گویلین چین

گویلین چین

تور چین دیدنیهای گویلین

گویلین چین

گویلین چین

شاید بتوان گویلین را زیباترین شهر کشور چین دانست، زیرا با طبیعت بکر و مناظر بسیار چشم نوازش، و وجود رودخانه‌هایی مانند لی که عمری به درازای تاریخ بشریت دارند در کنار شهر گویلین، این شهر جذاب را به یکی از محبوب ترین جاهای کشور چین تبدیل کرده، با اول تور همراه باشید تا گویلین زیبا را بیشتر بشناسیم.

گویلین در کنار رودخانه لی در جنوب چین قرار گرفته  و جنگلهای سرسبز و طبیعت فوق العاده چین آن را احاطه کرده اند. علیرغم گرایش روزافزون چین به غرب و فرهنگ غربی، گویلین همچنان تاریخ غنی خود را حفظ کرده است. شهر گویلین در چین به دلیل حفظ تاریخ و تمدن کهن چین گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این منظقه برای مناظر ‏زیبا و ساختار کارست سنگها و صخره‌ها معروف است‎.‎‏ ‏

شهر گویلین، از 350 سال قبل از میلاد مسیح، روستایی در امتداد رودخانه لی در استان گوانژی کشور چین به وجود آمد. معنای لغوی گویلین در زبان محلی، جنگل‌ گل‌های رنگارنگ است که این نام به دلیل وجود گونه‌های مختلف گیاهی در این منطقه است.
گویلین از صخره‌های زیبا با شالیزارهای پله کانی برنج و ‏رودخانه‌هایی تشکیل شده است که قرن‌ها تاریخ چین را شکل داده اند تاریخ گویلین هم به اندازه مناظر بی بدیلش وسیع و غنی است. این منطقه به خاطره مناظر ‏زیبا و ساختار سنگها و صخره‌ها به محبوب ‏ترین نقطه و مکانی رویایی برای گردشگران تبدیل شده است‎.

اقدام جالبی که در این شهر برای جذبه هرچه بیشتر توریستها انجام داده‌اند این است که شهر را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند، که قسمت قدیمی و تاریخی گویلین با همان بافت و ظاهر باستانی و زیبا حفظ شده است، ام برای اسکان مسافران در قسمت جدید شهر هتلها و ساختمانهای مدرن با امکانات کامل ساخته شده است، و همین امر سبب شده تا هر ساله نزدیک به 12 ملیون گردشگر از سراسر دنیا بتوانند به این شهر زیبا بیایند و از زیبایی‌های گویلین لذت ببرند.

از آنجا که به نوعی رودخانه لی مهمترین بخش این منطقه چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر زیبایی محسوب میشود، اهمیت این رودخانه را میتوان از چاپ شدن تصویرش بر روی اسکناسهای چینی متوجه شد، و یکی از جالب ترین تفریحات گردشکران در این منطقه نیز سوار شدن بر قایق‌های ساخته شده از چوب بامبو است که بر روی رودخانه لی شناور میشوند.

در طول قایق سواری در رودخانه لی میتوانید یکی دیگر از جاذبه‌های مهم این منطقه را ببینید که همان تپه فیل یا خرطوم فیل است، این تپه که در کناره رودخانه لی قرار دارد شکلی شبیه به یک فیل دارد که در حال آب خوردن است، و در شبهایی که قرص ماه کامل است، از حفره‌ای که در این تپه وجود دارد، میتوان تصویر ماه را مشاهده کرد که بر روی آب رودخانه منعکس شده است و منظره زیبایی را ایجاد میکند.

جاذبه دیگر این شهر تپه مورال است که از زمانهای گذشته به دلیل زیبایی و جذابیت فراوانش، سرچشمه الهامی برای شاعران و هنرمندان چینی برای خلق اثر خود بوده است. نام این مکان از اسبی به همین اسم گرفته شده است زیرا به عقیده ساکنان محلی، ظاهر سنگ‌های روبرویی صخره به صورت سر اسب نژاد مورال است.

بعد از گذشتن از تپه مورال به مزارع برنج لانگجی در منطقه لانگشن می‌رسیم. و شاید بتوان گفت که این مزارع برنج تنها نقطه کشاورزی در دنیا است که خاصیت جذب توریست دارد. این مراتع که به صورت پلکانی و در قرن 14 میلادی ساخته شده‌اند، ارتفاعی تا 800 متر بالاتر از سطح دریا دارند. کشاورزان این منطقه در فصول سرد سال آب باران مورد نیاز خود را در مخازنی مخصوص ذخیره می‌کنند تا در فصل تابستان برای آبیاری برنج از آن استفاده کنند و در اوایل پاییز محصولاتشان را درو می‌کنند.

بهترین زمان سفر به گویلین

به طور کلی، بهترین زمان سفر به گویلین، بین ماه‌های مارس تا نوامبر است اما بد نیست بدانید که شهر گویلین در تمام ماه‌های سال چیزی برای عرضه به مسافران دارد و هیچ کس دست خالی از این سفر باز نخواهند گشت.
شهر گویلین در فصل بهار گرم است اما بارندگی‌هایی نیز در این فصل اتفاق می‌افتد. در روزهای بارانی، رودخانه لی و کوه‌های اطراف آن پوشیده از مه هستند و نمایی فوق‌العاده بی‌نظیر و خاص ایجاد خواهد شد.
اگر قصد دارید در فصل بهار به شهر گویلین سفر کنید، برنامه سفر خود را به بعد از تاریخ اول تا سوم ماه مارس موکول کنید زیرا این تاریخ، ایام تعطیلات رسمی کشور چین و یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های ممکن است.
سفر در فصل تابستان نیز زیبایی‌های خاص خود را خواهد داشت زیرا این فصل بهترین زمان کروزسواری در رودخانه لی می‌باشد. همچنین می‌توانید از آبشار Gudong که در فاصله 26 کیلومتری شهر گویلین قرار دارد دیدن نمایید.
آب و هوای گویلین در فصل پاییز بسیار مناسب است و اکثر گردش‌گران ترجیچ می‌دهند در اواخر ماه سپتامبر و اواسط نوامبر و زمانی که مزارع برنج به رنگ طلایی در می‌آیند به این شهر سفر کنند.

گویلین چینReviewed by اول تور on Sep 18Rating: 3.5گویلین چینآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی چین - گویلین چین - راهنمای سفر به چین

3 دیدگاه ها

  1. هاله گفت:

    چقدر خوبه اینجا، برای طبیعت گردی عالیه

  2. جانان گفت:

    چقدر زیباست. چین واقعا شبیه بهشته. دلم میخاد ی تور ارزان چین برم.

  3. نغمه گفت:

    من از این منطقه دیدن کردم و به همین زیبایی هست که میبینید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی