چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت اول

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت اول

معرفی چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت اول

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت اول

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه:قسمت اول

    
  
 
   

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت اول

در بین شهرهای گوناگون ترکیه، بعضی از آن ها همانند شهر استانبول، آنتالیا، آنکارا، از شهرت و بیشتری برخورارند و به عنوان قطب های صنعت گردشگری ترکیه محسوب می شوند، ولی کم کم شهرهای کوچک تر ترکیه هم با پیمودن این مسیر ترقی خود را به جایگاه شهرهای بزرگ نزدیک می کنند و با هم رقابت زیادی دارند.

 یکی از شهرهای کوچک و در حال میشرفت ترکیه، شهر کوچک ترابزون است، که در مجاورت دریای سیاه واقع شده و  جاذبه هایش باعث شده با داشتن وسعت کم، بین توریست ها و گردشگران از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار شود. با اینکه این شهر نوپا در امر گردشگری تازه کار است، ولی اطمینان داشته باشید که در ترابزون سفری به یادماندنی و راحت را تجربه می کنید، بنابراین چنانچه قصد سفر به ترکیه را دارید، حتما به ترابزون هم سری بزنید.

 برای اینکه زمان گررش در این شهر تاریخی خوب وقتتان را مدیریت کنید و از قبل با جاهای دیدنی ترابزون آشنا شوید، لیستی از دیدنی های جذاب آن را با استناد به وبسایت معتبر تریپ ادوایزر (Trip Dvisor) و سایر وبسایت ها در این جا گردآوری کرده ایم:

عمارت آتاتورک:

آتاتورک یا مصطفی کمال پاشا، بعد از تشکیل جمهوری ترکیه، سفرهای خود به شهرهای دیگر ترکیه و آنالیز امور و امکاناتشان را شروع کرد. زمانی که به این شهر رسید، در کاخی کلاه فرنگی، که در سال ۱۹۱۳ ساخته شد و متعلق به نهادهای خصوصی بود، اقامت کرد. بعد از سکونت دو روزه ی آتاتورک در این کاخ درکنار همسر و دوستانش، شهردار ترابزون این کاخ را از مالکش خرید و به عنوان هدیه به آتاتورک تقدیم کرد.

 در حال حاضر این ملک به موزه ای از لوازم شخصی، تصاویر و ابزار باقی مانده از آتاتورک مبدل گشته که در هنگام ورود به کاخ متن نخستین سخنرانی آتاتورک در ترابزون، را مشاهده خواهید کرد که بر سر در آویخته شده است. این منزل یکی از قشنگ ترین کاخ های شهر ترابزون و کشور ترکیه محسوب می شود که باید در سفر خود به شهر ترابزون حتما از نزدیک آن را ببینید.

آدرس : محله ی سُگوکسو، عمارت کلاه فرنگی آتاتورک

هزینه ورود : ۲ لیر (حدود 30۰۰ تومان)

ساعت دسترسی : 8صبح تا۱۹عصر.

مسجد گلبهار خاتون:

گلبهار خاتون مادر سلطان سلیم اول، از سلطان های فرمانروایی عثمانی بود که پیش از پادشاهی پسرش از دنیا رفت. پس از فوت گلبهار خاتون پسرش یعنی سلیم مسجدی با اسم مادرش در سال ۱۵۱۴ تاسیس کرد، تا همواره نام و یاد مادرش را حفظ کند.

 حالا مسجد گلبهار خاتون  جزو جاذبه های مورد علاقه مردم در شهر ترابزون محسوب می شود که در بعضی ساعت های روز کلاس های آموزشی در زمینه قرآن هم برای دانش آموزان در آن برگذار می شود و محیط معنوی و طراحی بی نظیر آن توریست ها و بازدیدکنندگان را دچار حیرت می کند. فرشی که روی زمین مسجد می بینید یکی از نفیس ترین و قشنگ ترین فرش هایی است که در مسجد گلبهارخاتون وجود دارد، شما اجازه دارید لحظاتی روی این فرش بنشینید و از معنویت جاری در فضای مسجد نهایت لذت را ببرید.

آدرس : شهر ترابزون، خیابان سِنول گونِس، محله ی  گلبهار خاتون، مسجد گلبهار خاتون

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت اولReviewed by مهدی on Jun 29Rating: 3.0چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت اول سفر به ترکیه و دیدنیهای ترکیه. همیشه گردشگران را جذب میکند.

سفر به ترکیه و دیدنیهای ترکیه. همیشه گردشگران را جذب میکند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی