معرفی شهر ترابزون ترکیه

معرفی شهر ترابزون ترکیه

شهر ترابزون ترکیه

معرفی شهر ترابزون ترکیه

معرفی شهر ترابزون ترکیه

شهر ترابزون یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می شود که پیشینه آن به قرن هشتم قبل از میلاد برمی گردد. بندرهای ترابزون از پرترددترین و پررونق ترین بنادر در تمام ترکیه است و همین علتی است که خیلی از مسافران خارجی این شهر را تاجران و کاسبان تشکیل می دهند.

شهر ترابزون با اسم های ترابوزان یا طرابوزان هم معرفی می شود. کلمه ترابزون به مفهوم "جدول" است و ریشه این کلمه یونانی است. واژه ترابزون در کتب تاریخی و قدیمی کشورهای مختلف بسیار زیاد ذکر شده و آن را با اسم های دیگری هم معرفی کرده اند، پس امکان دارد که در کتب تاریخی، ترابزون را با اسم های تربیزود (Trebizond)، تراپزوند (Trapezund) و تریبزوند (Tribisonde) و یا ترپزوس (Trapezus) هم دیده باشید.

زمانی که حرف از شهر ترابزون مطرح می شود معمولا به یاد سواحل و چشم اندازهای دریای سیاه می افتیم؛ ولی در این منطقه از ترکیه دیدنی ها و جاذبه های دیگری هم هستند که سبب می شوند خیلی ها مقصد سفر خود را ترابزون قرار دهند. دیدن از نزدیک جاذبه های زیبا و متنوع شهر ترابزون می تواند شما را با گذشته ترکیه و نقش اهالی این منطقه در اقتصاد و رونق اقتصادی ترکیه، آشنا کند.

مردمان این خطه بسیار خوش برخورد و مهربان هستند و این فرهنگ خوب آن ها باعث جذب هرچه بیشتر توریست ها به این منطقه می شود و مطمئن باشید اهالی بومی ترابزون سفر به شهرشان را برای شما یادماندنی و خاطره انگیز خواهند می کنند. چنانچه بخت با شما یار باشد می توانید با آن ها به دیدن صید ماهی بروید یا از بازارچه های رنگارنگ محلی آنها دیدن و خرید نمایید. 

دانستنی های سفر به ترابزون:

 دانستن اطلاعاتی که در این قسمت آورده شده به شما در هنگام سفر به ترابزون یاری و راهنمایی خواهد داد. اطلاعاتی مانند میزان اختلاف ساعت، پول رایج مردم و...

 زبان مردم: ترکی استانبولی

 پول رایج: لیر. ۱ لیر ترکیه (معادل ۱,۴۳۹ تومان)

 جمعیت: بیشتر از ۲۴۰۳۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ میلادی

 سوغات: لباس، فرش و زیر انداز، صنایع دستی، ظرف و ...

اختلاف ساعت با تهران: ۲۰ دقیقه عقب تر از ترکیه در نیمه  دوم

وضعیت اقتصادی: ترابزون اهمیت زیادی در رونق اقتصادی ترکیه دارد. در سال ۱۹۲۰ میلادی، بریتانیا ترابزون را به عنوان بااهمیت ترین بندر در سراسر دریای سیاه شناخته است. شهر ترابزون از بزرگ ترین صادرکننده های فندق، تنباکو، ابریشم، نقره و پشم در جهان است. در ضمن در این شهر انواع طیور هم پرورش داده می شوند و تعدادی معدن روی، مس، منگنز، نقره و آهن هم در آن کشف شده که مواد اولیه این شهر را تامین می کنند.

 وضعیت ادامه تحصیل: اهالی ترابزون از نظر سطح سواد و تحصیل هم در سطح مقبولی قرار  دارند. در ضمن تعدادی دانشکده معروف هم در این شهر فعالیت دارند که پذیرای دانشجویان خارجی هم هستند.

 وضعیت بهداشت: شهر ترابزون به لحاظ بهداشتی از وضعیت خوبی برخوردار است. بیمارستان های زیادی در این شهر در حال خدمات رسانی هستند و مردم هم از خدمات ارائه شده توسط این مراکز راضی هستند. چنانچه بیمه مسافرتی داشته باشید، اگر حادثه ای رخ دهد جای نگرانی نخواهد بود.

در یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از شهر ترابزون ترکیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ترکیه است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی