شهر ممنوعه پکن

شهر ممنوعه پکن

شهر ممنوعه پکن تور ارزان چین دیدنی های چین

شهر ممنوعه پکن چین

شهر ممنوعه چین

          در شهر پکن چین و در مرکز خیابان های دایره وار شهر یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری دنیا قرار گرفته که قلب شهر به شمار می رود ، بزرگترین سازه و مجموعه بنا های ساخته شده از چوب ، شهر ممنوعه پکن نماینده به حق بناهای سلطنتی چین به شمار میرود و در داخل مجموعه 980 ساختمان در حال حاضر برای بازدید عموم وجود دارند که از بین این ساختمانهای سلطنتی محبوب ترینهایشان قصر تای حه است که تخت طلایی سلطنت نیز در این ساختمان قرار دارد ، و بعد از آن قصر بایو حه و جون حه هستند.

          در مجموعه قصرهای شهر ممنوعه 24 امپراتور در طی 500 سال سلطنت کرده اند ، ساخت این قصر های مجلل با معماری بینظیرشان 14 سال به طول انجامیده است.

          در تزئینات معماری قصرها از اژدها بسیار استفاده شده است که نماد امپراتوری و قدرت است ، و تعداد اتاقهای کل مجموعه قصرها 9999 اتاق است و نباید به تعداد 10000 اتاق یا بیشتر از آن میرسیده زیرا بر این عقیده بودند که اقامتگاه امپراتوران آسمانی ده هزار اتاق دارد و امپراتوران زمینی که پسران آنها دانسته میشدند نباید تعداد اتاقهای اقامتگاهشان بیشتر از پدران آسمانی شان باشد.

          مساحت کل مجموعه شهر ممنوعه پکن 72 هکتار است ، و برای حفاظت هرچه بیشتر قصرها خندقی به عرض 52 متر دورتا دور شهر ممنوعه حفر شده است ، و دیواری با ارتفاع 10 متر نیز با دروازه هایی در هر ضلع ساخته شده است.

          هرکدام از ساختمانهای شهر ممنوعه محل اسقرار مقام مخصوصی از خاندان سلطنتی بوده که با طرح ها و رنگ بندی های مخصوص به خود از سایر بنا های مجموعه متفاوت میشده است ، و طبیعتا مجلل ترین این بنا ها قصر تای حه قصر امپراتور بوده که بیشترین نماد اژدها و رنگ طلایی در آن بکار رفته و ورودی مرمرین و سفید آن با ارتفاع 8 متر و ارتفاع کل بنا که 40 متر است برتری این قصر را نسبت به سایر ساختمانهای مجموعه نشان میدهد.

          در ساخت مجموعه شهر ممنوعه برای جمع آوری آب و همچنین برای جلوگیری از آتش سوزی ظرفهای مسی بزرگی در داخل حیاط مقابل قصر ها به تعداد 308 ظرف قرار داده شده و همچنین برای زهکشی آب باران از سقف های قصرها سرهای اژدها با داشتن خروجی آب در دهانهایشان ساخته شده اند که آب به حالت فواره از آنها خارج میشود و نمای زیبایی به قصر میدهد.

          در سفرتان به چین این کشور شگفت انگیز و زیبا که هر گوشه آن و هر شهر آن به تنهایی مملو از دیدنی های جذاب است به طور حتم در تور چین برنامه گردش در شهر ممنوعه پکن گنجانده شده است اما توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که خودتان یک بار جداگانه و سر فرصت به بازدید شهر ممنوعه پکن بروید تا بتوانید با خیال راحت تمام زیبایی های گوشه گوشه قصرهای مجموعه را بازدید کنید و دوران با شکوه و باستانی شهر ممنوعه را برای خود متصور شوید و در تاریخ پر عظمت چین قدم بزنید.

          مطالب مرتبط :

          شهر های مهم چین

          بودای غول پیکر لشان

          چین هیولای زرد

          دیوار بزرگ چین

          پکن پایتخت چین

          ارتش سفالین تراکوتا چین

          شانگهای چین

          استان سیچوان چین

شهر ممنوعه پکنReviewed by اول تور on Jun 19Rating: 4.5شهر ممنوعه پکنتور ارزان چین - بهترین جاهای دیدنی پکن -جاذبه های گردشگری شهر ممنوعه پکن

3 دیدگاه ها

  1. مهرنوش گفت:

    چقدر جالبه که نقشه شهر رو طوری طراحی کردن که مرکز تمام خیابونای دایره وار شهر میشه شهر ممنوعه ، جالبه که تا این اندازه براشون قابل احترامه

  2. ریحانه گفت:

    ساختمون های شهر ممنوعه آدم رو یاد فیلمهای چینی میندازه ، انگار داری وسط دوران پادشاهای چین راه میری

  3. Haniyeh گفت:

    awli bud mamnon .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی