استان سیچوان چین

استان سیچوان چین

سیچوان دیدنی ها

استان سیچوان چین

استان سیچوان چین

          در جنوب شرقی چین استان سیچوان قرار دارد که در همسایگی تبت قرار گرفته ، زمینهای سیچوان به طور کلی دارای شیبی هستند که از سمت غرب به شرق است . سیچوان یکی از استانهای بزرگ کشور چین است و آب و هوای معتدلی دارد و در بیشتر مواقع سال بارشهای فراوانی دارد .

          استان سیچوان چین پر جمعیت ترین استان در این کشور محسوب میشود و به همین سبب قومیت های مختلفی را در شهر های مختلف سیچوان میبینیم.

          در سیچوان بیشترین درصد قومیتی مربوط به قوم هان و بعد از آن دو قومیت تبتی و یی اکثریت اهالی را شامل میشوند که آداب و رسوم خاص خودشان را دارند ، شهر چنگدو مرکز سیچوان است که در قرن 13 اولین بار پارچه ابریشم در آنجا تولید شد و همچنین گفته میشود صنعت چاپ نیز از این منطقه آغاز شده.

          جاذبه های طبیعی سیچوان بسیار نادر و بکر هستند و همچنین گونه های جانوری که در این طبیعت زندگی میکنند نیز بسیار کمیاب هستند مانند پانداهای غول پیکر که در همین استان تحت حفاظت و نگهداری قرار گرفته اند.

          آغاز زندگی در سیچوان به دو ملیون سال پیش باز میگردد ، شهر چنگدو در سه دوره پادشاهی به عنوان پایتخت انتخاب شده بوده و به همین دلیل نیز آثار باستانی و مناطق بسیار دیدنی فراوانی در استان سیچوان قرار دارند ، مانند بودای غول پیکر لشان ، کوه های امی ، اپرای سیچوان ، آثار باستانی پروژه آبیاری دوجیانگیان و بسیاری جاذبه های دیگر.

در استان سیچوان غذاهای خاصی طبخ میشوند که طعم غالب این غذاها تند است و از گوشت اردک و گوشت خوک در آنها استفاده میشود.

چنگدو

          مهمترین شهر سیچوان چنگدو نام دارد که مرکز استان سیچوان است ، چنگدو یکی از مهمترین شهر های چین از نظر اقتصادی و کشاورزی و ارتباطی است .

          بیشتر اهالی چنگدو به گدراندن وقت در کافه ها و قهوه خانه های شهر علاقه دارند و به همین دلیل تعداد رستورانها ، کافه ها و قهوه خانه های شهر چنگدو نسبت به میزان جمعیی که در شهر سکونت دارند زیاد است زیرا در بیشتر ساعات روز اهالی چنگدو را در حال وقت گدرانی در این مکانها خواهید دید.

          شهر چنگدو مرکز صنایع مهمی از کشور چین است و کارخانه های مرکزی  برند هایی مانند نوکیا ، آی بی ام ، اینتل ، آلکاتل ، موتورولا در چنگدو قرار دارد.

          در استان سیچوان شهر های زیادی وجود دارد که به ترتیب زیر هستند :

چنگدو که مرکز استان است ، میانیانگ ، نیجیانگ ، دیانگ ، گوان گیوآن ، ییبین ، سوئینینگ ، پانژیهوآ ، زیانگ ، لشان ، گوآنگان ، نانچونگ ، مئیشان ، زیگونگ ، داژو ، لوژو ، باژونگ ، و شهرستان های خودگردان توسط قومیت های تبتی  : چیانگ ، گانزه  و لیانشانگ یی .

          مطالب مرتبط :

          شهر های مهم چین

          بودای غول پیکر لشان

          چین هیولای زرد

          شهر ممنوعه پکن

          شانگهای چین

          ارتش سفالین تراکوتا چین

استان سیچوان چینReviewed by تور ارزان on Jul 4Rating: 4.5استان سیچوان چینتور ارزان چین سیچوان دیدنی ها - جاذبه های گردشگری - بهترین تور خارجی - تور چین

3 دیدگاه ها

  1. علی گفت:

    به نظر من دیدنی ترین شهر چین همین سیچوان هست ، ممنون از مطلب خوبتون

  2. نسترن گفت:

    آخی ، من عاشق پاندا ها هستم ، چقدر دلم خواست برم ببینمشون از نزدیک

  3. مریم . قربانی گفت:

    من همیشه دلم میخواست یه پاندا داشته باشم . فک کنم باید برم سیچوان زندگی کنم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی