غار نمک قشم

غار نمک قشم

تور قشم غار نمک

غار نمک قشم

غارهای نمکی قشم

در قسمت جنوب غربی جزیره قشم کوهی وجود دارد که بر روی بدنه این کوه رگه های نمکی وجود دارد ، این رگه ها از دور نمای جالبی را ایجاد کرده ان و همچنین در داخل غار نیز اشکال دیدنی ای را پدید آورده اند .

برای رفتن به این غار نمکی با اتومبیل از مسیری زیبا عبور میکنید که همین مسیر نیز یکی از جاذبه های قشم محسوب میشود ، هنگامی که به انتهای جاده منتهی به غار نمکی میرسید ، 2 کیلومتر آخر تا ورودی غار جاده ندارد و بهترین حالت رسیدن به ورودی غار پیمودن پیاده این مسیر است که منظره های زیبایی نیز در مسیر خواهید دید .

در داخل غار وجود جریان آب در مسیر راه پیمایی داخل آن و همچنین قندیل های نمکی با شکلها و رنگهای مختلف منظره جالبی را ایجاد کرده اند که البته در قسمت های جلوتر باید برای مشاهده مسیر و همچنین زیبایی های غار از چراغ قوه قوی و پر نور استفاده کرد ، و همچنین باید توجه داشته باشید که مسیر راه پیمایی داخل غار در صورتی که بخواهید بیشتر از 200 متر به داخل غار بروید کمی سخت است و باید مجهز به لوازم و کفش مخصوص باشید ، تا بتوانید با خیال راحت درون مسیر های پر پیچ و خم و زیبای غار پیش بروید .

در خارج از غار نمکی یک حوضچه به رنگ کاملا سفید دیده میشود که از دور گویی برف است ، این حوضچه مملو از نمکی است که با جریان آبی که از درون غار میجوشد به بیرون راه پیدا کرده و نمک های مسیر خود را به این حوضچه میرساند ، و باعث شده تا در دامنه کوه غار نمکی منظره زیبایی پدید بیاید .

پس از بررسی های انجام شده در مورد این غار نمکی مشخص شد که این غار طولانی ترین در نوع خود در جهان است ، و همچنین نمک بدست امده غار را میتوان به مصرف خوراکی رساند  و یکی از بهترین انواع نمک خوراکی است که املاح مفید بسیاری در خود دارد ، نکته جالب دیگر این است که تنفس در داخل غار نمکی قشم میتواند برای بیماران تنفسی خاصیت بهبود دهندگی داشته باشد .

این غار نمکی یکی از ثروتهای طبیعی ایران است و جدا از جاذبه طبیعی که دارد ، برای تحقیقات زمین شناسی نمونه های بسیار مفیدی دارد که با تحقیق بر روی سنگهای موجود در قندیل های نمکی غار پی به مراحل پیدایش  جزایر قشم و هرمز و همچنین بافت تشکیل دهنده این مناطق از دورانهای بسیار دور زمین شناختی برده اند .

جزیره زیبای قشم داراری پدیده های نادر طبیعی بسیاری است و در مقاله های دیگر باز هم در مورد این شگفتی ها توضیح خواهیم داد ، و توصیه میکنیم حتما یک بار هم که شده به بازدید این جزیره شگفت انگیز ایران عزیزمان بروید .

اول تور

غار نمک قشمReviewed by اول تور on Jul 12Rating: 4.5غار نمک قشمتور ارزان طبیعت گردی - جاذبه های طبیعی جزیره قشم - غار نمک قشم - تور ارزان قشم - تور هوایی قشم - تور زمینی قشم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی