معرفی دریاچه وان ترکیه

معرفی دریاچه وان ترکیه

سفر به ترکیه و دیدنیهای ترکیه. همیشه گردشگران را جذب میکند.

معرفی دریاچه وان ترکیه

معرفی دریاچه وان ترکیه

با اینکه شهر وان از شهرهای بسیار کوچک ترکیه محسوب می شود، ولی به سبب موقعیت اقلیمی و جغرافیایی که دارد بسیار به کشور ما نزدیک است و اغلب مردم ایران هم وان را به واسطه کتیبه تاریخی خشایارشا، هتل های خوب و مراکز خریدش می شناسند. از دیگر جاذبه های و دیدنی شهر وان که بسیار مشهور است دریاچه وان می باشد؛ دریاچه ای بزرگ که هنگام رسیدن به آن میبینید که در میان انبوهی از چشم اندازهای بی نظیر و زیبا محاصره شده و به لحاظ تاریخی نیز بسیار قدمت دارد، هر ساله توریست ها و مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

هنگامی که به شهر زیبای وان برسید، باید مسافت کوتاهی را طی کنید و به ساحل دریاچه وان برسید.

این دریاچه زیبا بزرگترین دریاچه و یکی از جاذبه های معروف ترکیه است که مساحت آن در حدود 3,755 کیلومتر مربع می باشد و تعدادی شهر و روستا آن را محاصره کرده اند. این دریاچه در شرق کشور ترکیه و در مجاورت شهر وان قرار گرفته و در نتیجه فاصله بسیار کمی با مرز ایران و ترکیه دارد. هنگامی که به دریاچه وان برسید، در اطراف دریاچه، کوه های بسیار بلند را مشاهده خواهید کرد، ارتفاع هر یک از این کوه ها تقریبا 1300 متر است و آب دریاچه هم از آب بارانی که بر روی این کوه ها جریان دارد تامین می شود.

 در این دریاچه می توانید ماهی منحصر به این مکان را ببینید که در هیچ نقطه دیگری از ترکیه وجود ندارد و فقط در وان یافت می شود و جالب است بدانید که این ماهی ادامه حیاتش تنها در این دریاچه مقدور است. مدتی کوتاه که در ساحل دریاچه قدم بزنید و پس از آن بوسیله قایق به جزایر آن هم بروید و در آن به گردش بپردازید. آثار باستانی بسیار دیدنی در این جزایر وجود دارند که دیدنشان برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود.

ظاهر دریاچه وان، شبیه به مثلث است و عمق آن در حدود 171 تا 400 متر است و 1,640 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. قسمت های شرقی دریاچه نسبت به غرب آن از عمق کمتری برخوردار است. آب این دریاچه بسیار قلیایی است و مقدار بسیار زیادی انواع نمک ها و سدیم کربنات دارد، پس اصلا برای آشامیدن و کارهای کشاورزی مناسب نخواهد بود؛ ولی از آن برای ساخت و تولید پاک کننده ها استفاده می کنند. به این صورت که سدیم کربنات و سایر نمک های موجود در وان را طی فرایند تبخیر، استخراج می کنند و در صنعت بکار میبرند.

با وجود اینکه وان در سطح بسیار بالاتری از سطح دریا جای دارد و زمستان هایش هم بسیار سرد و غیرقابل تحمل است؛ ولی غلظت زیاد نمک آب دریاچه باعث می شود که هیچوقت یخ نزند و فقط بعضی بخش هایی از شمال دریاچه کمی دار یخزدگی می شود که از عمق بسیار کمی برخوردار است. این مسئله سبب شده که دریاچه وان به یکی از جاذبه های خوب و پرطرفدار برای آبتنی در فصل زمستان تبدیل شود.

 یکی از تازه ترین رویدادهایی که به تازگی سبب شده وان جایگاه ویژه ای در خبرهای دنیا را به خود اختصاص دهد پیدا شدن قلعه ای با قدمت سه هزار ساله در عمق دریاچه است. محققان با مطالعه های زیاد به قدمت زیاد این قلعه قدیمی پی برده اند، و متوجه شده اند که به دوره امپراتوری اورارتو در عصر آهن تعلق دارد. مردمان این سلسله بیشتر در اطراف دریاچه وان و ارومیه زندگی می کردند و حدود 270 سال بر این نواحی پادشاهی کردند. محققان با جستجوهای زیاد در این دریاچه، فهمیدند که این آثار و اشیای تاریخی در مساحتی نزدیک یک کیلومتر موجود است و ارتفاع و بلندی آن 4 متر است.

در یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از معرفی دریاچه وان ترکیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ترکیهاست .

معرفی دریاچه وان ترکیهReviewed by مهذی on Jun 17Rating: 3.0معرفی دریاچه وان ترکیه از جاذبه های ترکیه میتوانیم به معرفی دریاچه وان ترکیه اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ترکیه، دیدنیهای ترکیه را از دست ندهید.

از جاذبه های ترکیه میتوانیم به معرفی دریاچه وان ترکیه اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ترکیه، دیدنیهای ترکیه را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی