قوانین و مکان برگزاری جشنواره سونگکران تایلند

قوانین و مکان برگزاری جشنواره سونگکران تایلند

بهترین قوانین و مکان برگزاری جشنواره سونگکران تایلند

قوانین و مکان برگزاری جشنواره سونگکران تایلند

قوانین و مکان برگزاری جشنواره سونگکران تایلند

 برای ایجاد آرامش و امنیت هرچه بیشتر افراد حاضر در فستیوال و رعایت سنت های مهم و مورد احترام مردم تایلند، قوانینی وجود دارد که هر شرکت کننده حاضر در این فستیوال باید از آن ها تبعیت کند. این قوانین به شرح زیر هستند:

کسیحق آب پاشیدن بر روی پول را ندارد چون چهره فرمانروای تایلند روی آن حک شده، درضمن تا جایی که ممکن است بهتر است در این چند روز از پول استفاده نشود تا پولها خیس نشوند. کسی حق صدمه زدن به حیوانات یا سایر افراد را ندارد.کسی حق دروغ گفتن ندارد. افراد اهل تایلند باید با توریست های خارجی با روی خوش برخورد کنند. کسی نمی تواند از آب داغ استفاده کند.

مکان برگزاری فستیوال سونگکران:

 مطمئنا سونگکران ویژه کشور تایلند است و در تمام دنیا آن محترم میشمارند؛ ولی با این حال باز هم حضور در این فستیوال در بعضی جاها شور و حال بهتری دارد. از جمله جاهایی که طرفداران بیشتری دارد می توان موارد زیر را نام برد:

چیانگ مای | Chiang Mai در بانکوک: این شهرستان در شمال کشور تایلند جای دارد. در زمان برگزاری سونگکران اشخاص بسیاری در گوشه و کنار چیانگ مای با شلنگ های آب و ماشین های آتش نشانی انتظار می کشند تا عابران در حال عبور را خیس کنند.

خیابان تانون خائو سان | Thanon Khao San در بانکوک: یکی از خیابان های بانکوک که هر سال فستیوال سونگکران خیلی زیبا و هیجان انگیز در آن برپا می شود. در هنگام برگزاری سونگکران، تمام این خیابان مملو از سطل های بزرگ آب و مجسمه ها و عکس های بودا و پادشاه تایلند بومیپول آدولیاده می شود.

چنانچه دوست دارید که در سونگکران حضور داشته باشید ولی سفر به تایلند برای شما سخت است می توانید به کشور لائوس هم بروید. در این کشور هم این جشنواره به طور وسیع برپا می شود که البته به زیبایی مراسم در تایلند نمی رسد اما آن هم در نوع خود جذاب خواهد بود.جشن سال نو در کامبوج هم خیلی به سونگکران شباهت دارد فقط یک فرق دارد که خانم های این کشور، پوشش های مبدل به تن می کنند و خود را مثل ملکه ها کرده و در مسابقه انتخاب بانوی برتر حاضر می شوند.در میانمار هم جشنی با عنوان تینگ یان (Thingyan) برگزار می شود که تقریبا به سونگکران شباهت دارد و به عبارتی می توان گفت که با آداب این جشن قرابت و نزدیکی پس چنانچه مسافر میانمار باشید نیز می توانید از این جشن حضور یابید.

کشور تایلند طبیعت بسیار دیدنی و بی نظیری دارد و در بیشتر شهرهای آن رودخانه های طولانی در جریان هستند. کسانی که با هدر دادن آب در طی سونگکران مخالفت دارند به طرف رودخانه ها می روند و در رودها به آب بازی مشغول می شوند. در کشور تایلند و سرزمین های آسیای شرقی، فیل سواری و استفاده از این حیوان بزرگ جثه رواج زیادی دارد، در زمان برگزاری سونگکران هم از این حیوانات استفاده می کنند و به آن ها یاد می دهند که به افراد در حال گذر آب بپاشند. پس چنانچه به مراکز نگهداری و یا نمایش فیل ها هم در سراسر تایلند بروید، هم جاهای خوبی برای جشنواره سونگکران و آب بازی پیدا خواهید کرد.

قوانین و مکان برگزاری جشنواره سونگکران تایلندReviewed by مهدی on Jul 11Rating: 3.0قوانین و مکان برگزاری جشنواره سونگکران تایلنددر یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از جشنواره سونگکران دیدن کنید که یکی از جشنواره دیدنی تایلند است .

در یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از جشنواره سونگکران دیدن کنید که یکی از جشنواره دیدنی تایلند است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی