سفرهای بیرون از شهر هم بروید. به وسیله اتوبوس از ترابزون به بیشتر شهرهای ترکیه می توانید بروید؛ شهرهایی همچون آنکارا و استانبول.

 در ضمن در فرودگاه ترابزون همواره اتوبوس هایی هستند که افراد را به مناطق مختلف شهر ترابزون جابجا می کنند. چنانچه قصد دارید سفر خود را از فرودگاه شروع نمایید، بهترین انتخاب اتوبوس های فرودگاه خواهد بود. در ضمن هزینه اتوبوس از تاکسی و سایر وسایل نقلیه کم تر خواهد بود و طبق تعداد ایستگاه ها و مسافت از شما کرایه دریافت خواهد شد. 

قایق و کشتی:

 همانگونه که اطلاع دارید شهر ترابزون در کناره نوار ساحلی دریای سیاه قرار دارد و دور از انتظار نیست که قایق یکی از لوازم رفت و آمد مردم در شهر محسوب شود. اگر دوست داشته باشید می توانید با قایق از استانبول به  شهر ترابزون سفر  کنید. درضمن این امکان فراهم است که بارها هم توسط کشتی ها از شهرهای متفاوت به شهر ترابزون حمل شوند. چنانچه قایق سواری را دوست دارید در ترابزون این فرصت را خواهید داشت.

تاکسی:

 جابجایی با تاکسی در شهر ترابزون هم یکی از امکانات حمل و نقل عمومی است، هزینه سفر با تاکسی بیشتر از اتوبوس است؛ ولی مسافران بیشتر از این وسیله نقلیه استفاده می کنند.

برای ورود به تاکسی ها در این شهر باید حدود ۳ لیر ترکیه (معادل ۴,۳۱۷ تومان) بپردازید و هر کیلومتری که طی سود باید حدود ۲ لیر ترکیه (معادل ۲,۸۷۸ تومان) دیگر به هزینه تاکسی بیافزایید. این هزینه ها بستگی دارد در کدام منطقه  باشید متغیر خواهد بود.

فرودگاه های ترابزون:

 در ترابزون فقط یک فرودگاه است که می توانید برای سفر از آن استفاده کنید و آن فرودگاه ترابزون (Trabzon Airport) است. از این فرودگاه، هم می توانید سفر داخلی بروید و هم خارجی ولی بیشتر پروازهای این فرودگاه داخلی است به همین علت تاکنون لقب فرودگاه بین المللی را بدست نیاورده.

 این فرودگاه در سال ۱۹۵۷ میلادی شروع به کار کرده و نقش زیادی در توسعه صنعت گردشگری و توریسم ترابزون داشته. طبق آخرین داده های بدست آمده که به سال ۲۰۰۹ میلادی تعلق دارد، ۱,۵۹۶,۹۰۵ مسافر از فرودگاه ترابزون در طی یک سال استفاده کردند که از این جمعیت ۹۵ درصد پروازشان مربوط به داخل کشور بوده. جالب است بدانید که باند فرودگاهی این فرودگاه ۲۶۴۰ متر طول دارد و کاملا سنگفرش است. 

 آدرس: ترکیه، ترابزون، مرکز منطقه اورتاهیسر، فرودگاه ترابزون

 سفر به ترکیه و دیدنیهای ترکیه. همیشه گردشگران را جذب میکند.

از جاذبه های ترکیه میتوانیم به شهر ترابزون اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ترکیه ، دیدنیهای ترکیه را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی