غذاهای محلی اصفهان (قسمت 2)

غذاهای محلی اصفهان (قسمت 2)

تور اصفهان

غذاهای اصفهان

غذاهای محلی اصفهان:

(قسمت 2)

حلیم بادمجان:

تقریبا تمام ایرانی ها این غذا را دوست دارند و غذا را اگر در اصفهان هم نخورده باشند خودشان سعی می کنند آن را طبخ کنند. غذایی بسیار لذیذ و متفاوت که با موادی همچون برنج، گوشت، بادمجان، پیاز و نعنا داغ، کشک، نمك و فلفل تهیه می شود و ریشه ای کاملا اصفهانی دارد. این غذا را معمولا با نان میل می کنند.

برای طبخ این خوراک خوشمزه ابتدا برنج را تا حدی که وا برود می پزند. سپس باید گوشت را، که اگر گوشت گردن باشد بهتر است را آبپز می کنند. بعد بادمجان ها را سرخ می کنند و می کوبند. در مرحله بعد گوشت را به بادمجان ها می افزایند و بار دیگر می کوبند تا به صورت پوره در بیاید. کشک را در آخرین مرحله به این ترکیب اضافه می کنند و نیم ساعت دیگر حرارت می دهند. این غذای لذیذ را با نعنا و پیاز داغ تزئین و میل می کنند.

در اصفهان غالبا آن را با نان میل می کنند. البته می توانید خالی هم حلیم بادمجان را نوش جان کنید.

نخودآب:

نخودآب علاوه بر اینکه یک غذاست فواید زیادی هم دارد. نخود اصلی ترین ماده غذایی این غذاست. جالب است بدانید نخود آب را به عنوان غذای مفید برای بیماران نیز توصیه می کنند و رفع ناباروری نیز بسیار مفید است. برای تهیه این غذا ابتدا پیاز را تفت می دهند و نخود از شب قبل خیس خورده را با آب، نمک، فلفل و زردچوبه به آن می افزایند. وقتی نخودها خوب پختند کمی آرد را در یک استکان آب حل  و به مخلوط می افزایند.

همراه نخود آب آبغوره و یا سرکه نیز سرو می کنند. به همین خاطر به آن نخودآب غوره هم می گویند.

کشک بادمجان:

کشک بادمجان دیگر غذای اصیل اصفهانی است اما در کل ایران محبوبیت زیادی دارد و در بیشتر سفره ها به عنوان پیش غذا طرفدار زیادی دارد. برای تهیه آن بادمجان سرخ شده، پیاز داغ، کشک و نعنا داغ لازم است. شباهت زیادی به حلیم بادمجان دارد با این تفاوت که گوشت ندارد.

قیمه ریزه نخودچی:

قیمه ریزه نخودچی اصفهان دیگر غذای سنتی این شهر است که در گویش محلی به آن قیمه ریزه نخودچی و یا قرمزه نخودچی هم می گویند، این غذای خوشمزه را با گوشت و آرد نخودچی تهیه می کنند. خیلی ها این غذا را با کوفته نخودچی اشتباه می گیرند. ولی بر خلاف کوفته که مقداری زیادی گوشت دارد، در قیمه ریزه آرد نخودچی و گوشت به یک نسبت استفاده می شوند و غذا نیز بافت نرم تری خواهد داشت.

برای قیمه ریزه نخودچی اول مایعی از مخلوط پیاز داغ، زردچوبه و رب و آب تهیه می کنند. بعد گوشت، پیاز، نمک و فلفل و زردچوبه را با غذاساز له می کنند و کم کم آرد نخودچی و آب را می افزایند تا ترکیبی یکدست تهیه شود. سپس نعنا خشک اضافه می کنند. در مرحله بعد از این مخلوط کوفته های کوچک تهیه می کنند و به مایع رب و پیاز داغ اضافه می کنند. یک ساعت حرارت می بیند و غذا حاضر می شود.

غذاهای محلی اصفهان (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on May 19Rating: 3.0غذاهای محلی اصفهان قسمت دوماگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی