آش های سنتی اصفهان (قسمت 1)

آش های سنتی اصفهان (قسمت 1)

تور اصفهان

غذاهای اصفهان

آش های سنتی اصفهان:

(قسمت 1)

فرهنگ غذایی اصفهان:

استان اصفهان نیز همچون سایر استان های کویری و خشک کشورمان ایران خوراک ها و غذاهایی مناسب ذائقه مردم این استان دارد، که در طعم و مزه نیز بسیار متفاوت و لذیذ هستند و خلی از آن ها نیز در کل کشور شهرت زیادی دارند. مواد غذایی که اصفهانی ها در طبخ غذاها استفاده می کنند نیز بسیار متمایز هستند و اگر به خوراکی ها و غذاهای مردم این خطه توجه کنید، متوجه می شوید که غذاهای این استان بیشتر بصورت حلیم هستند و با نان سرو می شوند.

البته استفاده از گوشت هم در غذاهای اصفهان بسیار دیده می شود. اغلب غذاهای این استان بصورت تریدی مصرف می شوند. یعنی آب گوشتی دارند که باید با نان خرد شده ترکیب شوند. از جمله غذاهای اصفهان بسیار شهرت دارد و همراه آبگوشت ترید می شود بریانی است. بریانی را اکثر رستوران های اصفهان طبخ و سرو می کنند. در کنار بریانی نیز کاسه ای حاوی آبگوشت و نان قرار می دهند.

پیشنهاد می کنیم که در اصفهان از خوردن غذاهای فست فود و تکراری دست بردارید و غذاهای سنتی اصفهان همچون خورشت ماست و بریانی را میل کنید.

آش جو:

ترخینه جو یا آش جو را اکثر ایرانی ها دوست دارند و طبخ می کنند. این آش در گروه آش های سنتی و اصیل اصفهان قرار می گیرد. آش جو یکی از غذاهای بسیار مقوی و مغذی اصفهان است چرا که در طبخ این غذا از حبوبات متنوع همچون نخود، عدس، لوبیا سفید و جو و سبزی آش و پیاز داغ و کشک استفاده می کنند. مردم اصفهان معمولا این آش خوشمزه را برای افطار تهیه می کنند. عدع ای بنابر ذائقه خود در این آش از گوشت هم استفاده می کنند.

آش اوماج ( عوماج ):

دیگر آش قدیمی و سنتی اصفهان اوماج است و شهرت زیادی هم دارد. البته این آش را در شهرهای دیگری نیز همچون تبریز، همدان و اردبیل طبخ می شود. به این آش در زبان محلی عوماج می گویند. از ترکیب حبوبات، آرد سفید، آب، اسفناج، زردچوبه، پیاز و ادویه آش خوشمزه اوماج را تهیه می کنند. نخست آرد را الک می کنند و بعد مقداری نمک و آب به آن اضافه و خوب مخلوط می کنند و ورز می دهند تا شبیه دانه های کوچک کروارید شود. پس از اینکه اسفناج و حبوبات پختند دانه های آردی را به آن اضافه می کنند. حرارت کم می کنند و اجازه می دهند کم کم جا بیافتد.

این آش جایگزین خوبی برای ماست و کشک است.

حلیم های اصفهان، حلیم شیر:

حلیم شیر یکی از غذاهای معروف اصفهان است که مردم آن را علاوه بر یک آش، غذا هم می دانند.

برای تهیه حلیم شیر ابتدا گندم، آب، نمک را با ادویه هایی بخصوص می پزند. وقتی که گندم پخت، پوره اش می کنند و شیر را نیز می افزایند.

آش های سنتی اصفهان (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 27Rating: 3.0آش های سنتی اصفهان قسمت اولاگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان و فرهنگ مردم این استان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور اصفهان با غذاهای اصفهان و فرهنگ مردم این استان آشنا شوید و جاذبه های اصفهان را نیز ببینید این بخش را دنبال کنید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان اصفهان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی