تفریحاتی که در دریاچه وان ترکیه تجربه خواهید کرد

تفریحاتی که در دریاچه وان ترکیه تجربه خواهید کرد

تفریحاتی که در دریاچه وان ترکیه

تفریحاتی که در دریاچه وان ترکیه تجربه خواهید کرد

تفریحاتی که در دریاچه وان ترکیه تجربه خواهید کرد

هرساله در دریاچه وان مسابقات و فستیوال های متعدد و جالبی برگزار می شود. مسابقاتی  همچون قایق رانی و سایر ورزش های آبی که هریک علاقمندان خاص خود را دارند.در ادامه با برخی از این تفریحات آشنا خواهید شد:

جزیره گردی:

در داخل دریاچه وان تعدادی جزیره بزرگ و کوچک وجود دارد که با قایق سواری می توانید ان ها و اشیای  تاریخی کشف شده داخلشان را از نزدیک ببینید.

ماهیگیری و دیدن ماهی ها:

از سرگرمی های پرطرفدار و رایج در وان ماهیگیری است اما توجه کنید که اینکار در بازه زنانی اردیبهشت تا خرداد ممنوع است چون در این هنگام ماهی به سمت بالای رودخانه و دهانه آن می روند و تخم ریزی را شروع می کنند، ولی می توانید به سمت بالای رودخانه ها بروید و مهاجرت و تولید مثل ماهی را تماشا کنید. در ضمن در نزدیکی ورودی رودخانه ها سکوهایی تعبیه شده تا گردشگران به راحتی  بتوانند پرش های ماهی ها را به طرف دهانه ورودی رودخانه مشاهده کنند.

قایق سواری:

برای اینکه به شهر تاتوان برسید از وان تا آنجا چهار ساعت در راه خواهید بود شما می توانید این مسیر را با قایق طی کنید و از دیدن مناظر داخل آب و چشم اندازهای طبیعی و زیبای اطراف دریاچه لذت ببرید. برای اینکه بتوانید از قایق استفاده کنید برای هر نفر باید 10 لیر یا 14000 تومان بپردازید.

شنا و آبتنی:

در پیرامون و اطراف وان چند روستا و شهر وجود دارد ولی در خود وان ساحلی وجود ندارد که عموم از آن برای شنا استفاده کنند؛ ولی در شهر ادرمیت و در فاصله 20 کیلومتری از آن ساحلی وجود دارد که مردم از ان استفاده می کنند در ضمن چند هتل نیز در این منطقه وجود دارند که هرکدام ساحل اختصاصی خود را دارند و این امکان را فراهم می کنند که گردشگران و مسافران بتوانند از آب دریاچه وان استفاده کنند.

عکاسی:

عکاسی و ثبت مناظر زیبا در مسافرت و از چشم اندازها امری طبیعی و رایج است بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید تا این مناظر بکر و بی نظیر را از دست ندهید.

چه حیواناتی در این دریاچه زندگی می کنند:

فقط  یه گونه ماهی را در دریاچه وان خواهید دید ان هم ماهی کپور است که به ماهی وان یا شاه ماهی مروارید شهرت دارد. این گونه ماهی در ماه های اردیبهشت تا خرداد هر سال به سمت دهانه ورودی رودخانه ها که آب شیرین تری دارد سفر می کنند تا بتوانند تخم ریزی خود را آغاز کنند. هنگامی که کپور تولید مثل خود را به پایان برساند مجددا به طرف دریاچه برمیگردد.  

قابل به ذکر است که جانوران و آبزیان دیگری نیز در این دریاچه زندگی می کنند، از جمله جانوارانی که محققان در وان کشف کرده اند می توان به 103 گونه فیتوپلانکتون، دیاتوم، جلبک های قهوه ای و سبز، تاژک داران و سیانوباکتری ها اشاره کرد. 36 گونه زئوپلانکتون مثل پاروپایان، چرخان تباران و شاخه‌سرونیان هم در دریاچه وان زیست دارند. 

بجز آبزیان دریاچه جانورانی هم در خشکی و اطراف آن زندگی می کنند مثل گربه هایی که خاص دریاچه وان هستند و بسیار به آب و هوای این منطقه وابسته اند.

 سفر به ترکیه و دیدنیهای ترکیه. همیشه گردشگران را جذب میکند.

تفریحاتی که در دریاچه وان ترکیه تجربه خواهید کردReviewed by اول تور on Jun 19Rating: 3.0تفریحاتی که در دریاچه وان ترکیه تجربه خواهید کرد اگر اهل سفر هستید، تور ترکیه را به شما پیشنهاد میکنیم . تفریحاتی دریاچه وان ترکیه از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور ترکیه را به شما پیشنهاد میکنیم . تفریحاتی دریاچه وان ترکیه از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی