جزیره پوکت تایلند

جزیره پوکت تایلند

تور تایلند پوکت

جزیره پوکت تایلند

جزیره پوکت تایلند

پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب‌های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه‌هایی کشیده شده اند. نام جزیره پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات درتایلند و آسیا است. پوکت که دارای 30% جمعیت مسلمان است در سالهای اخیر همراه با سامویی در میان 10 جزیره محبوب آسیا شناخته شده اند .

بهترین سواحل پوکت در کناره غربی آن قرار دارند ، ساحل پاتونگ patong و پس از آن کارون karon از جمله معروف ترین و محبوب ترین ساحل‌های پوکت به شمار می روند . ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند. اما ساحل کارون به دلیل دوری از شلوغی‌ها دارای طبیعت بکرتر و زیباتری است. مرکز شهر پوکت فقط استفاده مسکونی دارد و هتلی در این قسمت وجود ندارد ، هتل‌های پوکت در سواحل مختلف آن واقع شده اند که هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات ویژه خود هستند. 

در نزدیکی ساحل پاتونگ، وقت‌گذرانی در پوکت فانتاسی با برنامه‌های شبانه‌ی آتش‌بازی، نمایش فرهنگ و سنت تایلندی، نمایش و رقص فیل‌ها و بازار صنایع‌ دستی تماشایی‌اش، می‌تواند شبی با شکوه در سفر شما به تایلند بسازد. در پوکت هم مانند دیگر شهرهای تایلند، معبد و مجسمه‌های بودا زیاد دیده می‌شود ولی مهم‌ترین معبد پوکت، معبد چالونگ است که احترام و اهمیت خاصی برای اهالی این منطقه دارد. نزدیک به معبد چالونگ، باغ‌وحش پوکت با حیوانات مختلف و بازیگوش، جایی دوست‌داشتنی برای بچه‌ها و البته بزرگ‌ترهاست. بعید است از پوکت شنیده باشید و آوازه‌ی جزایر فی‌فی به گوش تان نرسیده باشد، دو تا جزیره‌ی مهم آن‌ها، فی‌فی کوچک و فی‌فی بزرگ هستند که در فی‌فی کوچک کسی ساکن نیست اما یک غار دیدنی به نام «وایکینگ» کیو دارد.

آب و هوای پوکت

حدود 70% این جزیره کوهستانی است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهای موسمی است که هوایی گرم و مرطوب به این جزیره داده اند. پوکت دارای دو فصل خشک و بارانی است، از می تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوریل فصل خشک است که دمای هوا در آن زمان کم می شود و به 20 تا 30 درجه سانتیگراد می‌رسد.

پوکت دارای آب و هوای گرم موسمی است. بیشتر مواقع سال خصوصا در ماههای مه، سپتامبر و اکتبر هوا گرم و مرطوب است . در پوکت شما می توانید از یک هوای گرم استوایی کمال لذت را ببرید .

گردشگری در پوکت

سفرکردن به پوکت کار راحتی است، یک فرودگاه بین‌المللی دارد که در شمال جزیره قرار گرفته و هر روز پروازهای زیادی از همه‌جای دنیا به آن انجام می‌گیرد، رفتن از فرودگاه به سمت مرکز شهر با تاکسی یا اتوبوس امکان‌پذیر است. تاکسی‌ها مجهز به تاکسی‌متر هستند و هزینه‌ی خیلی بالایی ندارند ولی طبعاً از اتوبوس گران‌ترند؛ اتوبوس‌ها را در سطح شهر کم‌تر می‌بینید و برای گشتن داخل شهر سه گزینه‌ وجود دارد: توک‌توک، تاکسی، مینی‌بوس.
توک‌توک‌های تایلند دیگر تبدیل به یکی از جاذبه‌هایش شده‌اند: موتورسیکلت‌هایی با سه چرخ و کابین خیلی کوچک که بسته به حال و هوای راننده‌اش با رنگ و آویزهای گل و مهره تزئین می‌شود؛ کم پیش می‌آید توریستی به آن طرف‌ها برود و توک‌توک‌سواری را تجربه نکند؛ کرایه‌ی مشخصی ندارند و بیشتر به صورت توافقی بین مسافر و راننده تعیین می‌شود. مینی‌بوس‌ها هم در سطح جزیره، ایستگاه‌های متعدد و کرایه‌ی ثابتی دارند و اگر وقت داشتید، می‌توانید سوار یکی از این‌ها شوید و محله‌های مختلف را ببینید و از هر جا خوش‌تان آمد، پیاده شوید. البته تمام رفت‌وآمدها بستگی به فصل سفر دارد؛ در بیشتر ماه‌های سال، هوای پوکت گرم و شرجی است و در تمام فصل‌ها هم امکان بارش باران وجود دارد، گرچه زمستان‌ها بیشتر است. با این همه، بهترین وقت سفر، از ماه نوامبر تا ماه فوریه است که دریا گرم و آرام است.

در تمام سواحل، بازی‌های آبی – مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب - انجام می‌شود. غواصی در اقیانوسی فیروزه‌ای باید خاطره‌ی فراموش‌نشدنی‌ای بسازد؛ لباس و تجهیزات و مربی را در اختیارتان می‌گذارند و تنها به عهده‌ی شماست که از دنیای زیر آب لذت ببرید؛ ماهی‌ها، صدف‌ها و صخره‌های کوچک رنگی زیر اقیانوس را تماشا کنید و مرجان‌ها را لمس کنید. می‌توانید با کمی دست‌ودلبازی ماهی‌ها را هم سمت خودتان بکشانید: تکه‌ای نان دست‌تان بگیرید و ببینید که چه‌طور ماهی‌های کوچک رنگارنگ دور دست شما مهمانی می‌گیرند. به غیر از قایق‌های تندروی سفیدرنگ، بد نیست برای گشت‌زدن در دریا، حواس‌تان به قایق‌های پارویی هم باشد. سوار بر قایق‌های چوبی و پارو زدن‌های آرام میان دریایی شفاف، می‌تواند تا روزها شما را سر حال نگه دارد.

جزیره پوکت تایلندReviewed by نویسنده تور on Nov 5Rating: 4.5جزیره پوکت تایلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی تایلند جزیره پوکت - دانستنی های پوکت

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی در تور تایلند – راهنمای تور ارزان تایلند – جزیره های توریستی تایلند – جزیره پوکت تایلند

4 دیدگاه ها

  1. فرزانه گفت:

    پوکت بی نهایت زیباست، واقعا برای یه سفر آرامش بخش بهترین انتخاب میتونه باشه، ممنون از مطلب خوبتون

  2. رامونا گفت:

    به نظر من پوکت بهترین جایی هست که توی تایلند میشه رفت، عالیه این شهر

  3. فریده گفت:

    چه توضیحات خوب وکاملی ممنون از مطلب مفیدتون

  4. بهاره.نعمتی گفت:

    چه دریاچه رویاییییی زیباییی واقعا کیف کردم . عالی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی