دره ستاره ها قشم

دره ستاره ها قشم

تور قشم دره ستارگان

دره ستاره ها قشم

دره اسرار آمیز ستارگان

از عجایب طبیعی جزیره قشم دره ستارگان نیز که به ثبت جهانی نیز رسیده است ، مکانی است بسیار دیدنی و اعجاب انگیز . این دره ها و دالانهای با اشکال عجیب در نظر بومیان قدیمی جزیره قشم بر اثر سقوط یک ستاره از آسمان ایجاد شده اند و دلیل نامگذاری این مکان نیز همین بوده است ، و همچنین به دلیل ظاهر بسیار عجیبی که این منطقه دارد در افسانه های بومیان گفته میشده است که شب ها این دره محل رفت و آمد اجنه است ، و به همین دلیل بومیان قشم هنوز هم در هنگام شب به این محل نمیروند ، البته در واقع شب ها این دره به نوعی وهم انگیز به دلیل صدای وزش باد در میان دالانها کمی ترسناک هم میشود و در ایجاد وحشت بین بومیان بی تاثیر هم نبوده است .

مسیر دسترسی به دره ستاره ها از طریق ساحل جنوبی جزیره قشم است ، دره ستاره ها در پنج کیلومتری روستای برکه خلف است که خود این روستا نیز از جاذبه های گردشگری قشم به حساب می آید ، این دره و دالانهای جالب آن در حقیقت بر اثر پدیده های فرسایشی زمین شناختی ایجاد شده اند ، و همچنان نیز در هنگام بارش باران و یا وزش بادهای شدید این دره ها و دالانها دچار تغییر شکل میشوند .

در داخل این دره به هنگام تاریکی هوا وقتی ستاره ها در آسمان شب پدیدار میشوند ، اگر به آسمان پر ستاره بنگرید حس خواهید کرد که آسمان به زمین نزدیک تر از حالت طبیعی است ، و انگار ستاره ها در نزدیکی شما قرار گرفته اند ، و همین منظره بی نظیر در هنگام شب یکی دیگر  از جاذبه های دره ستاره قشم است .

مطالب مرتبط :

جزیره قشم

تنگه چاهکوه قشم

دره ستاره ها قشمReviewed by نویسنده تور on Jul 15Rating: 4.5دره ستاره ها قشمتور جزیره قشم جاذبه های طبیعت گردی داخلی دره ستاره ها - بهترین جاهای دیدنی ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی