ده صبحانه معروف تایلند (قسمت۲)

ده صبحانه معروف تایلند (قسمت۲)

تور تایلند ، تور ارزان تایلند

ده صبحانه معروف تایلند قسمت دوم

ده صبحانه معروف تایلند قسمت دوم

املت و برنج:

خوراکی که در اغلب رستوران ها و دستفروشی های خیابانی سرو می شود. املت تایلندی را با املت هایی که تاکنون خورده اید اشتباه نگیرید. املت های تایلندی به khai jeow شهرت دارند و داخلشان نرم و خارج آن تردی است و باید کاملا سرخ شوند. گوشت چرخ کرده و تخم مرغ مواد اصلی این املت ها هستند البته گاهی اوقات هم سبزیجات جای گوشت را می گیرند. این املت و سایر املت های تایلندی اغلب روی برنج و با یک سس تند شیرین سرو می شوند. البته می توانید املت را بصورت خالی میل کنید و برنج را از این غذا حذف کنید.

غذای جک:

اگر علاقمند به حلیم و آش باشید این غذا هم باب میلتان خواهد بود. نوعی حلیم برنج اما به ظاهر شبیه خائو توم ولی از خائو تام کمی خمیری تر و غلیظ تر می باشد. «جوک» یکی از معروفترین و پرطرفدارترین صبحانه های تایلندی محسوب می شود و برای انتخاب ادویه و چاشنی آن کاملا آزاد هستید، البته این حلیم بدون ادویه هم خوشمزه است. جالب است بدانید بعضی اوقات روی این حلیم یک تخم مرغ می شکنند تا با گرمای غذا پخته و سفت شود.

دیم سوم:

دیم سوم خوراکی لقمه ای و لذیذ که بیشتر در نواحی جنوب تایلند طبخ می شود و معمولا به عنوان صبحانه آن را می خورند. دیم سوم در واقع همان دامپلینگ های جذاب و کوچک هستند که اصالتی چینی دارند. معمولا دیم سوم از موادی همچون توفو، میگو، قارچ و مرغ آب پز پر و پخته یا سرخ می شود. خوراکی که سس مخصوص خود را دارد و بخاطر همین سس مزه ای منحصربفرد دارد و نطر خیلی ها را جلب کرده.

میوه:

می دانیم که تایلند میوه های متنوع استوایی دارد بنابراین طبیعیست که بخشی از صبحانه و وعده های غذایی مردمان این سرزمین را میوه ها تشکیل بدهند. گاهی می توان بشقاب میوه خرد شده هم کنار صبحانه تایلتدی ها دید که ارزش غذایی بسیاری هم دارد. غالبا این میوه ها با سسی غلیظ سرو می شود تا ترش و شیرین شود و مزه بهتری پیدا کند. سیب، انبه، خارگیل، جک ‌فروت و گواوا از جمله میوه هایی هستند که مردم تایلند برای صبحانه میل می کنند.

روتی کانای:

نوعی نان سرخ شده بدست آمده از ترکیب آرد گندم. این نان در نگاه اول با پنکیک اشتباه گرفته می شود. روتی کانای توسط مسلمانان وارد این کشور شده و از جمله خوراکی های مشهور خیابانی است. در کنار این نان تخم مرغ، موز و شیر غلیظ هم سرو می شود ولی خوردن آن با انبه، کره بادام زمینی، شکلات صبحانه و مربا هم معمول است و عجیب نیست.

توم لوئاد موو:

سوپی که با برنج سرو می شود. توریست های خیلی توم لوئاد موو را دوست ندارند ولی تایلندی بسیار به این غذا علاقمندند. سس ماهی، سرکه، فلفل، سس سویا و هر طعم دهنده ی دیگری می تواند چاشنی این غذا باشند.

ده صبحانه معروف تایلند (قسمت۲)Reviewed by مهدی on Mar 3Rating: 3.0ده صبحانه معروف تایلند قسمت دومدر یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از ده صبحانه معروف تایلند دیدن کنید که یکی از دیدنیهای تایلند است .

در یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از ده صبحانه معروف تایلند دیدن کنید که یکی از دیدنیهای تایلند است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی