غذاهای محلی اصفهان (قسمت 1)

غذاهای محلی اصفهان (قسمت 1)

تور اصفهان

غذاهای اصفهان

غذاهای محلی اصفهان:

(قسمت 1)

کاله جوش:

کله جوش یا کاله جوش یکی از غذاهای سنتی اصفهان است و به عنوان غذایی سریع طبخ شناخته می شود، البته سادگی آن به معنای خوشمزه نبودنش نیست. این غذا را در تمام شهرها طبخ می کنند ولی ریشه اصلی این غذای محلی به ايلات قشقايي و منطقه اصفهان برمی گردد.

پیاز، گردو، روغن، نمک و فلفل، کشک و نعنا خشک مواد مورد نیاز برای تهیه کاله جوش هستند.

برای تهیه این غذای لذیذ ابتدا پیاز را تفت می دهند. پس از طلایی شدن پیاز به آن مقداری نعنا خشک اضافه می کنند و باز تفت می دهند تا کمی سرخ شود. بعد کشک را که از پیش کمی رقیق شده را به مواد می افزایند و انقدر به هم می زنند تا به جوش بیاید. پس از اینکه مواد ترکیب شده به غلظت خوبی رسید با کمی نمک و فلفل  مزه دار می شود.

این غذا را اصفهانی ها دوست دارند با نان سنگک و بصورت ترید میل کنند.

بریان ( بریون ):

بریان یا بریون یک از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای سنتی اصفهان است با مزه متفاوت و طعم عالی اش به عنوان یکی از غذاهای نام آشنای اصفهان بشمار می رود که پیشنهاد می کنیم حتما در سفرتان میل کنید و لذت ببرید. بریانی شباهت زیادی به همبرگر دارد اما مزه ای لذیذتر. این غذا را با مخلوط گوشت گردن گوسفند، جگر سفيد گوسفند، فلفل، زردچوبه، ادويه اصفهاني، پياز و نمك تهیه می کنند.

برای اینکه یک بریانی لذیذ و خوشمزه تهیه کنند ابتدا گوشت گوسفند و دنبه را با پیاز، ادویه و آب خوب آبپز می کنند تا مغز پخت شود. تمام این مراحل را برای تهیه جگر سفید هم انجام می دهند. پس از اینکه جگر پخت و آب آن کشیده شد، کمی آن را تفت می دهند. پس از پخت گوشت گوسفند و دنبه را چرخ کرده و با کمی زعفران، نعنا خشک، نمک و فلفل یک بار دیگر چرخ می کنند.

این مخلوط را به اندازه یک همبرگر، گرد و داخل تابه سرخ می کنند. اصفهانی ها برای پخت بریانی تابه ای مخصوص دارند، ولی می توان این غذا را در ظرف های معمولی هم تهیه کرد.

پس از اینکه بریانی سرخ شد رویش را با دارچین، خلال بادام و گردو تزئین و با نان سنگک، سبزی تازه و دوغ میل می کنند.

اشکنه:

این غذا شباهت زیادی به سوپ دارد و از خوراکی های محلی اصفهان بشمار می رود. معمولا در ایام سرد سال این غذا را تهیه می کنند.

اشکنه را با استفاده از کره، پیاز، آرد، تخم مرغ، آب، مرزه خشک، نمک و فلفل و زردچونه تهیه می کنند. ابتدا پیاز را با کره سرخ و به آن مرزه و نمک و زردچوبه و فلفل و آب اضافه می کنند و تا جوش آمدن و غلیظ شدنش صبر می کنند. بعد در آن یک تخم مرغ می شکنند و اجازه می دهند تخم مرغ ها سفت شوند.

در کنار این غذا ترشی و پیاز هم قرار می گیرد. اشکنه را هم می توانید بصورت ترید میل کنید.

غذاهای محلی اصفهان (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 19Rating: 3.0غذاهای محلی اصفهان قسمت اولاگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی