چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت سوم

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت سوم

معرفی چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت سوم

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت سوم

چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه قسمت سوم

صومعه نجات دهنده:

این صومعه زیبا در سال ۱۴۲۴ میلادی اسم کلیسای نجات دهنده یا کایماکلی (Kaymakli) بر روی تپه های بُزتپه احداث شد، ولی چیزی از ساختش نگذشته بود که این کلیسا بدست ترکان سلجوقی مورد هجوم و تخریب قرار گرفت. 

خرابه های این صومعه تا سال ها همانطور رها شده بود ولی در شروع قرن هفده میلادی، بزرگان شهر ترابزون این کلیسا را مورد مرمت و بازسازی قرار دادند و بصورت صومعه درآوردند.حالا فقط یک اتاق کوچک در ابعاد ۳۰ در ۴۰ متر از صومعه ی کایماکلی وجود دارد. پس از دیدن صومعه کایماکلی می توانید بربلندی تپه ها استراحت کنید و از دیدن مناظر زیبای اطراف کایماکلی لذت ببرید.

آدرس : ۳ کیلومتری جنوب شرق مرکز ترابزون، بزتپه،  روستای کایماکلی، صومعه ی کایماکلی

موزه ترابزون:

موزه قدیمی قوم شناسی و باستان شناسی ترابزون، در بنای کوستاکی (Kostaki)، که به یکی از شهردارهای سابق شهر ترابزون تعلق داشت دایر شده. این ساختمان در سال های اولیه قرن بیستم بدست یک معمار ایتالیایی که نام نشانی از آن در دست نیست احداث شده و خیلی از وسایلی که در این ساختمان استفاده شده از کشور ایتالیا به شهر ترابزون آورده شده. وقتی کوستاکی ورشکست شد، همه دارایی اش به اضافه ی این ساختمانبه تصرف و مصادره دولت درآمد. 

 در میانه سال های ۱۹۱۹ و ۱۹۲۳ و طی نبرد استقلال ترکیه، ساختمان کوستاکی را تبدیل به مرکز فرماندهی شهر ترابزون کرده بودند و بعد از آن هم استفاده های دیگری از آن شده، بالاخره در سال ۲۰۰۱ این ساختمان با عنوان موزه ی ترابزون درهایش رو به همه ی مردم و بازدیدکنندگان گشوده شد.

موزهترابزون در خود حدود ۳۶۵۰ شی از زمان های متفاوت  عصر برنزی، عصر هلنیستی، روم باستان و دوران بیزانسی را جای داده.

آدرس : مرکز ترابزون، محله ی قاضی پاشا، خیابان  زِیتینلیک، موزه ی ترابزون.

هزینه ورود : ۳ لیر (حدود ۳۵۰۰ تومان)

دیوارهای ترابزون:

دیوارهایی که برای حفاظت از ترابزون ساخته شدند ، با اینکه این دیوارها استفاده یک قلعه را ندارند، ولی به علت شکل معماری خاص در بین مردم بعضی اوقات با اسم قلعه معرفی می شوند. بعضی از محققان عمر این دیواره های حفاظتی را تا ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد تخمین زده اند و اعتقاد دارند که این دیوارها از شهر قدیم ترابزون محافظت می کردند، و پناهی برای فرمانروایان ترابزون بوده اند.

شهر ترابزون توسط  این دیواره ها به سه بخش فوقانی، میانی و تحتانی از هم جدا شده اند، بخش فوقانی، حکم پایتخت را داشته است. دو بخشش میانی و تحتانی هم بدست الِکسیوس دوم (|| Alexios) برای کامل کردن دیواره ی فوقانی بنا شدند. وجود قسمت هایی مثل میادین برپایی مراسم ها، حمام و قلعه در این قسمت هم در منابع باستانی آمده است.

 حالا بیشتر این دیوارها همچنان سالمند و گردشگران از آن ها دیدن می کنند.

آدرس : بافت تاریخی شهر ترابزون، خیابان برج، محله  ی اورتاحیصار، دیواره های ترابزون

پارک زاگنوس:

این پارک قدیمی در دره ای با نام زاگنوس جلی دارد و اسم خود را هم از همین مکان گرفته. دره ی زاگنوس توسط دیوارهای بیزانسی محاصره شده، در گوشه ای از آن پلی تاریخی جای دارد که محیط پارک را زیباتر و کرده. 

 داخل دره برای زیباتر شدن منطقه مدتی است که به پارکی سرسبز تبدیل شده. رستوران ها و کافه های اطراف و داخل پارک انواع غذاهای محلی ترکیه را طبخ میکنند.

آدرس : خیابان سِنول گونس، محله ی گلبهار خاتون،  پارک زاگنوس 

ساعت دسترسی : شبانه روزی

در یک تور ارزان ترکیه ، میتوانید از چند جاذبه گردشگری شهر ترابزون ترکیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ترکیه است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی