غذاهای سنتی اصفهان (قسمت 2)

غذاهای سنتی اصفهان (قسمت 2)

تور اصفهان

غذاهای اصفهان

غذاهای سنتی اصفهان:

(قسمت 2)

یخمه ترش:

برخلاف تصور شما با غذایی شیرین روبه رو هستید. غذایی که تقریبا از یادها رفته و بسیار قدیمی است و حالا خیلی ها دیگر این غذا را طبخ نمی کنند. این غذا بخاطر مواد اولیه اش غذایی مغذی بشمار می رود.

برای تهیه یخمه ترش گوشت گوسفند را با زردچوبه و آب می پزند، بعد از نیم پز شدنش، آلو، بِه، برگه زردآلو را هم می افزایند وقتی مقداری نرم شد، برنج را اضافه می کنند و تا تمام شدن آب مواد. سپس مواد را کوبیده و هسته ی آلوها را می گیرند. سپس به آن شکر اضافه می کنند و بار دیگر حرارت می دهند  تا شکر آب شود.

برخی شیره خرما را جایگزین شکر می کنند. در اینصورت ارزش غذایی آن نیز بیشتر می شود.

ماش و قمری:

برخلاف تصور بسیاری که این غذا را با پلو ماش و قمری اشتباه می گیرند، ماش و قمری کاملا متفاوت است و ظاهری حلیمی دارد با نان سرو می شود. این غذا را هم البته با ماش و کلم قمری تهیه می کنند. برای تهیه ماش و قمری اول گوشت گوسفند و ماش را به صورت جدا آبپز می کنند. پس از اینکه گوشت نیم پز شد، کلم قمری را رنده کرده و به آن می افزایند و 10 دقیقه حرارت می دهند. سپس سبزی شامل ( مخلوط تره، جعفری، شنبلیله و مرزه ) و برنج را هم به گوشت و کلم اضافه می کنند و دوباره 20 دقیقه برای پختن به آن زمان می دهند. ماش در آخر به آن اضافه می شود. وقتی آب مواد بخار شد آن را می کوبند و غذای سنتی ماش و قمری حاضر است. این غذا همراه با نان و ترشی و پیاز داغ سرو می شود.

تاس کباب اصفهانی:

تاس کباب از جمله غذاهای محبوب تمام ایرانی هایست. اما این غذای لذیذ و معروف اصالتش به اصفهان بر می گردد و از جمله غذاهای سنتی این استان به شمار می رود. تاس کباب در واقع خوراک سبزیجات و گوشت است و برای تهیه اش بهتر است از گوشت گوسفندی و دنده استفاده شود.

گوشت، پیاز، هویج، سیب زمینی، بِه، روغن، نمک و ادویه مواد مورد نیاز برای تهیه تاس کباب هستند. این مواد را بصورت لایه لایه در قابلمه می چینند و مقداری آب آن اضافه می کنند و اجازه می دهند با حرارت کم خوب بپزد. تاس کباب غذایی نانی است و با سبزی خوردن سرو می شود.

خورش مرغ و آلوچه:

خیلی ها این غذا را با نام مرغ و آلو بخارا می شناسند ولی در اصفهان به آن خورش مرغ و آلوچه می گویند. برای تهیه خورش مرغ و آلوچه مرغ سرخ شده را با ترکیبی از نمک و آلو بخارا و ادویه مزه دار می کنند و می پزند. این ترکیب در نهایت خورش مرغ و آلوچه را بوجود می آورد و با برنج ایرانی مزه ای فوق العاده خواهد داشت.

غذاهای سنتی اصفهان (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on May 19Rating: 3.0غذاهای سنتی اصفهان قسمت دوماگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی