صنایع دستی سیستان و بلوچستان (قسمت 3)

صنایع دستی سیستان و بلوچستان (قسمت 3)

تور سیستان بلوچستان

صنایع سیستان بلوچستان

صنایع دستی سیستان و بلوچستان:

(قسمت 3)

خراطی:

خراطی، علاوه بر سیستان و بلوچستان در سایر شهرها همچون لرستان هم رونق دارد. خراطی هنر ساخت اشیاست به وسیله چوب که با کمک دستگاهی خاص اینکار و پس از مراحلی خاص، هنرمند اشیایی همچون آباژور،  قلیان، گهواره، و ظروف چوبی بدست می آورد.

جالب است بدانید بقایای نقش برجسته‌های کاخ داریوش نیز دارای هنر خراطی هستند. آثاری همچون تخت، چهار پایه و عودسوز که نشان می دهند هنر خراطی سابقه ای دیرینه در ایران زمین دارد.

نمد مالى:

برای تهیه نمد مرغوب شستن، رنگرزى و تهيه پشم را مردان انجام می دهند ولی این بانوان هنرمند بلوچ هستند که نمد را تهیه می کنند. نمدهای بلوچستان بخاطر رنگارنگی اثری هنر بشمار می روند.

سفره بافى:

بلوچ ها به سفره در اصطلاح خودشان «جهيزى» می گویند. این محصول از پشم شتر بدست می آید.میانه سفره معمولا نقشی از ترنج زده می شود.

صنایع دستی سیستان و بلوچستان (قسمت 3)Reviewed by Yeganeh on May 15Rating: 3.0صنایع دستی سیستان و بلوچستان قسمت سوماگر مایلید در یک تور ارزان و تور داخلی به سیستان و بلوچستان سفر کنید و جاذبه های سیستان و بلوچستان را ببینید. این مطلب در اول تور دنیال کنید تا تور ارزان سیستان و بلوچستان را تجربه کنید.

اگر مایلید در یک تور ارزان و تور داخلی به سیستان و بلوچستان سفر کنید و جاذبه های سیستان و بلوچستان را ببینید. این مطلب در اول تور دنیال کنید تا تور ارزان سیستان و بلوچستان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی