سوغات معروف اصفهان (قسمت 1)

سوغات معروف اصفهان (قسمت 1)

تور اصفهان

سوغات اصفهان

سوغات معروف اصفهان:

(قسمت 1)

پولکی:

شیرینی مخصوصی که آن را تنها با نام پولکی اصفهان میشناسند. این شیرینی کوچک، ترد و نازک و ازخانواده ی آب نبات هاست. در گذشته به آن آب نبات پولکی هم می گفتند. پولکی را در قطعات کوچک، گرد، نازک تهیه می کنند و به همین خاطر به آن پولکی می گویند.

شیره ای که از فرایند نبات گیری اضافه می آید را برای تهیه پولکی استفاده می کنند. به اینصورت که شیره باقی مانده از تهیه نبات را با کمی سرکه ترکیب می کنند تا از شکرک زدن آن جلوگیری شود. بعد این مایه را می جوشانند و روی سینی های بزرگ بصورت نازک پهن می کنند و برش میزنند.

اصفهانی ها در تهیه این آبنبات سلیقه به خرج می دهند و به آن زعفران، لیمو عمانی، کنجد، نارگیل، پسته، عسل، کاکائو، زنجبیل، نعناع و ... اضافه می کنند. بنابراین انواع مختلفی از پولکی را می توانید تهیه کنید.

این آبنبات شیرینی کمتری نسبت به قند دارد بنابراین جایگزین خیلی خوب برای قند و آبنبات های خیلی شیرین است.

نبات:

در اصفهان می توانید دو نوع نبات چوبی و شاخه نبات را تهیه کنید. می دانید که برای تهیه نبات از شکر زیادی که در آب اشباع شده استفاده می کنند. بعد نخی در آب آویزان می کنند تا در حین سرد شدن بلور های شکری به دور نخ شکل بگیرند. اگر نبات را برای سوغات تهیه می کنید در اصفهان دنبال انواع نبات دارچینی، نعنایی، زعفرانی، زیره، لیمویی، آویشن و... باشید که مزه ای فوق العاده دارند.

سوهان عسلی:

دیگر سوغاتی شیرینی که می توانید از اصفهان تهیه کنید، سوهان عسلی است. این شیرینی را با موادی چون عسل، کره، شکر، خلال بادام و پسته، آب، گلاب و زعفران دم کرده، تهیه می کنند. شیرینی پزها برای بسته بندی و قالب زدن این شیرینی سلیقه زیادی به خرج می دهند و می توانید اشکال مختلفش را در بازار اصفهان تهیه کنید. بصورت سنتی و ورقه ای آن نیز وجود دارد.

شیرینی کرکی:

شیرینی که در اصفهان از محبوبیت زیادی برخوردار است و طعمی متفاوت و دلچسب دارد. برای تهیه این شیرینی از آرد، آرد جوانه گندم، زعفران، روغن، شکر ساییده شده و هل مواد استفاده می کنند. این شیرینی بافتی ترد دارد و در دهان آب می شود.

برشتوک:

برشتوک از جمله شیرینی هایی است که در خیلی از استان های ایران به عنوان شیرینی سنتی طبخ و تهیه می شود. کدبانوهای اصفهانی نیز در تهیه این شیرینی قدیمی تبهر زیادی دارند. برای تهیه برشتوک معمولا از آرد نخودچی و یا آرد گندم استفاده کرده و بنابر نوع آرد به آن برشتوک گندم یا برشتوک نخودچی می گویند. برای تهیه این شیرینی دلچسب آرد نخودچی یا آرد گندم، روغن، شکر یا پودر قند و هل مورد نیاز است. وقتی مواد شیرینی حاضر شد آن را بصورت لوزی برش میزنند.

سوغات معروف اصفهان (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 12Rating: 3.0سوغات معروف اصفهان قسمت اولاگر مایلید در تور اصفهان با سوغات اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور اصفهان با سوغات اصفهان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی